Ras.mussen skriver:
Det er slet ikke det jeg taler om
jeg taler stadig om at jeg ikke ville lade en 5 årige uden diagnose(r) være alene hjemme, HVERKEN 15 min, 30 min eller en time! Der er MIN mening. Synes det uansvarligt!
Hvad hvis der sker noget? Du risikerer at miste retten til at have resten af dine børn.
Jeg forklarede hvorfor jeg kom til at skrive, at vi ikke havde nogen 5 årige i BH klasse. Og jo vi har børn med milde diagnose(r) der kommer i folkeskoler, dog er de gerne næsten 7.
Igen hvorfor skal børn ofte havde et valg? Og hvorfor Søren skulle dit 5 årige barn, blive så vildt mere selvstændigt af at sidde med en iPad eller foran flimmerkassen mens du er væk??
Nej jeg risikerer ikke at miste mine børn fordi jeg går i Føtex 200 m fra mit hjem og min søn på 6 år som går i 0. Klasse er alene hjemme i de 20 min. Så er det i hvert fald en anden kommune end den jeg arbejder i, for her skal der godt nok meget til før man tvangsfjerner børn (nogle gange for meget) for man er klar over det for de fleste børn ikke er en redning at blive tvangsfjernet, plus der er en lang forhistorie om familier man kigger på. Jeg må indrømme jeg heller aldrig ville overveje en indberetning hvis jeg hørte et barn i 0. Klasse sad alene i 10 min mens mor løb ned til bageren - hold da op hvis det var det var nede på det plan kunne jeg jo næsten skrive en indberetning på hveranden barn, og hvad med alle de børn der går alene i skole i 0.klasse?
Mit barn bliver ikke mere selvstændigt af at sidde i 15 minutter, men mit barn bliver mere selvstændigt af at opleve mor og far stoler på ham - men egentlig er jeg nok ikke den bedste at spille bold op af lige her, for det er sket en gang med en 6 årig i hele mit liv og ellers har det altid været når storesøster på 13 var hjemme. Men jeg bliver dybt provokeret af den skridsikre holdning om at det er uforsvarlige forældre, de kan få tvangsfjernet børnene og de gør det bare fordi de ikke gider og de forresten er med på bølgen med laissez faire opdragelse hvis børnene bestemmer alt - det er dybt fordomsfuldt og meget lidt rummeligt og nysgerrigt.
Lad dog forældre kende deres børn bedst og peg fingeren mod os selv, selv være nysgerrig på om jeg måske kan gøre det anderledes, måske kan lære noget af andres praksisser. Drop du mister dine børn, for du er uforsvarlig men lyt og hør forældrene sige; jeg gør det i allerbedste mening.
Hvorfor gå ud fra ungerne er blevet spurgt, hvorfor gå ud fra når du gør dette, så klacificerer jeg dig som den type forældre, hvorfor ikke være nysgerrig og hav åbne øjne i mødet med andre. Så jo jeg blev provokeret af blandt andet dine bombastiske udmeldinger og andres der talte om de forældre måtte have dårlig samvittighed osv. Jeg kunne garanteret finde tusind ting jeg synes er "rigtige" og andre ikke gør og så kunne jeg vælge at pege min tykke pengefinger den vej og fortælle jeg selv gør det rigtige eller jeg kan være ydmyg og sige: vi gør det forskelligt og vi gør det begge med troen på vi gør det rigtige.
Men må indrømme professionelt at mødte jeg en familie hvor barnet i 5. Klasse (min datter var 11 i 5. Og min søn vil være 10) ikke måtte være alene hjemme i 15 minutter, ikke selv måtte gå i skole eller hjem fra klub, så ville jeg nok tage en snak med forældrene om ansvar, frigørelse mm.