lineog4 skriver:
Hmm har ikke nogen antiparti mod bonusmødre/fædres kærester/papmødre/kvinder. Har selv haft en af slagsen (faktisk flere men der var jeg ung/voksen), og er vel også selv en selvom jeg ikke ville kaldes det men bare ville kaldes mit navn.
Men når det er sagt så ja så kan jeg da ikke lade være med at kigge på mine børn og tænke: tænk hvis de både skulle have sorgen over mor og far ikke skulle bo sammen og så samtidig møde en kvinde der sagde til der her er der ikke samme plads. Kan huske en tråd for laaaaaang tid siden hvor far fx ikke måtte have en kalender hængende hans barn havde lavet fordi biomor også var med på et af billederne og billederne i der hele repræsenterede livet med mor mere end livet med far. Og ja så får jeg lidt ondt i maven og for lyst til at sIge: pak usikkerheden væk, vær voksen og lad barnet have et rum i jeres liv.
så har der været tråden om ferie uden to af børnene og der var der vel ikke decideret bonus men mere forskellen på om det var fælles børn eller egne børn, og ja så også bare at råde til at tænke alternativt.
og så er der den nuværende tråd - ja gu fanden kan der være hårdt og de voksne skal også kunne hænge sammen for at skabe det gode hjem og familie, men når det er skrevet så handler det vel om en konstruktiv snak hvor børnenes ve og vel er i fokus og man forsøger at finde løsninger så alle børn både dine, mine og vores får det bedste alternativ.
Men nej ingen antiparti mod bonusforældre, men klart et ønske om mine børn kan udgå det - ikke fordi de ikke er fantastiske, men fordi egoistiske mig ikke vil dele dem.
Klart der er ekstreme tilfælde, og der er bonusmødre, der ikke er gode for børnene, selvfølgelig er der det, og der skal være plads til, at barnet også har en mor, som i dit eksempel med kalenderen.. Man må netop rumme, at godt nok er det kærestens eks-kæreste, ingen gider blive mindet om dem, specielt ikke kvinder (yes, jeg generaliserer også
) men man må anerkende, at denne eks altså også har en vigtig plads i barnets liv... Og så kommer alle nuancerne... Jeg har hørt om børn, der insisterede på, at have store billeder af deres mor i dagligstuen, de kom ind på deres værelser.. For der skal være plads til alle (Daddy gad heller ikke glo på sin eks)
Hvor jeg på vej hen... Jo, du bruger netop ordet konstruktiv, man kan netop godt komme med sin direkte modsatte mening konstruktivt.. For der er urimelige bonusmødre, den berømte i TV2 lorry, tror jeg det var, hvor kvinden ikke havde lyst til at tørre hænder i det samme håndklæde som børnene. Lige umiddelbart lyder det da helt vildt, men ser man lidt bag historien, så var baggrunden for denne ulyst garanteret (så det ikke selv, så jeg spekulerer lidt), at samtlige hendes grænser var blevet overtrådt af manden, der ikke kunne sige fra overfor ekskonen, børnene der ingen respekt havde for hende, for far kunne ikke finde ud af at bakke kvinden op, men det var hende der stod for maden, madpakker, det huslige osv osv.. Det ender med, at det eneste i hendes eget hjem, hun føler hun havde kontrol over, var noget så åndssvagt som håndklæder...
Så derfor skal vi opponere, når debatten bliver dømmende og bonusmødre bliver haglet ned, for de prøver virkeligt at gøre deres bedste, og som du siger, prøver at holde børnenes ve og vel i fokus, og søge de bedste alternativer. Men det kan bare være så forbasket kompliceret i de her familiekonstallationer, det bør vi tage med i vores overvejelser, inden vi bruger udtryk (ikke dig) som "du skulle skamme dig" " hvorfor hader du bonus" "du viste hvad du gik ind til" " så må du jo skride, hvis du ikke vil børnene" " og den bedste: "stakkels far, der ikke må have sine børn". Igen: lad os debattere med en saglig, ikke-dømmende og frem for alt kærlig stemme- eller skriveføring...