Tendens til at pege fingre af bonusmødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2016

Anonym

Rauw skriver:

Ikke et grimt ord. Men jeg har det stramt med det. Det er en titel mange gerne helt unge, kvinder tar på sig efter tre dates. Og det løber mig koldt ned af ryggen og jeg hader det. Jeg har selv en bonusfar, og han var der i mange år før han ligesom fik den titel. Det er ikke noget man bare er fordi man dater en med børn. Det er noget man blir når man elsker dem som sine egne og vil gå igennem ild og vand for dem. Så i den anden tråd tænker jeg hun er fars kæreste, ikke en bonusmor, for hun vil jo ikke barnet på samme måde som en mor. 

Okay- så... Øh.. Hun er simpelthen ikke en bonusmor fordi hun af grunde vi slet ikke kender, har det svært med at barnet skal være det 100 % i stedet for 50 % ? 

Så er hun blot fars kæreste?? Du godeste! 

Så alt hvad hun gør for barnet, er ikke godt nok, kun hvis hun vælger at det er okay at tage sig yderligere af et barn som lyder til at være særligt krævende 

Jeg synes virkelig det er groft sagt- og meget hårdt penslet ud! Helt ærligt!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2016

God-mor

Jeg har fulgt med i de sidste mange indlæg her i bonusforældre og synes, at der er en tendens fra brugerne herinde til at straks tage parti mod trådstarteren. Jeg ved ikke, om det skyldes, at folk er i en helt anden situation og derfor ikke evner at sætte sig i trådstarters sted eller om man vitterligt mener, at disse bonusmødre ikke må læsse af uden at blive fremstillet som den onde stedmoder fra Snehvide. Kan selvfølgelig også være at svarene kommer fra biomødre, som har en utålelig situation med en bonusmor?

Grunden til at de skriver herinde, er jo ikke for at komme af med bonusbarnet, men for at få nogle gode råd til og sparring omkring den svære situation det kan være at være en sammenbragt familie.

Jeg vil derfor opfordre til, at man prøver at give nogle råd i stedet for at forplumre debatten med svar om "de stakkels stakkels børn" som bonusmødrene " vil smide på porten"

God dag 

Nu syntes jeg også tendensen er i mange tråde herinde oprettet af bonusmødre omhandler, hvordan man undgår mandens børn, så man kan dyrke sin egen lille kernefamilie. Ofte har det været tråde omkring om bonusbørn skal med på den årlige sommerferie fx. Det vil jeg ikke sidde og hylde, for det er sku synd for de børn som bliver valgt fra fordi de er skilsmissebørn, og ikke rigtig høre til forældrenes nye kernefamilie som barnets forældre eller ene forælder har skabt. Selvfølgelig findes der flest dejlige, rummelige og kærlige bonusmødre derude, kender selv flere! Men der er børnene ligeså meget en del af familien som de øvrige. Jeg synes det er rart at folk ikke bare klapper bonusmødre/fædre på ryggen, når de fortæller at de faktisk gerne bare vil dyrke sin egen lille familie med egne børn. 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Min datter har en bonusmor og hun er noget af det bedste man kan få  det er ikke noget man bliver automatisk, det er noget man gør sig fortjent til af barnet selv - ihvertfald hos min datter... Vi er heldige at ha fået hende i familien og jeg ville absolut ikke bytte  hun har givet min datter en lækker og dejlig lillesøster og hun behandler mit barn som var det hendes eget

jeg vil nok bare sige, som skrevet ovenfor, at man bliver det ikke bare ved at være fars kæreste men man gør sig fortjent til det i barnets øjne. Jeg ville aldrig pådutte hende at kalde hverken min kæreste eller fars kæreste for bonus - det må komme af sig selv i en følelse af hvad der er rigtigt

Det lyder dejligt- men du lyder godt nok også til at være en fantastisk god mor der respekterer og anerkender din datters bonus. Og det har også rigtig stor betydning for, hvordan bonusmor har det- hun er sikkert helt fri for en sur og træls biomor der vil bestemme det hele 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Anonym

God-mor skriver:

Nu syntes jeg også tendensen er i mange tråde herinde oprettet af bonusmødre omhandler, hvordan man undgår mandens børn, så man kan dyrke sin egen lille kernefamilie. Ofte har det været tråde omkring om bonusbørn skal med på den årlige sommerferie fx. Det vil jeg ikke sidde og hylde, for det er sku synd for de børn som bliver valgt fra fordi de er skilsmissebørn, og ikke rigtig høre til forældrenes nye kernefamilie som barnets forældre eller ene forælder har skabt. Selvfølgelig findes der flest dejlige, rummelige og kærlige bonusmødre derude, kender selv flere! Men der er børnene ligeså meget en del af familien som de øvrige. Jeg synes det er rart at folk ikke bare klapper bonusmødre/fædre på ryggen, når de fortæller at de faktisk gerne bare vil dyrke sin egen lille familie med egne børn. 

Hov... Det var mig der skrev den... Og du omformulerer det godt nok negativt 

Det var altså ikke min mands børn jeg ville undgå. 

Jeg har selv en bio datter, som heller ikke skulle med. ( de var begge et andet sted på ferie) 

Man læser det som man vil- det er det der er hele kernen / problemet i det her.

Du læser kun " skod bonusmor vil ikke have mandens barn med på ferie " det er det du husker 

Sådan var det jo ikke?????? 

Det er lige præcis problemet!!!

Anmeld Citér

27. maj 2016

Cola Zero

Anonym skriver:

Jeg har det helt på samme måde. En bonusmor, papmor en fars kæreste er svær at definere. Hvad er hun for en størrelse? Skal hun agere mor? Nej vel? Men hun skal heller ikke gøre forskel på egne og bonus barn. 

Hun skal indordne sig. Være rummelig og tage sig af- på lige fod med det andet/ de andre. Samtidig skal hun holde sig i baggrunden. Ikke blande sig for meget. Hun må ikke kalde sit bonusbarn for en møgunge. Men gerne sine egne børn- for det er de nogle gange. 

Hun skal forstå sin plads, men samtidig tage ansvaret som kvinde i huset. Men endelig ikke være mor, med alt hvad det indebærer? 

Jeg vil bare sige- som bonus mor og mor til alle verdens andre bonusmødre: I er satme seje. At være mor er ingen sag, men bonusmor! 

Du kører frem og tilbage 

Du prøver at fordele sol og vind lige 

Du smørrer madpakker 

Du undlader at skælde ud, selvom det er på sin plads og selvom du brænder op indvendigt 

Du vasker tøj 

Du gør rent på barnets værelse 

Du arrangerer legeaftaler 

Du hjælper med lektier 

Du skælder ud, irettesætter - og bagefter har du en kæmpe klump i halsen- en følelse af at være en ond stedmor 

Du kæmmer lus 

Du taler og taler med barnet, selvom du har mest lyst til at slappe af 

Du mærker hele tiden, at du bliver betragtet/ vurderet som bonus 

Du sluger kameler- kæmpe store kameler 

Alt det her og meget mere gør bonusmødre- velvidende at de ikke er mor.

Hvorfor må det ikke være svært? Hvorfor skal følelser gemmes væk? 

Hvor er det godt skrevet! Det er netop det, og meget andet, som bonusmødre går igennem, dertil lægges vattede mænd, mere eller mindre urimelige biomødre, og svigerforældre, der i den grad kan gøre livet svært for en kvinde som viste to ting, da hun forelskede sig i manden: 1. Der er barn/børn. 2. Der er en ekskæreste man ikke kan komme uden om.. Og så starter cirkusset, som forhåbentligt for langt de fleste går godt, men for nogle går skidt, eller helt af sporet. Og de har sgu brug for et venligt ord, konstruktiv råd og måske kritik, men ikke fordømmelse, skam, skyld og du burde...

man siger, du ved ikke hvordan det er, før du har fået børn... Jeg siger: du ved ikke hvordan det er, før du selv er en bonusmor... Så hvem har mest ret eller ikke ret til at udtale sig!?

Anmeld Citér

27. maj 2016

Anonym

Cola Zero skriver:

Hvor er det godt skrevet! Det er netop det, og meget andet, som bonusmødre går igennem, dertil lægges vattede mænd, mere eller mindre urimelige biomødre, og svigerforældre, der i den grad kan gøre livet svært for en kvinde som viste to ting, da hun forelskede sig i manden: 1. Der er barn/børn. 2. Der er en ekskæreste man ikke kan komme uden om.. Og så starter cirkusset, som forhåbentligt for langt de fleste går godt, men for nogle går skidt, eller helt af sporet. Og de har sgu brug for et venligt ord, konstruktiv råd og måske kritik, men ikke fordømmelse, skam, skyld og du burde...

man siger, du ved ikke hvordan det er, før du har fået børn... Jeg siger: du ved ikke hvordan det er, før du selv er en bonusmor... Så hvem har mest ret eller ikke ret til at udtale sig!?

Ligeså godt skrevet  af  tak 

Anmeld Citér

27. maj 2016

God-mor

Anonym skriver:

Jeg har selv en bio datter, som heller ikke skulle med. ( de var begge et andet sted på ferie) 

Du læser kun " skod bonusmor vil ikke have mandens barn med på ferie " det er det du husker 

Jeg husker godt at det også var din datter der ikke skulle med, men det gør det ikke bedre. Jeg mener ikke at bonusmødre bare er hekse, overhovedet ikke! Men jeg går ikke ind for at udelukke børn fra tidligere forhold om det er ens eget eller partnerens børn fra tidligere. Det er heller ikke kun dig som har oprettet sådan en tråd, det har flere gjort igennem de år, jeg har været på baby.dk. 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Cola Zero

Anonym skriver:

Gud ja! Var det ikke den tråd der blev ret lang, og hvor essensen var, om det var ok at tage på ferie med de to mindste fælles MENS hvert jeres ældre barn var afsted på ferie med deres respektive anden forældre, pga økonomi. Det blev vendt til, at du ikke ville på ferie med hans barn?? 

Damn som ens ord kan blive vendt til selvretfærdig harme!

Anmeld Citér

27. maj 2016

Anonym

Cola Zero skriver:

Gud ja! Var det ikke den tråd der blev ret lang, og hvor essensen var, om det var ok at tage på ferie med de to mindste fælles MENS hvert jeres ældre barn var afsted på ferie med deres respektive anden forældre, pga økonomi. Det blev vendt til, at du ikke ville på ferie med hans barn?? 

Damn som ens ord kan blive vendt til selvretfærdig harme!

Lige præcis... 

Det er ret påfaldende, ikke? 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Cola Zero

God-mor skriver:

Jeg husker godt at det også var din datter der ikke skulle med, men det gør det ikke bedre. Jeg mener ikke at bonusmødre bare er hekse, overhovedet ikke! Men jeg går ikke ind for at udelukke børn fra tidligere forhold om det er ens eget eller partnerens børn fra tidligere. Det er heller ikke kun dig som har oprettet sådan en tråd, det har flere gjort igennem de år, jeg har været på baby.dk. 

Come on.. Det handlede om én ferie... Og havde man læst hele teksten, så man, at det er en yderst velfungerende sammenbragt familie, hvor alle samarbejder fint.. Skal ikke gøre det til værre end det er... Den onde stedmor opfattelse lever i bedste velgående.. 

Jep, det er forfærdeligt for de børn, der lever i forfærdelige familier, med forfærdelige stedmødre, men så adresser dem, ikke dem der rent faktisk gør deres bedste.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.