God-mor skriver:
Jeg har læst hele teksten, og min holdning er stadig den samme. Så jeg behøver ikke komme igen.
Dejligt de er en ellers velfungerende sammenbragt familie, men så lad dem bevare det som nu er så godt, og jeg har ikke udråbt nogle til værende en ond stedmor, jeg vil bare pointere at det kan have en negativ konsekvens for de andre børn, som kan opfatte det som om de er taget afsted alene fordi de ikke var ønsket. Vil bare have man tænker over det og reflektere over det og tager det alvorligt. Jeg er selv skilsmissebarn og jeg ved hvad jeg taler om. Jeg vil altid tage barnets parti i sådan en debat.
Se det kunne jeg netop godt bruge til noget, som jeg skrev i den anden tråd, at der skal ikke så meget til, før børn føler sig udenfor, på trods af, at de er med på andre ferier, og særligt hvis der ikke er ferier i den anden familie.. For vi har også gjort begge dele - Endda mens han bare er i skole, og det dør han ikke af, og han får en forklaring.. Men efter jeg læste med i den anden tråd, og måske endda også dine ord, så overvejede jeg, om vi skal lave om i vores valg..
Men det jeg efterlyser, sammen med andre, er en mere nuanceret tilgang til hele emnet bonusmor, og deres fortræffeligheder. Som du siger, du tager altid barnets parti... Hvad med at være mere reflekterende? Og bare en gang i mellem at se det fra bonusmoderens side. Kvindens mulige antiparti mod bonusser opstår så godt som altid pga andre årsager, ikke direkte pga barnet... Prøv at spørg ind til, hvori evt antiparti kommer fra... Kan være der er en Biomor fra helvede, der gør det ikke er rart at være i eget hjem, fordi Biomor prøver at styre hvordan børnene skal opdrages, håndteres, skal have at spise, vil bestemme over bonusmors hjem.. Og de er der.. Trust me..
Ofte oplever jeg, at der også er en snært af kvinde er kvinde værst oveni.. og forklaringen er altid, at det er for børnenes skyld... Jeg mener ikke at det altid er for børnenes bedste.. Havde den føromtalte kvinde med ferien sagt,at de aldrig holdt ferie ellers, så havde jeg da også råbt vagt i gevær... Men hey, de tager på en enkelt ferie, gør dem garanteret stærkere som par i en Til tider vanskelig familieform..
Jeg gad bare godt, at debatten både her, og i det offentlige rum var langt mere rummelig, reflekterende og forstående.. Knap så meget skyld og skam!