Tendens til at pege fingre af bonusmødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2016

God-mor

Cola Zero skriver:

Gud ja! Var det ikke den tråd der blev ret lang, og hvor essensen var, om det var ok at tage på ferie med de to mindste fælles MENS hvert jeres ældre barn var afsted på ferie med deres respektive anden forældre, pga økonomi. Det blev vendt til, at du ikke ville på ferie med hans barn?? 

Damn som ens ord kan blive vendt til selvretfærdig harme!

Ja hvor er det dog forfærdeligt at man tager skilsmissebørn i forsvar, og blot forsøger at få folk til at tænke sig om en ekstra gang inden de træffer en beslutning, som KAN få nogle negative konsekvenser for de respektive børn. Måske ville det ingen få, men det er vigtigt at fastslå at det kan få børnene til at føle de ikke er ligeså stor en del af familien, som de andre. Det er da vist også det eneste lod i skilsmissebørns liv, at de kommer på 2* ferie og får flere julegaver. Der er vist ikke flere fordele end det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2016

Anonym

God-mor skriver:

Jeg husker godt at det også var din datter der ikke skulle med, men det gør det ikke bedre. Jeg mener ikke at bonusmødre bare er hekse, overhovedet ikke! Men jeg går ikke ind for at udelukke børn fra tidligere forhold om det er ens eget eller partnerens børn fra tidligere. Det er heller ikke kun dig som har oprettet sådan en tråd, det har flere gjort igennem de år, jeg har været på baby.dk. 

Jeg ville ikke udelukke dem bevidst. Det var ikke fordi jeg ikke ønskede dem med. Det var et spørgsmål om jeres meninger ( helst dem i samme situation) 

Kunne man snuppe et afbud, når de alligevel var hos deres andre forældre på ferie og oplever en masse.... Af økonomiske årsager. 

Så kunne man rende rundt med hængepatter hele dagen ( forstå mig ret ) uden at være bange for at bonus filmer ( det gør hun tit, den skarnsunge 

du ved tootalt afslapning  det bliver ikke til noget, for vi har ikke råd... Men altså... 

Anmeld Citér

27. maj 2016

God-mor

Cola Zero skriver:

Come on.. Det handlede om én ferie... Og havde man læst hele teksten, så man, at det er en yderst velfungerende sammenbragt familie, hvor alle samarbejder fint.. Skal ikke gøre det til værre end det er... Den onde stedmor opfattelse lever i bedste velgående.. 

Jep, det er forfærdeligt for de børn, der lever i forfærdelige familier, med forfærdelige stedmødre, men så adresser dem, ikke dem der rent faktisk gør deres bedste.

Jeg har læst hele teksten, og min holdning er stadig den samme. Så jeg behøver ikke komme igen. 

Dejligt de er en ellers velfungerende sammenbragt familie, men så lad dem bevare det som nu er så godt, og jeg har ikke udråbt nogle til værende en ond stedmor, jeg vil bare pointere at det kan have en negativ konsekvens for de andre børn, som kan opfatte det som om de er taget afsted alene fordi de ikke var ønsket. Vil bare have man tænker over det og reflektere over det og tager det alvorligt. Jeg er selv skilsmissebarn og jeg ved hvad jeg taler om. Jeg vil altid tage barnets parti i sådan en debat. 

Anmeld Citér

27. maj 2016

God-mor

Anonym skriver:

Jeg ville ikke udelukke dem bevidst. Det var ikke fordi jeg ikke ønskede dem med. Det var et spørgsmål om jeres meninger ( helst dem i samme situation) 

Kunne man snuppe et afbud, når de alligevel var hos deres andre forældre på ferie og oplever en masse.... Af økonomiske årsager. 

Så kunne man rende rundt med hængepatter hele dagen ( forstå mig ret ) uden at være bange for at bonus filmer ( det gør hun tit, den skarnsunge 

du ved tootalt afslapning  det bliver ikke til noget, for vi har ikke råd... Men altså... 

Men jeg kan godt forstå hvad du mener, og jeg har ikke selv været bonusmor så jeg kender ikke den side af sagen, men jeg er selv skilsmissebarn og derfor så ser jeg det meget fra børnenes vinkel og vil bare have at folk tager højde og reflektere over, at de andre børn kan føle sig mindre værd. Der blev også skrevet i den anden tråd at man kunne tale med pigerne om det, og det er da en super ide, så man kan føle hvor de er henne. Så kan man træffe en beslutning udfra det. Man skal bare være sikker på at de ikke føler sig overset, fordi det er en urimelig følelse, de skal rende rundt med. 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Anonymor10

Anonym skriver:

Jeg har fulgt med i de sidste mange indlæg her i bonusforældre og synes, at der er en tendens fra brugerne herinde til at straks tage parti mod trådstarteren. Jeg ved ikke, om det skyldes, at folk er i en helt anden situation og derfor ikke evner at sætte sig i trådstarters sted eller om man vitterligt mener, at disse bonusmødre ikke må læsse af uden at blive fremstillet som den onde stedmoder fra Snehvide. Kan selvfølgelig også være at svarene kommer fra biomødre, som har en utålelig situation med en bonusmor?

Grunden til at de skriver herinde, er jo ikke for at komme af med bonusbarnet, men for at få nogle gode råd til og sparring omkring den svære situation det kan være at være en sammenbragt familie.

Jeg vil derfor opfordre til, at man prøver at give nogle råd i stedet for at forplumre debatten med svar om "de stakkels stakkels børn" som bonusmødrene " vil smide på porten"

God dag 

Jeg tror det ofte kommer fra - nu - mødre, som selv er vokset op med en stedmor! Om deres antipati er berettiget, eller om det er jalousi og/eller påvirkning fra deres bio mor, ved jeg så ikke.

Anmeld Citér

27. maj 2016

Cola Zero

God-mor skriver:

Jeg har læst hele teksten, og min holdning er stadig den samme. Så jeg behøver ikke komme igen. 

Dejligt de er en ellers velfungerende sammenbragt familie, men så lad dem bevare det som nu er så godt, og jeg har ikke udråbt nogle til værende en ond stedmor, jeg vil bare pointere at det kan have en negativ konsekvens for de andre børn, som kan opfatte det som om de er taget afsted alene fordi de ikke var ønsket. Vil bare have man tænker over det og reflektere over det og tager det alvorligt. Jeg er selv skilsmissebarn og jeg ved hvad jeg taler om. Jeg vil altid tage barnets parti i sådan en debat. 

Se det kunne jeg netop godt bruge til noget, som jeg skrev i den anden tråd, at der skal ikke så meget til, før børn føler sig udenfor, på trods af, at de er med på andre ferier, og særligt hvis der ikke er ferier i den anden familie.. For vi har også gjort begge dele - Endda mens han bare er i skole, og det dør han ikke af, og han får en forklaring.. Men efter jeg læste med i den anden tråd, og måske endda også dine ord, så overvejede jeg, om vi skal lave om i vores valg.. 

Men det jeg efterlyser, sammen med andre, er en mere nuanceret tilgang til hele emnet bonusmor, og deres fortræffeligheder. Som du siger, du tager altid barnets parti... Hvad med at være mere reflekterende? Og bare en gang i mellem at se det fra bonusmoderens side. Kvindens mulige antiparti mod bonusser opstår så godt som altid pga andre årsager, ikke direkte pga barnet... Prøv at spørg ind til, hvori evt antiparti kommer fra... Kan være der er en Biomor fra helvede, der gør det ikke er rart at være i eget hjem, fordi Biomor prøver at styre hvordan børnene skal opdrages, håndteres, skal have at spise, vil bestemme over bonusmors hjem.. Og de er der.. Trust me..

Ofte oplever jeg, at der også er en snært af kvinde er kvinde værst oveni.. og forklaringen er altid, at det er for børnenes skyld... Jeg mener ikke at det altid er for børnenes bedste.. Havde den føromtalte kvinde med ferien sagt,at de aldrig holdt ferie ellers, så havde jeg da også råbt vagt i gevær... Men hey, de tager på en enkelt ferie, gør dem garanteret stærkere som par i en Til tider vanskelig familieform..

Jeg gad bare godt, at debatten både her, og i det offentlige rum var langt mere rummelig, reflekterende og forstående.. Knap så meget skyld og skam! 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Cola Zero

God-mor skriver:

Se det kunne jeg netop godt bruge til noget, som jeg skrev i den anden tråd, at der skal ikke så meget til, før børn føler sig udenfor, på trods af, at de er med på andre ferier, og særligt hvis der ikke er ferier i den anden familie.. For vi har også gjort begge dele - Endda mens han bare er i skole, og det dør han ikke af, og han får en forklaring.. Men efter jeg læste med i den anden tråd, og måske endda også dine ord, så overvejede jeg, om vi skal lave om i vores valg.. 

Men det jeg efterlyser, sammen med andre, er en mere nuanceret tilgang til hele emnet bonusmor, og deres fortræffeligheder. Som du siger, du tager altid barnets parti... Hvad med at være mere reflekterende? Og bare en gang i mellem at se det fra bonusmoderens side. Kvindens mulige antiparti mod bonusser opstår så godt som altid pga andre årsager, ikke direkte pga barnet... Prøv at spørg ind til, hvori evt antiparti kommer fra... Kan være der er en Biomor fra helvede, der gør det ikke er rart at være i eget hjem, fordi Biomor prøver at styre hvordan børnene skal opdrages, håndteres, skal have at spise, vil bestemme over bonusmors hjem.. Og de er der.. Trust me..

Ofte oplever jeg, at der også er en snært af kvinde er kvinde værst oveni.. og forklaringen er altid, at det er for børnenes skyld... Jeg mener ikke at det altid er for børnenes bedste.. Havde den føromtalte kvinde med ferien sagt,at de aldrig holdt ferie ellers, så havde jeg da også råbt vagt i gevær... Men hey, de tager på en enkelt ferie, gør dem garanteret stærkere som par i en Til tider vanskelig familieform..

Jeg gad bare godt, at debatten både her, og i det offentlige rum var langt mere rummelig, reflekterende og forstående.. Knap så meget skyld og skam! 

Anmeld Citér

27. maj 2016

et-ønske

Anonym skriver:

Jeg har fulgt med i de sidste mange indlæg her i bonusforældre og synes, at der er en tendens fra brugerne herinde til at straks tage parti mod trådstarteren. Jeg ved ikke, om det skyldes, at folk er i en helt anden situation og derfor ikke evner at sætte sig i trådstarters sted eller om man vitterligt mener, at disse bonusmødre ikke må læsse af uden at blive fremstillet som den onde stedmoder fra Snehvide. Kan selvfølgelig også være at svarene kommer fra biomødre, som har en utålelig situation med en bonusmor?

Grunden til at de skriver herinde, er jo ikke for at komme af med bonusbarnet, men for at få nogle gode råd til og sparring omkring den svære situation det kan være at være en sammenbragt familie.

Jeg vil derfor opfordre til, at man prøver at give nogle råd i stedet for at forplumre debatten med svar om "de stakkels stakkels børn" som bonusmødrene " vil smide på porten"

God dag 

Godt skrevet  har tit tænkt det samme!! Jeg er selv bonusmor - på godt og ondt  

Anmeld Citér

27. maj 2016

et-ønske

Anonym skriver:

Jeg har det helt på samme måde. En bonusmor, papmor en fars kæreste er svær at definere. Hvad er hun for en størrelse? Skal hun agere mor? Nej vel? Men hun skal heller ikke gøre forskel på egne og bonus barn. 

Hun skal indordne sig. Være rummelig og tage sig af- på lige fod med det andet/ de andre. Samtidig skal hun holde sig i baggrunden. Ikke blande sig for meget. Hun må ikke kalde sit bonusbarn for en møgunge. Men gerne sine egne børn- for det er de nogle gange. 

Hun skal forstå sin plads, men samtidig tage ansvaret som kvinde i huset. Men endelig ikke være mor, med alt hvad det indebærer? 

Jeg vil bare sige- som bonus mor og mor til alle verdens andre bonusmødre: I er satme seje. At være mor er ingen sag, men bonusmor! 

Du kører frem og tilbage 

Du prøver at fordele sol og vind lige 

Du smørrer madpakker 

Du undlader at skælde ud, selvom det er på sin plads og selvom du brænder op indvendigt 

Du vasker tøj 

Du gør rent på barnets værelse 

Du arrangerer legeaftaler 

Du hjælper med lektier 

Du skælder ud, irettesætter - og bagefter har du en kæmpe klump i halsen- en følelse af at være en ond stedmor 

Du kæmmer lus 

Du taler og taler med barnet, selvom du har mest lyst til at slappe af 

Du mærker hele tiden, at du bliver betragtet/ vurderet som bonus 

Du sluger kameler- kæmpe store kameler 

Alt det her og meget mere gør bonusmødre- velvidende at de ikke er mor.

Hvorfor må det ikke være svært? Hvorfor skal følelser gemmes væk? 

Bravo 

Anmeld Citér

27. maj 2016

et-ønske

God-mor skriver:

Men jeg kan godt forstå hvad du mener, og jeg har ikke selv været bonusmor så jeg kender ikke den side af sagen, men jeg er selv skilsmissebarn og derfor så ser jeg det meget fra børnenes vinkel og vil bare have at folk tager højde og reflektere over, at de andre børn kan føle sig mindre værd. Der blev også skrevet i den anden tråd at man kunne tale med pigerne om det, og det er da en super ide, så man kan føle hvor de er henne. Så kan man træffe en beslutning udfra det. Man skal bare være sikker på at de ikke føler sig overset, fordi det er en urimelig følelse, de skal rende rundt med. 

Jeg er selv skilsmisse barn og det samme er min mand. Vi er så også en moderne familie med dine, mine og vores. 

Jeg synes du er firkantet i din holdning - når du ikke kan (eller vil) forstå at fordi du har triste minder på grund af din barndom, så er det jo ikke altid sådan, at man behandler sine bonus børn dårligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.