Det er der mange grunde til... Gode grunde
det har jeg ikke lyst til at komme ind på, men jeg mener godt nok at uanset hvad, så må der altså være en grænse for hvor meget/ hvor lidt man behøver tale sammen, hvis lysten ikke er der? Hvis lysten er der, er det en anden snak. Men hvis den ikke er, er det vel ikke nødvendigt at tage i zoo og holde fælles børnefødselsdag
fint for dem det fungerer for- men hav forståelse for de folk, hvor det ikke er sådan! Det er ikke nødvendig/ en forudsætning for at skilsmissebørn har det godt.
De skal nok klare sig, med hver deres familie, selvom mor og far ikke er venner- det er altså ofte ikke sådan det hænger sammen 
HUSK på forskellighed- ingen er ens- og biofar / biomor skal ikke ødelægge noget for et nyt par. Husk på at ikke alle biomødre/ fædre er deres titel værdig.
Nu kan det godt være jeg læser ts's historie forkert, men jeg læser ikke om en biomor der nødvendigvis vil ødelægge et forhold, jeg har heller ikke fået at vide at manden ikke ønsker SMS, MMS og kontakt med biomor. Jeg læser derimod om en bonus mor der synes det er for meget med billeder af barnet i nyt regntøj der tikker ind, der er irriteret over de SMS'er forstyrrer deres liv (som jeg tænker er uden børn). Og at ts ikke kan lide tanken om at hendes partner deler et venskab med en biomor.
Så ingen x fra helvede, det er en anden anonym i tråden, hvor det lyder til kontakten er primært negativ og stor. Men ts fortæller ikke om negativ kontakt, om uvenskab, om en mand der også synes det er for meget, hun spørger til hvilke grænser hun kan opstille for sin mand/kæreste. Mit svar er: de grænser han selv ønsker at stille. Hvis han nyder de 20 billeder i regntøj, nyder at være med til at tage de små valg i det fælles barns liv, så må man som bonus glædes over man har fundet en mand der har kunne have et voksent og forholdsvis venskabeligt forhold til sin ex og som ønsker at være en stor del af sit barns liv også i hverdagen hos mor. Hænger det også manden ud af halsen så er det ham der sætter grænserne.
Og jo jeg ved lidt, har selv været bonus - og desværre i en skilsmisse som absolut ikke var lykkelig og jeg så hvad der gjorde ved min mands søn. Derfor måtte jeg også love min mand jeg aldrig ville gøre det, gik fra hinanden så samarbejdede vi og var "venner".
Så jo der kan være ulykkelige skilsmisser hvor der ikke er mulighed for afvarsle fornuftigt sammen, jo der kan være familier hvor det er bedst man ikke er venner osv. Men som kvinden eller manden der kommer ind fra sidelinien må man rumme hvis ens nye partner vil være venskabelig med ex, vil have en masse billeder osv.