Biomors adgang til eksmand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2016

Diosa85

Rauw skriver:

Nu er jeg selv ekskonen fra helvede i jeres øjne sikkert Mor til tre skønne unger og et rigtig godt bånd til børnenes far. Vi snakker tit sammen, både om børnene og almindeligt sniksnak, vi tar i Tivoli og på stranden sammen. Og Gud hvor jeg frygter når han finder en ny. Han er min bedste ven, men hvis vi ikke længere må snakke sammen når der kommer en ny kæreste bliver det sku lidt svært. Bare fordi vi blev skilt og ikke passer sammen som par, så betyder det jo ikke at vi ikke vil være gode venner og snakke sammen resten af livet. Jeg håber han finder en pige jeg kan blive veninder med, istedet for en jaloux usikker pige der tror jeg er djævlen selv og har bagtanker når jeg sender 40 billeder af nyt regntøj og børn der fjoller. 

Jeg er enig med dig. 

Er ikke sammen med mit barns far. Men vi er super gode venner, tager i svømmehal, zoologisk have og Bakken sammen med vores søn. Sender billeder til hinanden hver gang der er noget sjovt eller sødt om vores søn. 

Kom der en eller anden lille trunte og ødelagde det for os så ville jeg blive rasende og godt skuffet hvis min eks tillod det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2016

Rauw

Anonym skriver:

I min verden skal min partner og jeg være hinandens bedstevenner. Der ville derfor ikke være plads til dig og det behøver ikke betyde, at jeg er en lille usikker skabning, som du insinuerer. Jeg tror ærlig talt din eksmand får svært ved at få et forhold til en ny, hvis du er så tæt med ham.

Man kan jo sagtens ha flere bedstevenner. Bare fordi ens eks er en god ven betyder det jo ikke at der ikke er plads til at ha en kæreste som bare er ens nr 1. Hvorfor skal der kun være plads til dig? Hvis du nu forelsker dig i en mand skal han så ta afstand fra alle sine venner til fordel for dig? Eller kun fra alle pigevennerne? Jeg undre mig lidt. Måske fordi jeg aldrig har været sådan en kæreste der skubbede pigevennerne ud af mine kæresters liv. Jeg blir altid veninder med dem istedet  

Anmeld Citér

13. maj 2016

lineog4

Anonym skriver:

I min verden skal min partner og jeg være hinandens bedstevenner. Der ville derfor ikke være plads til dig og det behøver ikke betyde, at jeg er en lille usikker skabning, som du insinuerer. Jeg tror ærlig talt din eksmand får svært ved at få et forhold til en ny, hvis du er så tæt med ham.

Kan man ikke godt være sin partners bedste ven, store kærlighed osv og så rumme at han har er særligt bånd til moren til sine børn og nyder at dele fx billeder af skønne øjeblikke. Kan man ikke rumme de har et venskab som både er baseret på at være fælles om nogle børn og om nogle gode minder? 

Den ideelle skilsmisse der involverer børn er vel at forældrene fortsætter med at være venner og da aller helst også "venner" med de nye partnere. Ved godt det kan være møg svært, men det må vel være målet man stiler efter hvis overhovedet muligt.

Anmeld Citér

13. maj 2016

Anonym

Rauw skriver:

Man kan jo sagtens ha flere bedstevenner. Bare fordi ens eks er en god ven betyder det jo ikke at der ikke er plads til at ha en kæreste som bare er ens nr 1. Hvorfor skal der kun være plads til dig? Hvis du nu forelsker dig i en mand skal han så ta afstand fra alle sine venner til fordel for dig? Eller kun fra alle pigevennerne? Jeg undre mig lidt. Måske fordi jeg aldrig har været sådan en kæreste der skubbede pigevennerne ud af mine kæresters liv. Jeg blir altid veninder med dem istedet  

Det er jo også et meget bedre udgangs punkt end en bio som bevist gør alt for at ekskludere den nye bonusmor fra barnets liv og taler nedladende omkring fars nye kæreste til far fordi hun mener hun kan være fortrolig med ham. Var bio her lige så åben sindet og venlig som du virker så ville jeg også have det meget bedre med at far skulle have en tæt kontakt fordi i og med at jeg også ville være inkluderet af bio så ville jeg heller ikke have følt mig truet fra starten af.

At der så findes bonusmødre som stiller sig på bagben selvom der er en imødekommende biomor det er jo så ikke så heldigt. Men ja jeg var gået ind med panden højt indtil jeg fandt ud af at biomor mente hun kunne tale nedsættende om mig til min mand og hele tiden gjorde hvad hun kunne for at vi skulle splittes op i starten. For jeg var pludselig en bremse klods for at hun kunne bestemme slagets gang om alt. 

Hendes og mit forhold kan forhåbentligt blive bedre, men veninder bliver vi aldrig efter den behandling igennem flere år. At hun nu er begyndt at acceptere mig gør bare ikke op for hvordan hun har behandlet mig tidligere, der er jeg ikke så tilgivende. 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Mortilah

Jeg er godt nok glad for jeg ikke har det problem. Her hader de hinanden- det er nok heller ikke så godt.. Men jeg er glad for at der ikke er den vilde kontakt. Ideelt set ville det være godt hvis de ku tale om ting der vedrører børnene. Men mere kontakt synes jeg heller ikke de behøvede at have...

Anmeld Citér

17. maj 2016

Anonym

serinasmor skriver:

Nøjh hvor ville jeg hade hvis mine børns tøj hver anden uge blev vasket i parfumeret vaskepulver og med skyllemiddel !  

Men når det så er sagt så ville jeg nok ikke sige noget til det med mindre der var udslæt eller allergi i min husstand ... 

Og hvis I ikke vil forstyrres om natten så sluk telefonen og køb et vækkeur - det er der i forvejen mange eksperter i moderne adfærdsmønster der foreslår for at vi ikke går ned med stress ... 

Nu er det sådan - at jeg vasker tøjet i helt almindeligt vaskemiddel, uden skyllemiddel og gerne af et mærke uden alt for meget parfume i - netop pga. allergi - dette er biomor ikke enig med mig i, og syntes at væres vasketøj lugter "gammelt/muggent".....

Ja og man kan da sagtens slukke mobilen om natten - hvilket også bliver gjort, men derfor skriver hun stadigvæk om noget der ikke er nødvendigt. Hvis biomor kunne forstå at JEG faktisk meget gerne vil hendes børn - så ville det være nemmere, men hun ser mig som en kæmpe trussel, og det gør skide ondt, og samarbejdet langt sværere.

Biomor og far er ikke de bedste venner, så beskeder og telefonopkald er oftest fyldt med vrede....

Det er hårdt at høre på hver dag, især når der er børn i hjemmet!

Jeg mener at man som biomor - burde sætte kæmpe stor pris på, at der er andre der gerne vil ens børn det bedste - uden nogen former for konkurrence. Jeg er ikke deres mor - det er jeg klar over, jeg er bare deres bonus - og det er sådan det skal være.

Min egne børn har også en bonus mor - og jeg ved at pigerne betyder rigtig meget for hende, og omvendt. Hvor heldig kan jeg være - at når de ikke er hos os - så er de hos deres far og bonusmor som elsker dem lige så højt! Sæt pris på de bonusforældre - for vi gør et kæmpe arbejde !!

Anmeld Citér

17. maj 2016

Sprit25

Rauw skriver:

Åh Gud. Jeg er enig med dig det er vidst en første gang

Anmeld Citér

17. maj 2016

RosSofi

Min søns far og jeg er meget tætte og stadig venner. Vi har så heller ikke anden familie nogen af os, og har været vant til at være der for hinanden. Det er vi selvfølgelig stadigvæk, og det er der ikke noget, der kan ændre på.

Jeg har så også kun haft kærester, der sagtens kan tolere det. Om det er fordi, jeg har rummelige/fornuftige/ikke jaloux kærester eller om det er fordi mit forhold til min eksmand foregår på et afdæmpet/tilforladeligt plan, ved jeg ikke.

Jeg håber, at min eksmands kommende kæreste vil kunne være lige så rummelig omkring det engang.

Anmeld Citér

17. maj 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Nej der er ikke plads til dem, fordi dem der var, lagde op til mere. Han har faktisk ikke haft pigevenner sådan rigtigt. Vi er hinandens bedste venner ��

Anmeld Citér

17. maj 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Nej der er ikke plads til dem, fordi dem der var, lagde op til mere. Han har faktisk ikke haft pigevenner sådan rigtigt. Vi er hinandens bedste venner ��

Men hvis man finder en mand med et barn, så har han et forhold til en anden kvinde som ikke kan brydes. Sammen har de skabt det mest dyrbare de begge har og for barnet skyld må alle parter tage sig sammen og være venner. Jeg siger ikke bedste venner men venner. Venner, der kan ringe til hinanden og sende sms'er. Venner der kan være i samme rum og hygge sig. 

Min bedste ven er en eks, ham og jeg er super mega tætte men min absolutte bedste ven er min mand. Alligevel er min ven og min mand, to af de vigtigste mænd i mit liv. Der kommer intet godt ud af at skubbe pigevenner, herunder mødre væk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.