Biomors adgang til eksmand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2016

Mama-M28

Sprit25 skriver:

Så hvis man ikke fungere som par, må man ikke være venner? 

Jo, man må alt for mig. Men jeg forstår det ikke og har aldrig forstået det. Men det er jo fordi jeg ikke selv har prøvet det. Min eks er den sidste jeg vil være venner med, og det er jo der jeg mener hele forskellen ligger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2016

Mama-M28

Sprit25 skriver:

Jeg tror i bund og grund vi er enige om bundlinjen. Dog med den væsentlige forskel du mener ikke en Eks kan have et forhold til dig hvor jeg så mener når  I har en skøn datter sammen er I altid bundet sammen 

På hvilken måde bundet sammen? Det er vel som man selv ønsker det? Min datter har en far, som hun elsker og oplever ting med. Dejligt- men mere behøver jeg ikke forholde mig til ham. Heldigvis. Vi skriver ikke grimt til hinanden, måske lidt, når han bare ikke forstår noget som helst, men jeg er helt bundærlig fløjtende ligeglad med hvad han foretager sig og hvorfor, jeg er fuldstændig og aldeles ligeglad med den mand - ønsker ham da intet ondt. Men dem der ligefrem siger, at de altid vil holde af deres børns anden forælder- det sker ikke her i hvert fald 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Sprit25

Mama-M28 skriver:

På hvilken måde bundet sammen? Det er vel som man selv ønsker det? Min datter har en far, som hun elsker og oplever ting med. Dejligt- men mere behøver jeg ikke forholde mig til ham. Heldigvis. Vi skriver ikke grimt til hinanden, måske lidt, når han bare ikke forstår noget som helst, men jeg er helt bundærlig fløjtende ligeglad med hvad han foretager sig og hvorfor, jeg er fuldstændig og aldeles ligeglad med den mand - ønsker ham da intet ondt. Men dem der ligefrem siger, at de altid vil holde af deres børns anden forælder- det sker ikke her i hvert fald 

Se det forstår jeg ikke. Næsten uanset hvad min baby Dandy bød mig ville jeg altid "holde" af ham fordi han gav mig mit barn. Mit barn vil altid være halvt ham. Og når jeg elsker hende jamen så elsker jeg jo også ham i hende 

angående båndet. I ville skulle mødes. Til konfirmation, studentergilde, fester og bryllup  i ville altid skulle samarbejde 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Sprit25

Mama-M28 skriver:

Jo, man må alt for mig. Men jeg forstår det ikke og har aldrig forstået det. Men det er jo fordi jeg ikke selv har prøvet det. Min eks er den sidste jeg vil være venner med, og det er jo der jeg mener hele forskellen ligger 

I og med man har et barn sammen skylder man barnet at være venner. Hvertfald i min optik.

men er vi ikke enige om at være uenige

Anmeld Citér

17. maj 2016

Mama-M28

Sprit25 skriver:

Se det forstår jeg ikke. Næsten uanset hvad min baby Dandy bød mig ville jeg altid "holde" af ham fordi han gav mig mit barn. Mit barn vil altid være halvt ham. Og når jeg elsker hende jamen så elsker jeg jo også ham i hende 

angående båndet. I ville skulle mødes. Til konfirmation, studentergilde, fester og bryllup  i ville altid skulle samarbejde 

Okay- så har han ikke budt dig det min har budt mig... Men pyt, jeg behøver ikke være enig med nogen herinde 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Sprit25

Mama-M28 skriver:

Okay- så har han ikke budt dig det min har budt mig... Men pyt, jeg behøver ikke være enig med nogen herinde 

Som jeg sagde: næsten uanset hvad 

herunder er vold, fysisk og psykisk og ellers generelt konstateret psykopati. 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Biomor bliver ved med at tage kontakt om alt og ingenting - mest om at vi (nok mest mig) ikke gør det godt nok.

Men sagen er den, at det faktisk er mig der sørger for, at bonus børnene for rigtig mad, og ikke fastfood som de gør hos hende. At jeg har tilmeldt dem sport efter skole, så de får rørt sig, fordi de har tendens til overvægt, og bliver mobbet i skolen omkring det. Men det er sådan at biomor åbenbart ikke vil indse, at det er et problem, at hun fylder dem med pomfritter, cola, is og pizza flere gange i ugen - og at det sport de til tilmeldt, kommer de kun til i vores uger, for hun gider ikke køre dem.

Alligevel brokker hun sig højlydt hver eneste dag over alt - Se det er frustrerende....

At hun ikke bare for en kort stund - kan se at jeg faktisk holder utroligt meget af hendes børn, og kun vil dem det godt.

Jeg siger ikke til dem at de er overvægtige - men giver dem sund kost - men det er også surt så at være hos os - for når man er hos mor, så kan man få lækker mad med i skole kombineret med kakaomælk eller saftevand. Der er INTET sundt i de madpakker - og helt ærligt det er skide synd, når nu de bliver mobbet pga. vægten!

En gang i mellem burde man måske tænke over om det er godt eller skidt det man har gang i!

Jeg er 100% enig med dig i at fastfood til daglig selvfølgelig ikke er godt og at det er fantastisk med motion osv. Men det er altså ikke dit bord. Hvis farmand går op i sund kost og sport til ungerne så go for it, men gør han ikke så bland dig uden om. Ja, det er da trist at se ungerne blive federe og federe, men det er ikke dit ansvar. Og det kan meget vel være, at biomor synes, du blander dig for meget. Måske jeres forhold kunne mildnes hvis du trak dig lidt?

Anmeld Citér

17. maj 2016

Mama-M28

Roselil skriver:

Jeg er 100% enig med dig i at fastfood til daglig selvfølgelig ikke er godt og at det er fantastisk med motion osv. Men det er altså ikke dit bord. Hvis farmand går op i sund kost og sport til ungerne så go for it, men gør han ikke så bland dig uden om. Ja, det er da trist at se ungerne blive federe og federe, men det er ikke dit ansvar. Og det kan meget vel være, at biomor synes, du blander dig for meget. Måske jeres forhold kunne mildnes hvis du trak dig lidt?

Se her har vi noget interessant: man skal elske, respektere og acceptere sin mands børn fra tidligere- og man skal faktisk behandle dem, som var det ens egne ( hører jeg rigtig ofte, herinde også) Men i denne her situation skal ts blande sog udenom? 

Hold da op- det er ikke let at være bonusmor. Og samtidig skal ts bare finde sig i en masse kommunikation ( herunder billeder af barnet i nyt regntøj ) 

Som MOR har man dælme også et ansvar. Et anscar for, at i det øjeblik man vælger at få et barn med en mand KAN det ske, at forholdet en dag går i stykker - og barnets far får et nyt liv med en ny- og så trækker man sig dælme i baggrunden så meget som muligt ( medmindre at alle parter elsker fælles zoo - ture og kaffe og kage ) 

synes godt nok at bonusmødre bliver budt lidt af hvert - og folk forventer både det ene og det andet, men når man så faktisk gør noget for de børn, er det også galt. Jeg synes nærmere det handler om alle de biomødre der snart skal tage sig lidt sammen - de har uden tvivl selv været en del af skylden for brudet. Ih altså, jeg bliver så harm over al den hensynstagen til biomødre! 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Mama-M28 skriver:

Se her har vi noget interessant: man skal elske, respektere og acceptere sin mands børn fra tidligere- og man skal faktisk behandle dem, som var det ens egne ( hører jeg rigtig ofte, herinde også) Men i denne her situation skal ts blande sog udenom? 

Hold da op- det er ikke let at være bonusmor. Og samtidig skal ts bare finde sig i en masse kommunikation ( herunder billeder af barnet i nyt regntøj ) 

Som MOR har man dælme også et ansvar. Et anscar for, at i det øjeblik man vælger at få et barn med en mand KAN det ske, at forholdet en dag går i stykker - og barnets far får et nyt liv med en ny- og så trækker man sig dælme i baggrunden så meget som muligt ( medmindre at alle parter elsker fælles zoo - ture og kaffe og kage ) 

synes godt nok at bonusmødre bliver budt lidt af hvert - og folk forventer både det ene og det andet, men når man så faktisk gør noget for de børn, er det også galt. Jeg synes nærmere det handler om alle de biomødre der snart skal tage sig lidt sammen - de har uden tvivl selv været en del af skylden for brudet. Ih altså, jeg bliver så harm over al den hensynstagen til biomødre! 

Jeg har selv to bonusbørn som jeg har delt liv med i 13 år. Deres mors værdier er væsentlig anderledes end mine. Jeg har lært at trække mig for børnenes skyld. Det er altså ikke mine børn.

Hvis far bakker op om et tiltag bonusmor vil gøre, så helt fint. Men synes bestemt ikke bonusmor skal gå ind og tilmelde børnene til sport osv. Hvis det ikke er en fælles aftale. Det kommer der altså ikke noget gunstigt samarbejde ud af! 

og synes herudover absolut ikke man har pligt til at elske bonusbørnene, men forhåbentlig holder man af dem og behandler dem ordentligt.

I min optik er det børnenes tarv der kommer først, altid!

Anmeld Citér

17. maj 2016

God-mor

Sprit25 skriver:

er meget enig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.