Biomors adgang til eksmand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.684 visninger
63 svar
114 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. maj 2016

Anonym trådstarter

Jeg læste i en tråd, at man måtte tolerere biomors adgang til sin eksmand 24/7 og som nyudsprungen bonusmor løber det mig koldt ned af ryggen ved tanken.

Synes i forvejen mængden af sms'er og mms'er er enorm og synes at afbryde / bryde ind i enhver situation nødvendige eller unødvendige. F.eks ekstraordinære situationer som et brækket ben kontra barnet med sit nye regntøj i 100 situationer i regnvejr..

Hvornår er kontakten nok?  Hvor går jeres grænser? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg læste i en tråd, at man måtte tolerere biomors adgang til sin eksmand 24/7 og som nyudsprungen bonusmor løber det mig koldt ned af ryggen ved tanken.

Synes i forvejen mængden af sms'er og mms'er er enorm og synes at afbryde / bryde ind i enhver situation nødvendige eller unødvendige. F.eks ekstraordinære situationer som et brækket ben kontra barnet med sit nye regntøj i 100 situationer i regnvejr..

Det havde vi en dialog om i starten. Jeg ønskede ikke at ødelægge noget samarbejde. Men min kæreste stod konstant på standby for biomor. Han havde ikke lyst, men han stod i en dårlig boligsituation og var bange for at sige fra, fordi han var bange for hun ville forsøge at fratage ham samvær. Men da vi flyttede sammen, begyndte han at sætte grænser for kontakt. Jeg synes altså ikke, det skal være sådan, at man skal snakke sammen konstant. Min x og jeg kan da også hyggesludre om børnene uden det er akut, men vi har samtidig respekt for, at vi begge har et samliv med en anden, hvorfor vi altså ikke  altid kan snakke sammen. Ligesom vi begge er obs på at begge vores nye partnere inddrages, så det ikke bare hele tiden er os der hyggetaler om børnene, imens bonusforældrene er sat ud på et sidespor. Men tror også vi har et usædvanligt godt samarbejde.

Helt anderledes står det til med min kæreste og hans x. Det er "samarbejdet fra helvede". Og hun vil på ingen måde involvere mig. Hun direkte ignorerer mig ved overleveringer, selvom hun står lige foran mig. Men der har min kæreste så også sat nogle grænser: Han vil gerne snakke om deres søn, men han har ikke interesse i at stå til rådighed for hende personligt konstant.

Så synes i skal tage en dialog omkring hvor jeres grænser går. Mener helt klart at man som bonusmor også har nogle rettigheder (hvorfor jeg også omfavner mine ungers bonusmor rigtig meget), så længe det ikke går ud over børnene 

Anmeld Citér

13. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Tja altså jeg skriver til min eks hvis der er noget jeg vil dele om vores datter. F.eks. er hun lige blevet (stort set) blefri i alle vågne timer, også i vuggestuen. Sådan en nyhed får han. Men også små ting, nogle gange bare hvis jeg har taget et godt billede af hende. 
Jeg kan også finde på at skrive til ham uden at det handler om vores datter, hvis jeg skal bruge et råd eller to om noget jeg ved han er god til (f.eks. computer).

Jeg har et rigtig godt forhold til min eks, og ser ham som en god ven. Det skal der i min verden være plads til, også selvom han eller jeg får en ny kæreste. Når man bliver kæreste med en der har børn fra tidligere må man ligesom være indstillet på at der er en eks der har en stor rolle i vedkommendes liv, selvom de ikke er sammen mere. 

Men selvfølgelig skal der også være lidt grænser for det. Moren skal f.eks. ikke kontrolere fars liv, og skal ikke ringe/skrive på alle mulige mærkelige tidspunkter af døgnet. Men hun er alligevel en del af hans liv og han en del af hendes. Det må man acceptere.

Anmeld Citér

13. maj 2016

nico3

Anonym skriver:

jeg er fuldtids bonus/pap mor til en dejlig pige på 5  

jeg vil sige at der skal være fuld kontakt mellem mor og far når det er vigtige ting, eller hvis barnet savner den anden forældre så er det også vigtigt at der er mulighed for at ringe og snakke med den anden forældre..

jeg ved hvor svært det er men jeg er også nød til at være ærlig over for dig.. det er DIG der har valgt en partner med barn så er det også DIG der må være indstillet på at forandre dig eller rykke på dine egne grænser..

jeg ved godt det er svært, tro mig. min kæreste har været gift med moren til min dejlige papdatter.. og det er ikke nemt.. 

selvfølgelig skal der være en grænse, og det er også vigtig at du siger fra på en ordentligt måde, man skal ikke finde sig i alt.. men du skal være meget sikker på hvad oversagen er til at du ikke ønsker at der skal være ligeså meget kontakt mellem forældrene til barnet.

er det fordi at du føler dig truet/jaloux over ekskonen, eller synes du bare ikke om personen??

FOR LIGE MEGET HVAD DU FØLER, SÅ ER DET BARNET DER KOMMER I FØRSTE RÆKKE!!!

og det er også vigtig at vi som er bonus/pap forældre kan snakke pænt om barnets anden forældre, og opføre os som voksne mennesker, også selvom at det kan være rigtigt svært engang imellem.

JEG SYNES DET ER MEGET VIGTIGT AT DER ER EN GOD TONE MELLEM MOR/FAR OG BONUSFORÆLDRE. BØRNENES TAV ER DET VIGTIGSTE.

Anmeld Citér

13. maj 2016

mpr

Anonym skriver:

Ved godt at nogen biomødre ikke kommer til at være helt enig i min optik af det her, men så må der også være fornuftige som er enig 

I princippet har biomor INTET at skulle sige med hvad der foregår når I har barnet. Selvfølgelig skal mor kontaktes hvis barnet kommer til skade, på samme måde som hun skal kontakte jer hvis det sker imens barnet er hos hende. Der skal oplyses omkring skole/børnehave/vuggestue afhængig af hvad barnet går i, for begge forældre har ret til at vide hvad der foregår hvis der er fælles forældermyndighed. 

Hvordan i opdrager, hvad for noget legetøj barnet har, hvem i ser, hvor i er (så længe det er inden for den danske grænse), hvad du deltager i både i huset, i form af opdragelse osv og ting i institution (selvom sådanne mødre tit gerne også vil bestemme dette) der bestemmer i helt selv. Kan dog sige fra egen erfaring, at hvis bio har haft mulighed for at styre alt og især far, kan det være svært at få skubbet far til at få sagt stop, og få det hele til at fungere (det kan være en lang process at skulle igennem).
Især fordi dem hvor x'en kan køre rundt med faren er mødre der har fået faren til at tro hun har magten til ALT og derved kan tage barnet fra ham uden problemer hvis han ikke makker ret.

Der skal man støtte op med at få oplyst far med de muligheder han har hvis hun opføre sig sådan så han ikke er bange for at sige hende imod. Det betyder ikke at man skal opsøge konflikter, men samarbejdet virker heller ikke hvis det kun er den ene der diktere og den anden adlyder.  

Far og dig skal sætte jer ned og få snakket forventninger og måske få lavet en skriftlig aftale om hvordan tingene skal forgå hjemme hos jer, så man kan pege tilbage på den hvis far ikke vil stå ved det i har aftalt, for så kan han ikke sige at det har i aldrig aftalt. Det er meget vigtigt for jeres samarbejde for især i starten kan der være mange faldgrupper. Fx hvad må du deltage i, må du opdrage på børnene (det synes jeg jo du skal hvis du skal overleve i det forhold men nogen vil bare ikke have det) Og selvom det virker unødvendigt så kan det virkelig gøre at i slipper for mange konflikter for i er pludselig 3 (4 hvis bio også har en kæreste) der skal være omkring det barn her, og så skal i to stå på samme side og være enige. I kan ikke bare regne med at det tager i som det kommer for når der er børn er alting ikke bare lige til, og hvis du skal have nogen som helst ide om hvor du har fodfæste så er det den eneste måde. 

Det kræver meget af en at komme ind i et forhold med børn, ikke noget nogen kan forberede dig på uanset hvor mange der siger (du ved hvad du går ind til) for det gør man ikke før man står der. Mærk på dig selv, især her i starten og ikke pres dig selv ud i noget som du ikke ønsker, hvis der er noget med børnene du ikke kan overskue endnu så lad far stå for det. 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Anonym

Ja det er vist mig der har skrevet det med 24/7 - og kan slet ikke magte at hun har ret til det - og når jeg skriver 24/7 - så er det fordi hun hver eneste uge, skriver midt om natten..... Det er ikke sådan at hun arbejder om natten, og derfor er vågen - nej det er bare fordi hun kan. Og hun skriver om de mest mærkelige ligegyldige ting som sagtens kunne vente - eller ting der slet ikke er værd at skrive om - men hun gør det fordi hun kan, og fordi hun ved jeg hader det - ligesom hun hader mig.

Det skal lige siges, at hun er gift på ny og sammen har de et barn - det var hende der gik - så jaloux over at jeg er kommet, giver ikke nogen mening.

Beskederne kan handle om, mad, påklædning mv.... vasketøj... ja hun vil meget gerne bestemme det hele - men nu er det altså mig der sørger for madpakker og tøjvask og indkøb - så når de er hos os - så bestemmer jeg! Og mine egne børn spiser det samme, får de samme madpakker, deres tøj bliver vasket med samme produkt - så ingen forskel på mine og dine..... eller os selv!

Det har ikke hjulpet at bede hende om at lade være - for hun gør det jo bare alligevel....

Hun er virkelig anstrengende!

Og det behøver slet ikke at være sådan - min ex (pigernes far) og jeg taler/skriver næsten ikke sammen - det er måske et par gange om måneden - nogle gange slet ikke - det er kun hvis det er vigtigt nyt om børnene!

Anmeld Citér

13. maj 2016

lineog4

Anonym skriver:

Ja det er vist mig der har skrevet det med 24/7 - og kan slet ikke magte at hun har ret til det - og når jeg skriver 24/7 - så er det fordi hun hver eneste uge, skriver midt om natten..... Det er ikke sådan at hun arbejder om natten, og derfor er vågen - nej det er bare fordi hun kan. Og hun skriver om de mest mærkelige ligegyldige ting som sagtens kunne vente - eller ting der slet ikke er værd at skrive om - men hun gør det fordi hun kan, og fordi hun ved jeg hader det - ligesom hun hader mig.

Det skal lige siges, at hun er gift på ny og sammen har de et barn - det var hende der gik - så jaloux over at jeg er kommet, giver ikke nogen mening.

Beskederne kan handle om, mad, påklædning mv.... vasketøj... ja hun vil meget gerne bestemme det hele - men nu er det altså mig der sørger for madpakker og tøjvask og indkøb - så når de er hos os - så bestemmer jeg! Og mine egne børn spiser det samme, får de samme madpakker, deres tøj bliver vasket med samme produkt - så ingen forskel på mine og dine..... eller os selv!

Det har ikke hjulpet at bede hende om at lade være - for hun gør det jo bare alligevel....

Og det behøver slet ikke at være sådan - min ex (pigernes far) og jeg taler/skriver næsten ikke sammen - det er måske et par gange om måneden - nogle gange slet ikke - det er kun hvis det er vigtigt nyt om børnene!

Kan I ikke bare lade være at svare? Min telefon er på lydløs om natten, plus får jeg opkald eller SMS jeg ikke gider lige nu så lader jeg da bare være at svare. 

Hvis I har børnene hjemme hos jer så kan alle andre akutte ting jo tikke ind hos dig frem for hos ham. 

Anmeld Citér

13. maj 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Nøjh hvor ville jeg hade hvis mine børns tøj hver anden uge blev vasket i parfumeret vaskepulver og med skyllemiddel !  

Men når det så er sagt så ville jeg nok ikke sige noget til det med mindre der var udslæt eller allergi i min husstand ... 

Og hvis I ikke vil forstyrres om natten så sluk telefonen og køb et vækkeur - det er der i forvejen mange eksperter i moderne adfærdsmønster der foreslår for at vi ikke går ned med stress ... 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Rauw

Nu er jeg selv ekskonen fra helvede i jeres øjne sikkert Mor til tre skønne unger og et rigtig godt bånd til børnenes far. Vi snakker tit sammen, både om børnene og almindeligt sniksnak, vi tar i Tivoli og på stranden sammen. Og Gud hvor jeg frygter når han finder en ny. Han er min bedste ven, men hvis vi ikke længere må snakke sammen når der kommer en ny kæreste bliver det sku lidt svært. Bare fordi vi blev skilt og ikke passer sammen som par, så betyder det jo ikke at vi ikke vil være gode venner og snakke sammen resten af livet. Jeg håber han finder en pige jeg kan blive veninder med, istedet for en jaloux usikker pige der tror jeg er djævlen selv og har bagtanker når jeg sender 40 billeder af nyt regntøj og børn der fjoller. 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Nu er jeg selv ekskonen fra helvede i jeres øjne sikkert Mor til tre skønne unger og et rigtig godt bånd til børnenes far. Vi snakker tit sammen, både om børnene og almindeligt sniksnak, vi tar i Tivoli og på stranden sammen. Og Gud hvor jeg frygter når han finder en ny. Han er min bedste ven, men hvis vi ikke længere må snakke sammen når der kommer en ny kæreste bliver det sku lidt svært. Bare fordi vi blev skilt og ikke passer sammen som par, så betyder det jo ikke at vi ikke vil være gode venner og snakke sammen resten af livet. Jeg håber han finder en pige jeg kan blive veninder med, istedet for en jaloux usikker pige der tror jeg er djævlen selv og har bagtanker når jeg sender 40 billeder af nyt regntøj og børn der fjoller. 

I min verden skal min partner og jeg være hinandens bedstevenner. Der ville derfor ikke være plads til dig og det behøver ikke betyde, at jeg er en lille usikker skabning, som du insinuerer. Jeg tror ærlig talt din eksmand får svært ved at få et forhold til en ny, hvis du er så tæt med ham.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.