lineog4 skriver:
Selvsagt hvis det kun er for at skabe splid. Men når det er sagt så kunne jeg da godt forestille mig situationer hvor man som skilte forældre trådte i karakter sammen og skabte nogle fælles regler, det kunne være om mad hvis der var tendens til overvægt, det kunne være om spil, det kunne være om sengetider i hverdagen hvis der var udfordringer her osv.
Men ja det svære er da også kontroltabet, ville jeg da selv have det svært med - i meget mindre målestok skal jeg med vores ældste væk 3 uger til august, og bare det, bare det at jeg ikke er med til kontrollen over at huske god mad, rent tøj, huske idrætstøj og hvad ved jeg er sgu svært, så hvad om det var et helt andet hjem og jeg intet havde at skulle sige - gisp!
Biomor bliver ved med at tage kontakt om alt og ingenting - mest om at vi (nok mest mig) ikke gør det godt nok.
Men sagen er den, at det faktisk er mig der sørger for, at bonus børnene for rigtig mad, og ikke fastfood som de gør hos hende. At jeg har tilmeldt dem sport efter skole, så de får rørt sig, fordi de har tendens til overvægt, og bliver mobbet i skolen omkring det. Men det er sådan at biomor åbenbart ikke vil indse, at det er et problem, at hun fylder dem med pomfritter, cola, is og pizza flere gange i ugen - og at det sport de til tilmeldt, kommer de kun til i vores uger, for hun gider ikke køre dem.
Alligevel brokker hun sig højlydt hver eneste dag over alt - Se det er frustrerende....
At hun ikke bare for en kort stund - kan se at jeg faktisk holder utroligt meget af hendes børn, og kun vil dem det godt.
Jeg siger ikke til dem at de er overvægtige - men giver dem sund kost - men det er også surt så at være hos os - for når man er hos mor, så kan man få lækker mad med i skole kombineret med kakaomælk eller saftevand. Der er INTET sundt i de madpakker - og helt ærligt det er skide synd, når nu de bliver mobbet pga. vægten!
En gang i mellem burde man måske tænke over om det er godt eller skidt det man har gang i!