børns tøjvalg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2016

lineog4

serinasmor skriver:

Pyh det var da også mange regler mht tøjet ... 

Her køber vi ikke hvide bukser og får hun nogle  andetsteds fra bliver de bare beskidte  

Vi ejer ikke tøj der ikke må bruges og er noget købt til pænt brug (barnedåb , konfirmation, bryllup, jul  og den slags) kan hun få det på lige så tosset hun har lyst til efter 2-3 gange  ... Tøjet skal også bruges inden hun vokser ud af det  

Gult vaskes her i huset sammen med rødt og rødlige nuancer - ligesom blå, grønt og sort vaskes sammen .. 

Og får dine børn aldrig tøj i gave eller arver noget ?siden din dreng kun har tøj der matcher ...  Her er der nemlig meget stor chance for at ligne en farvelade  

Her hjemme endnu nemmere: farver for sig, lyst for sig 

er så fyldt med dyb respekt for alt den orden og struktur, har det i 5 minutter og så får jeg ødelagt det selv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2016

IngenKoPåIsen

serinasmor skriver:

tylskørt kan heldigvis være under regntøjet /termotøj  - Og passer helt fint til kondisko eller gummistøvler Hun ejer ikke ballerinaer -endnu .. 

Jeg er spændt på om den dreng vi venter på bliver en bestemmetrold eller helt ligeglad med tøjvalg  

Men ikke så smart i forhold til at gøre børn selvhjulpne :-) 

Anmeld Citér

25. april 2016

Dorthe1986

Min dreng bestemmer ikke så meget, han må gerne men han plejer at være glad for det hans mor finder frem Men vi er da begyndt på at han selv skal finde noget tøj frem osv, fordi han synes det er sjovt. Hvis han ønskede at bestemme, fik han også lov - så længe det passer til årstiden

Det eneste han kan plage om er at få t-shirt på - om det så er -20 grader

Anmeld Citér

25. april 2016

serinasmor

Malunsesmutti skriver:

Det har min datter til gengæld, men hun får ikke lov at bestemme af den årsag :-) Hun er medbestemmende, sommetider bestemmer hun selv men som regel vælger hun mellem 2 sæt eller også vælger jeg :-) 

Hvor gammel er hun ? 

For det var nemlig også metoden her i starten   

Anmeld Citér

25. april 2016

serinasmor

Malunsesmutti skriver:

Men ikke så smart i forhold til at gøre børn selvhjulpne :-) 

Men det klarer hun jo selv  

Anmeld Citér

25. april 2016

IngenKoPåIsen

serinasmor skriver:

Hvor gammel er hun ? 

For det var nemlig også metoden her i starten   

Hun er 7 :-) 

Anmeld Citér

25. april 2016

IngenKoPåIsen

serinasmor skriver:

Men det klarer hun jo selv  

Det er dejligt at hun kan, ved jeg fra min tid i børnehave at mange ikke kan :-) 

Anmeld Citér

25. april 2016

serinasmor

Malunsesmutti skriver:

Det er dejligt at hun kan, ved jeg fra min tid i børnehave at mange ikke kan :-) 

Det er sikkert også rigtigt men kravet for at hun kan tage fx kjole på eller tylskørt på som jo fylder meget er at hun selv kan tage overtøj på ... Og det ved hun godt  hvis jeg får at vide at hun ikke kan selv i børnehaven kan hun ikke få det på -og hun tager altid selv overtøj på herhjemme .. Jeg har kun fået at vide at hun et meget selvhjulpen og meget selvstændig i børnehaven så er helt sikker på at det ikke er et problem  

Anmeld Citér

25. april 2016

serinasmor

Dorthe1986 skriver:

Min dreng bestemmer ikke så meget, han må gerne men han plejer at være glad for det hans mor finder frem Men vi er da begyndt på at han selv skal finde noget tøj frem osv, fordi han synes det er sjovt. Hvis han ønskede at bestemme, fik han også lov - så længe det passer til årstiden

Det eneste han kan plage om er at få t-shirt på - om det så er -20 grader

Det er nok derfor vi har mange cardigans  

Anmeld Citér

25. april 2016

Vik

serinasmor skriver:

Hmm ... Hvordan kan det være at I har valgt at gøre det sådan ? 

Vi har den overbevisning at børn skal ikke ha voksne opgaver eller ansvar for tidligt. De skal ikke tænke hvilke farver passer sammen og om hvordan den nederdel ser ud med blusen. Det skal de nok lære senere. Nu er det mor og far der køber tøj og vælger hvad og hvornår de skal ha noget på. De kan komme med ønsker og nogle gange bliver de opfyldt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.