serinasmor skriver:
Min datter er nu 6 år og har nok valgt tøj selv i ca 3 år ... en overgang mellem 2 og 4 år fik hun valget mellem 2 sæt som var udvalgt af mig eller faren - og som kunne blandes som det nu passede hende bedst
...
Kravet er nu at det skal passe til årstiden
og at hun selv kan komme på toilettet i det og skal vi til konfirmation, dåb eller lignende så vælger vi det for hende / sammen med hende ..
Hun har altid været viljestærk og haft en klar holdning om hvilket tøj hun skulle have på .. derfor har vi valgt denne løsning - vi har aldrig set nogen grund til at kæmpe om det nu er grøn og lilla der passer sammen 
Det er de sjoveste tøjsammensætninger der kommer frem
nogle gange falder det heldigt ud Og matcher nogenlunde ... Andre gange - som i dag - er det til gengæld en ret sjov sammensætning 
Frøkenen er i dag afleveret i lyserød tynd langærmet trøje med hello Kitty på maven under en denim nederdel med smæk og seler - herunder ballonbukser i en fesen syren-lilla Og med zebra stribede strømper ... Håret blev sat med 4 rottehaler - de 2 af dem obligatoriske fordi hun vil have langt pandehår - hertil pandebånd og 3 spænder 
Men hun har selv valgt det og er glad for valget
.. med til historien hører måske at hun har fået arvetøj i weekenden og hele bunken er derfra
men det er jo ikke ensbetydende med at det passer sammen

Får jeres børn lov at vælge frit eller retter i på dem når I synes de ser fjollede ud?
Er jeres børn gode til at sammensætte ?
Fortæller i som det første at de altså selv har valgt tøj, når I når I børnehave / vuggestue /skole ?
Og hvornår holder denne fase med de virkelig underlige valg af sammensætninger op

Min søn vælger selv (han er 4,5). Jeg synes at han har mega god stil, men jeg kan også godt lide når det hele ikke nødvendigvis matcher.