børns tøjvalg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2016

Anonym

serinasmor skriver:

Det er da også helt horribelt at have den samme jakke på 2 dage i træk 

Vild kommentar at få alligevel ! 

Jeg plejer ikke kommentere på hendes valg jeg tænker det er hende der skal gå med det ! Og hende der må leve med de valg hun har truffet men nogle gange ser det ud som om hun har taget det der lå øverst  I en bunke med rent tøj og så bare var stoppet når hun nu synes det var godt nok og det selvom hun gerne bruger 7-12 minutter hver morgen på at se hvad der er i skabet  

Det er først nu, efter at jeg opdagede, hvor meget de her piger kommenterer andres tøj, at jeg er begyndt at kommentere lidt forsigtigt en gang i mellem. Ret og slet fordi, jeg tænker, at det er bedre, at hun får en snak herhjemme med mig, end en hånlig kommentar i fuld offentlighed i skolen. Jeg forsøger også altid at vride det i positiv retning. A la "Den bluse er flot, men den ville måske være endnu flottere med nogle bukser, som ikke har så stærk farve."

Jeg kommenterede aldrig, da hun gik i børnehave, og nu gør jeg det også kun ved de mest iøjenfaldende kollisioner. Ikke hvis det bare er sokkerne, jeg ikke synes passer til blusen eller noget i den stil.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2016

loop

serinasmor skriver:

Det er nemlig netop det der med ikke at kunne vente der kan blive et problem ... Og jeg tror måske hun i dag havde valgt alt det bedste fra arvebunken man ser vel op til sin kusine på 10 - når den eneste anden kusine man har skal konfirmeres i år  

Min får så ikke lov. Hun må vente til det bliver bedre vejr. Så den nye sommerjakke må også vente, selvom hendes øjne nærmest river den ned fra bøjlen i garderoben

Anmeld Citér

25. april 2016

Kay

Elna 3 1/2 har siden hun var 2 nægtet at gå i andet end kjole/tyllskørt Jeps en rigtig prinsesse pige modsat sin mor der altid har Været en drenge pige  

Hun får lov at være med til at vælge tøj men bliver guidet så det passer til dagens vejr  og så hvidt muligt  passer sammen i farverne men hun bliver mere og mere "bestemt" 

Anmeld Citér

25. april 2016

Anonym

Min datter på seks, får valget mellem kjole, bukser eller nederdel og så finder jeg tøjet. Ligeledes vælger hun mellem forskellige fletninger, hestehale mm. 

Hun har aldrig sat spørgsmålstegn ved at det kører sådan og kun enkelte gange har hun givet udtryk for tøj hun ikke ønskede at have på. Hun nægter fx. Ralph Lauren, hun kan ikke lide det heste tøj siger hun, så det bruger vi ikke. Hvis hun havde, eller når hun får et ønske om selv at bestemme skal hun være velkommen (inden for rimelighedens grænser self.) 

Anmeld Citér

25. april 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Det er først nu, efter at jeg opdagede, hvor meget de her piger kommenterer andres tøj, at jeg er begyndt at kommentere lidt forsigtigt en gang i mellem. Ret og slet fordi, jeg tænker, at det er bedre, at hun får en snak herhjemme med mig, end en hånlig kommentar i fuld offentlighed i skolen. Jeg forsøger også altid at vride det i positiv retning. A la "Den bluse er flot, men den ville måske være endnu flottere med nogle bukser, som ikke har så stærk farve."

Jeg kommenterede aldrig, da hun gik i børnehave, og nu gør jeg det også kun ved de mest iøjenfaldende kollisioner. Ikke hvis det bare er sokkerne, jeg ikke synes passer til blusen eller noget i den stil.

Tjae ... Det kan jo også være jeg er nødt til det hen ad vejen .. pt går hun jo stadig i børnehave og har trygge rammer til at eksperimentere i  

Hun har en et par gange fået at vide af nogle større piger  (måske 3. Klasse) at yndlingsjakken - som hun selv havde udvalgt i butikken og elsket - var grim  Og hun var bundulykkelig 

Vil forsøge med positiv og konstruktiv feedback hvis det bliver nødvendigt Tak  

Anmeld Citér

25. april 2016

serinasmor

loop skriver:

Min får så ikke lov. Hun må vente til det bliver bedre vejr. Så den nye sommerjakke må også vente, selvom hendes øjne nærmest river den ned fra bøjlen i garderoben

Jeg er også imponeret over at forårsjakken fik lov at blive hængende .. Men det er nok fordi hun godt ved at forkerte valg om morgenen gør at man kommer til at fryse hun skal nemlig selv mærke efter hvor koldt der er og tage stilling til overtøj ... Og vælger man forkert kommer man til at fryse ... Vi går til børnehaven - og det tager ca 30 minutter nu hvor jeg er højgravid og langsom 

Anmeld Citér

25. april 2016

serinasmor

Kay skriver:

Elna 3 1/2 har siden hun var 2 nægtet at gå i andet end kjole/tyllskørt Jeps en rigtig prinsesse pige modsat sin mor der altid har Været en drenge pige  

Hun får lov at være med til at vælge tøj men bliver guidet så det passer til dagens vejr  og så hvidt muligt  passer sammen i farverne men hun bliver mere og mere "bestemt" 

Kan forberede dig på at det der med at bestemme farverne nok snart er forbi så  . For det lyder bekendt  

Anmeld Citér

25. april 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Min datter på seks, får valget mellem kjole, bukser eller nederdel og så finder jeg tøjet. Ligeledes vælger hun mellem forskellige fletninger, hestehale mm. 

Hun har aldrig sat spørgsmålstegn ved at det kører sådan og kun enkelte gange har hun givet udtryk for tøj hun ikke ønskede at have på. Hun nægter fx. Ralph Lauren, hun kan ikke lide det heste tøj siger hun, så det bruger vi ikke. Hvis hun havde, eller når hun får et ønske om selv at bestemme skal hun være velkommen (inden for rimelighedens grænser self.) 

Det lyder til at hun er ulasteligt klædt  

Nogle gange kunne det nok være rart nok hvis det var muligt at vælge for hende herhjemme  på den anden side er det befriende bare at kunne sige " gå lige ind og tag tøj på "  

Hun er nok en meget selvstændig pige - men det har hun sådan set altid været ... Og det er jo nok derfor 

Anmeld Citér

25. april 2016

Loa

Krydserfingre skriver:

Hvad betyder en rullende-øjne-smiley til folks kommentarer?

At jeg fandt den en tand dømmende.

Som om jeg piller min datter ned, ved ikke at lade hende tage hvad som helst på i SFO.

Og det samme mht at have vigtigere ting at drøfte med pædagogerne - jeg tror nu nok heller ikke jeg ville tale om tøj med dem, hvis jeg havde et vigtigere emne. Men nu er det tilfældigvis sådan at

1. Jeg ikke har sagt noget til pædagogerne om min datters tøj 

og 

2. Jeg ikke har et dødens vigtigt emne at snakke med pædagogerne om hver evig eneste dag - så en kommentar omkring tøjet på ca 10 sekunder, ville nok ikke tage noget fra et evt meget vigtigere emne.

Anmeld Citér

25. april 2016

Loa

serinasmor skriver:

fantastisk  

Jeg tror måske hun er træt af at "skille på midten"  Og af at samle buksebenene op ved knæene når hun tager overtøj på ... Det er en mulighed ... En anden mulighed er jo at hun synes det ser mega sejt ud på den måde  

Tror faktisk det er rent praktisk - hun siger hun ikke gider blusen ryger op etc.

Så det er jo også lidt svært at argumentere imod det, når det rent faktisk er af praktiske årsager

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.