Anonym skriver:
Så længe tøjet passer til vejret og der ikke er huller i eller permanente pletter på det f eks, så får de lov til at gå i det, de har lyst til. Nogle gange forklarer jeg, hvordan jeg selv tænker - f eks, når hun kommer med blomstret bluse til ternede bukser, så siger jeg til hende, at jeg ville have valgt en anden bukse, fordi man da bedre kan se, hvor fin blusen er, når ikke der forskellige mønstre, som tager opmærksomheden fra hinanden. Hun plejer at høre på den slags, men hvis hun insistere, så tænker jeg, at det er hende, der skal gå i det.
Jeg har aldrig fået kommentarer på det, og nu da hun er blevet 8 år er hun begyndt at gå rigtig meget op i, at tingene skal passe sammen. Sansynligvis fordi hun går i klasse med et par pyntedukker, som altid kommenterer andres tøj. De kommenterer også voksnes tøj og er i det hele taget meget fokuseret på den slags. Det er ikke længe siden en af dem sendte mig et rigtig elevatorblik og spurgte mig i en hoven tone hvorfor jeg havde den samme jakke på som dagen før....
Lillebror, som nu er 6 år, vil helst, at jeg lægger tøj frem til ham - men nogle gange lægger han et par bukser eller en t-shirt for had, og så skal den bare byttes ud. Da får han besked på at finde sig noget andet i stedet selv, og så gør han det.