børns tøjvalg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2016

Bshizzle

Lidt sjovt at læse den her tråd.. 

For mine 2 drenge (4 og 10 år) er SÅ HAMMERENDE ligeglad med hvad tøj de skal ha på til hverdag 

Hvis det stod til mine drenge, så ville de med glæde ta bukser på hvor der var huller på knæene (Nej, det får de så ik på).. Men pointen er at de ikke går op i deres tøj endnu. 

Jeg ligger tøj frem hver aften til dem.. 

Den store dreng har vel 3 sæt tøj på hans værelse, som han selv kan vælge imellem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2016

lolar

Min søn på 5 har aldrig interesseret sig for hvad han fik på før i morges, hvor det jeg havde lagt frem ikke var godt nok. Så fik han lov at tage det på han ville hvis det andet bare blev lagt på plads igen. 

Er spændt på om det er en udvikling der fortsætter...

Anmeld Citér

29. april 2016

Ena

Det er pudsigt og jeg har aldrig tænkt over det før, jeg læste denne tråd. Min fem-årige har snart i to år selv valgt tøj, de fleste dage. Hverken hendes far eller jeg har blandet os mere end et par gange og det fordi, hun i hverdagene vælger behageligt og praktisk tøj, der passer til årstiden. I weekenderne, når vi bare er hjemme eller skal besøge bedsteforældre, selv får gæster eller lignende, giver hun den gas med skørt, kjole, glimmerstrømpebukser, strikkede benvarmere, hårdimser og alle hendes plastikjuvelser. Det ser skørt og sødt ud, og vi har aldrig sagt noget til det. Hun har strutskørt på i skoven med gummistøvler, uldbukser og vinterfrakke osv.

Når hun nu klarer det så fint helt naturligt, kan jeg overhovedet ikke se nogen grund til, at hun ikke skulle have lov til selv at klare det. Jeg mener ikke, det er for stort et ansvar for et barn, at vælge og tage tøj på selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.