Abracadabra skriver:
Der er også stor forskel på at sidde på græsset i nederdel en sommerdag og rende huset rundt i undertøj og always i februar.
Det handler om kontekst.
Hun krænker tydeligvis TS's blufærdighed, og selvom mange åbenbart mener, at TS er en snerpe, er det vel på tide at man introducerer begrebet blufærdighed for pigen.
Vil det være i orden at ens 22 årige roommate/medkollegianer render rundt i undertøj i fælleskøkkenet? Foran ens nye kæreste? Hvad hvis hun er 18? Eller 17?
Man skal jo lære om blufærdighed på et tidspunkt - og gerne inden man sidder med spredte ben og always-vingerne oppe i fjæset på familiens gæster.
Jeg læser nu det med strømpebukser som netop en varm sommerdag og ikke foran gæster ved middagsbordet som en anden lolita. Og ja er jeg her hjemme på en varm sommerdag kan jeg da også ende på gulvet og ikke tænke over når benene er bøjet eller man sidder i skrædderstilling (sidder meget på gulvet nu jeg tænker over det).
jeg synes ikke man skal lære blufærdighed (det er nok en kamp om ord), jeg synes man skal lære at andre kan være blufærdige, at andre kan synes man overskrider deres grænser - jeg synes det er skønt hvis en pige (eller dreng) ikke er blufærdig og sagtens tør stå nøgen fx hoppe i vandet (gid jeg turde selv, og ikke tænkte over alle mine kropslige fejl).
Og hvad synes jeg om en roommate i undertøj - for mig gør det ingen ting, jeg ved dog det kan gøre andre noget, men jeg bliver ikke forlegen af andre hverken nøgne eller halvnøgne, og jeg ville også være ligeglad med min mand/kæreste var der og så det. Jeg er ikke forlegen over andres kroppe, men desværre over min egen når jeg tænker over det og heldigvis glemmer jeg tit at tænke 
Anmeld
Citér