Hvordan vil i sige det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2016

Mom2Two

Anonym skriver:

Hej 

Det ligger sådan at min kæreste lille søster på 14 altid tager sit tøj af i stuen og kun er i undertøj før hun skal sove. Hendes værelse er højere op i huset. For mig er det min græns der går der. Og hun gør det også foran hendes stor søstes kæreste(en fyr ) jeg synes det er lidt for meget nu. Hendes mor siger ikke noget. En gang i mellem går hun så rundt og giver krammer. Imens hun kun har undertøj på. Her siger jeg bare godt nat og sove godt ind hun kommer til mig... 

Men nu er det sådan vi skal passe hende i 3 uger. Hvordan fortæller jeg hende det ? 

Jeg har prøvet med at sige at hun skal gør det på wc. Problemet er så bare at der er to wc og hun gør det ned under og hun går stede rundt kun i undertøj 

... Ka ikk se problemet? Men nu har vi også altid været meget åbne hos os, og er vokset op med ikk a være så "nøgen forskrækket" ... Pigen er 14, det havde været noget andet hbis hun var 18-20 ro på

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2016

Lilotte87

Så længe det ikke virker til, at hun gør det for opmærksomhedens skyld kan jeg slet ikke se problemet 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Rauw

Min søster er lige sådan, hun har ingen problemer med at vade halvnøgen rundt foran både vores mor, papfar, mig, min ekskæreste, vores børn, min bror, hans kone og deres børn  men altså, det jo fordi det bare er familie hun gør det ikke hjemme hos fremmede så kan ikke se problemet. Men hvis der er andre regler hjemme hos jer, så giv hende en nat tshirt og sig at det har man på i jeres hjem. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Soonmom

Jeg synes godt at du kan forklare hende at hun er blevet en stor pige nu og det ikke er passende at gå utildækket, men igen så er det jo meget forskelligt hvordan folk går rundt i deres hjem og hvis det er det hun kender hjemmefra, men jeg ville nok forklare at der i hvert fald er forskel når man har gæster som fx. Søsters kæreste

Anmeld Citér

28. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Soonmom skriver:

Jeg synes godt at du kan forklare hende at hun er blevet en stor pige nu og det ikke er passende at gå utildækket, men igen så er det jo meget forskelligt hvordan folk går rundt i deres hjem og hvis det er det hun kender hjemmefra, men jeg ville nok forklare at der i hvert fald er forskel når man har gæster som fx. Søsters kæreste

Men hvor er forskellen på om mor render rundt i bikini hjemme i haven en varm sommerdag- kontra den 14 årige går rundt i undertøj i sit eget hjem. Så det er helt ok at hun ligger i bikini på stranden foran et hav af mennesker, men det er ikke ok at hun går i undertøj når storesøster kæreste er der ?. Jeg er selv desværre meget blufærdig, men forstår bare ikke helt forskellen på de ovennævnte ting

Anmeld Citér

28. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg kan ikke se hvorfor din blufærdighed skal trækkes ned over hovedet på en ung pige, som enten slet ikke tænker i de baner, eller som bare hviler nok i sig selv til at være ligeglad? Good for her!

Der er intet upassende eller farligt ved nøgenhed? At man selv er følsom omkring det skal jo ikke bremse andre. Hvis pigen til sommer vil være topløs på stranden, er det da også hendes sag... heldigvis for det da

Anmeld Citér

28. februar 2016

Soonmom

Hck skriver:

Men hvor er forskellen på om mor render rundt i bikini hjemme i haven en varm sommerdag- kontra den 14 årige går rundt i undertøj i sit eget hjem. Så det er helt ok at hun ligger i bikini på stranden foran et hav af mennesker, men det er ikke ok at hun går i undertøj når storesøster kæreste er der ?. Jeg er selv desværre meget blufærdig, men forstår bare ikke helt forskellen på de ovennævnte ting

Jeg synes så der er stor forskel på en bikini på stranden og så at rende rundt i undertøj. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Abracadabra

Jeres hjem, jeres regler. 

Hvis hun krænker din blufærdighed i dit hjem, så skal du finde en god måde at sige det på. Hvad hun gør i sit eget hjem, bestemmer du ikke. 

I nogle hjem er det i orden at tisse med åben dør, i nogle hjem må man gerne klippe tånegle i stuen. 

Men i dit hjem hersker DINE regler. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

TNBC

Anonym skriver:

Hej 

Det ligger sådan at min kæreste lille søster på 14 altid tager sit tøj af i stuen og kun er i undertøj før hun skal sove. Hendes værelse er højere op i huset. For mig er det min græns der går der. Og hun gør det også foran hendes stor søstes kæreste(en fyr ) jeg synes det er lidt for meget nu. Hendes mor siger ikke noget. En gang i mellem går hun så rundt og giver krammer. Imens hun kun har undertøj på. Her siger jeg bare godt nat og sove godt ind hun kommer til mig... 

Men nu er det sådan vi skal passe hende i 3 uger. Hvordan fortæller jeg hende det ? 

Jeg har prøvet med at sige at hun skal gør det på wc. Problemet er så bare at der er to wc og hun gør det ned under og hun går stede rundt kun i undertøj 

Min nevøs storebror kan også finde på at komme igennem stuen i undertøj.. se ikke noget forkert i det, de er jo ikke nøgne. 

Og det er hendes hjem, hvis man ikke kan være sig selv i sit eget hjem, hvor skal så være det?

Anmeld Citér

28. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Hej 

Nu fandt jeg ikke lige ud af om det var hjemme hos hende selv, men går ud fra det er det. Og så tænker jeg man vel egentlig ikke har så meget at skulle have sagt som gæst, de har deres grænser og med mindre det er så grænseoverskridende for dig eller gæster så man ikke kan komme som gæst, så tænker jeg det er noget man tier stille om - udover det synes jeg så heller ikke det er grænseoverskridende at gå i undertøj som 14 årig eller 30 årig for den sags skyld, men det er jo så mine personlige grænser. 

Når I derimod skal passe hende og det skal foregå i jeres hjem, skal hun selvsagt følge jeres hjems regler og hvis det er man ikke går rundt i undertøj i stuen, så skal hun have det at vide. Skal I passe hende hjemme i hendes hjem, må I jo nok bare æde at det er hendes rutiner og måde at være på og tie stille 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.