Rauw skriver:
Nu er børn jo ikke sexede når de render rundt i undertøj. Ellers bør man vist få sit hovede undersøgt.
Jeg tror heller ikke, det var dét, der lå i kommentaren. Men at det mere var ment som et svar på, hvorfor det er ok at moderen render rundt i bikini i haven, når undertøj ikke dækker mere. Og det vil jeg give ret i. Det er noget med konteksten.
Jeg var personligt rigtig glad for at få at vide, at det er hensigtsmæssigt lige at dække sig til foran andre, når man når en vis alder. Jeg følte mig ikke seksualiseret, men tvært imod respekteret. Den far, der aldrig lærte mig den lektie, men blot lod som ingenting når jeg gik nøgen eller halvnøgen rundt i huset som teenager, har jeg idag en klam smag i munden over, fordi jeg nu, som voksen, ville ønske at han aldrig havde set mig sådan. Hvorimod den stedfar, som påpegede at det er høfligt at tage en t-shirt eller morgenkåbe på, slet ikke giver mig samme følelse af "bvadr". Jeg er GLAD for at en voksen tog det ansvar, og forklarede mig tingenes sammenhæng.
Anmeld
Citér