Hvordan vil i sige det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Soonmom skriver:

Jeg synes så der er stor forskel på en bikini på stranden og så at rende rundt i undertøj. 

Nu driller jeg lidt, men hvad så med bikini i haven ?. Nu har jeg en datter på 16 år og for mig at se er der nu ikke den helt store forskel på om hun render i bikini eller undertøj ( trusser og bh)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2016

Anonym

Min lillebror render da også rundt i boxershorts og T-shirt for det meste her hjemme pånær når der er gæster. Pg han bliver 14 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Anonym

Soonmom skriver:

Jeg synes så der er stor forskel på en bikini på stranden og så at rende rundt i undertøj. 

Hvad pokker er forskellen? 

Ud over at der er vand ved stranden, og fire vægge hjemme i huset?

Anmeld Citér

29. februar 2016

Soonmom

Hck skriver:

Nu driller jeg lidt, men hvad så med bikini i haven ?. Nu har jeg en datter på 16 år og for mig at se er der nu ikke den helt store forskel på om hun render i bikini eller undertøj ( trusser og bh)

Det synes jeg er okay.

for mig er undertøj intimt og sexede. Mens bikini er noget man bader eller soler sig i

Anmeld Citér

29. februar 2016

Rauw

Soonmom skriver:

Det synes jeg er okay.

for mig er undertøj intimt og sexede. Mens bikini er noget man bader eller soler sig i

Nu er børn jo ikke sexede når de render rundt i undertøj. Ellers bør man vist få sit hovede undersøgt. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Anonym

Rauw skriver:

Nu er børn jo ikke sexede når de render rundt i undertøj. Ellers bør man vist få sit hovede undersøgt. 

Jeg tror heller ikke, det var dét, der lå i kommentaren. Men at det mere var ment som et svar på, hvorfor det er ok at moderen render rundt i bikini i haven, når undertøj ikke dækker mere. Og det vil jeg give ret i. Det er noget med konteksten.

Jeg var personligt rigtig glad for at få at vide, at det er hensigtsmæssigt lige at dække sig til foran andre, når man når en vis alder. Jeg følte mig ikke seksualiseret, men tvært imod respekteret. Den far, der aldrig lærte mig den lektie, men blot lod som ingenting når jeg gik nøgen eller halvnøgen rundt i huset som teenager, har jeg idag en klam smag i munden over, fordi jeg nu, som voksen, ville ønske at han aldrig havde set mig sådan. Hvorimod den stedfar, som påpegede at det er høfligt at tage en t-shirt eller morgenkåbe på, slet ikke giver mig samme følelse af "bvadr". Jeg er GLAD for at en voksen tog det ansvar, og forklarede mig tingenes sammenhæng.

Anmeld Citér

29. februar 2016

lineog4

Jeg tror heller ikke, det var dét, der lå i kommentaren. Men at det mere var ment som et svar på, hvorfor det er ok at moderen render rundt i bikini i haven, når undertøj ikke dækker mere. Og det vil jeg give ret i. Det er noget med konteksten.

Jeg var personligt rigtig glad for at få at vide, at det er hensigtsmæssigt lige at dække sig til foran andre, når man når en vis alder. Jeg følte mig ikke seksualiseret, men tvært imod respekteret. Den far, der aldrig lærte mig den lektie, men blot lod som ingenting når jeg gik nøgen eller halvnøgen rundt i huset som teenager, har jeg idag en klam smag i munden over, fordi jeg nu, som voksen, ville ønske at han aldrig havde set mig sådan. Hvorimod den stedfar, som påpegede at det er høfligt at tage en t-shirt eller morgenkåbe på, slet ikke giver mig samme følelse af "bvadr". Jeg er GLAD for at en voksen tog det ansvar, og forklarede mig tingenes sammenhæng.

Der er man jo så forskellig for jeg har intet imod min far har set mig nøgen som voksen eller ung (han er så død nu). Og jeg ville aldrig fortælle mine børn det er rigtig at dække sig, for det tænker jeg ikke og jeg håber da ikke de vil tænke bvadr om mig når de bliver voksne - de ser jo også mig nøgen, jeg vil have lov at være fri også fysisk i mit eget hjem (skal nok dække mig til hvis der er gæster). 

Jeg oplever det absolut ikke som en disrespekt, at det ikke blev sagt til mig jeg skulle dække mig til. Oplever det alene som forskellige grænser og jeg har fx ikke den grænse om en teenager ikke må gå med sit undertøj eller for den sags skyld nøgen i deres eget hjem - og jeg ved de ikke gør det når de er ude eller her er gæster som ikke er vores primære familie, så blufærdige skal de nok blive  men jeg nyder min store datter på 12 år har en så naturlig tilgang til sin krop og ikke skal dække sig til bare fordi mor/far/brødre er her og at hun ikke tænker videre over sin krop som andet end hendes krop

Anmeld Citér

29. februar 2016

Soonmom

Rauw skriver:

Når man er 14 år er man jo heller ikke et barn længere, og derfor bør de voksne omkring en forklare at de signaler man sender er anderledes end for nogle år siden da man løb rundt i undertøj.

Anmeld Citér

29. februar 2016

Abracadabra

Badetøj er hyppigt kraftigere i kvaliteten, undertøj er tyndere og dermed mere transparent. 

Derudover er det vel også upassende at gå i bikini igennem stuen, hvis alle andre sidder fuldt påklædt. Påklædning handler også om kontekst. 

Nu er jeg midt i 30'erne, og jeg går ikke igennem stuen i hverken undertøj eller badetøj, hvis min søsters kæreste sidder i sofaen. Hvis vi er på stranden sammen alle sammen, er  kontekst en anden. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Diosa85

Kan ikk se problemet når hun bare går ind og krammer godnat. Kunne forstå hvis hun kun havde trusser på. men i dit hjem må det også være dine regler. Har du talt med hendes far om det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.