Rauw skriver:
Kan ikke se hvorfor alle er så bange for lidt nøgenhed. Jeg kan huske som barn at have set de fleste af mine venners forældre både hel og halv nøgne når vi var i deres hjem, det var bare helt normalt. Det var aldrig noget jeg undrede mig over, mine forældre gik også nøgne rundt, ja og det gjorde vi børn også ind imellem, præcis ligesom de større og mindre søskende gjorde. Folk bestemmer selv i eget hjem. I mine øjne er det ikke mindre uskyldigt at være nøgen når du er 14, end når du er 4 år, 24 år eller 44 år. Det er bare en krop. Der er ingen skam over det, heller ikke selv om den ses iført trusser og always vinger, menstruation er nu engang noget vi kvinder har, alle sammen indimellem. Det gider jeg ikke skamme mig over. Og jeg gider heller ikke samle benene når jeg er iført kjole, kig væk hvis du skammer dig, men du skal ikke trække din skam ned over hovedet på mig.
så det er den holdning du møder andre med? hvis du ikke gider se på min menstruation og spredte ben i kjole, så kan du bare skride?
Jeg tisser ekskl. altid med åben dør, skænker det ikke en tanke, og jeg vader også ud på badeværelset når jeg skal have noget, selvom manden er derude eller nogen er i bad. jeg piller også uden problemer ved andre mennesker, har de en busser sidende ved næsen fjerner jeg den, en krøllet bh strop retter jeg den og lign. ting. men når jeg har gæster er de i fred på toilet, jeg piller ikke bare ved dem før jeg ved om det er okay osv. det kaldes vel almen. pli?
og igen handler det meste om konteksten. det er underligt/upassende at gøre noget midt i det hele som ingen andre gør, om det så er spadsere rundt i små trusser og bh, flashe mens bind (
) skrige, slå kølbøtter eller skam skide er underordnet. for til syvende og sidst hedder det social og almen dannelse.
hvilket hvis jeg skal tage den endnu videre er noget rigtig mange mennesker mangler! folk sidder midt i bussen og snakker højlydt om "anders" lille tisser og den mystiske kønssygdom "louise" fik af "filur 733", ryger steder de ikke må, kommer alt for sent til aftaler og bruger undkyldninger som "sådan har jeg altid været" osv osv.
Anmeld
Citér