Mom skriver:
Først og fremmest skrev jeg ikke at DU burde droppe ud, men at man skal overveje om man kan klare presset, kan man ikke det, skal man måske lave noget andet. Du skriver at du godt kunne bestå, men VÆLGER at blanke for at få mere forberedelsestid og bedre karakter, og når man vælger på den måde, mener jeg ikke at det er det ok, for så viser du ikke reelt hvad dine evner er.
Og ja der vil være tidspunkter på arbejdsmarkedet for deadlines overskrides, men så er det forhåbentlig ydre faktorer der spiller ind og ikke di forberedelsestid og egen prioritering af hvad der er vigtigt (medmindre du rent fantisk er chefen).
Jeg syntes du udviser arrogance i dit svar til mig - altså jeg forholdt mig ikke til dit fællessvar - ved sætningen "ha ha lad nu være" og udvis mere nuanceret syn..
Du spørger om folks holdninger og dem får du.
Kan du bestå dine prøver i første hug, så gør det, det viser dine evner.
Men "man" inkluderer jo i dette tilfælde også mig. Og så citerede du i øvrigt mit indlæg, så jeg må da gå ud fra, at du taler om og til mig. Og når du kommer med en så bombastisk og unuanceret udtalelse om, at "man" (igen - citeret til mig) skal overveje sin uddannelse, så må du jo også forvente at stå på mål til den kommentar. Og er det arrogant at skrive at din udmelding er unuanceret?
Jeg har sådan set ikke spurgt om folks holdninger - jeg er ikke trådstarter. Men jeg har beskrevet mine oplevelser med min uddannelse - og de udtalelser står jeg gerne på mål for. Jeg synes endda jeg lister grundene pænt op ift hvorfor jeg har syntes, at det var ok at blanke, selvom jeg principielt kan synes, at det er ressourcespild.
Og hvorfor tror du, at der ikke har været ydre faktorer, der har spillet ind i mit grundlag for at blanke? Kan fx nævne arbejdspres fra mit studiejob og arbejdspres fra min projektgruppe på studiet. I disse tilfælde valgte jeg at prioritere de ting, hvor jeg stod direkte til ansvar for andre mennesker - fx min arbejdsgiver, mine kollegaer og mine studiekammerater. Disse mennesker ville have været påvirket, hvis jeg havde sagt: "desværre, jeg kan ikke skrive projekt/arbejde i dag, da jeg skal læse op til min egen eksamen".