Mom skriver:
Jeg kan sagtens stå på mål for mine udtalelser, og jeg mener at kan man (alle) ikke klare presset, bør man overveje om man er på den rigtige uddannelse. Der er ingen skam i at sige, at der er noget man ikke kan klare.
Du har flere gange skrevet at du har blanket fordi du mener at du kunne opnå højere karakter på et senere tidspunkt, altså ville du som jeg læser det opnå længere forberedelsetid end der reelt var afsat. Og der mener jeg ikke, at det er ok at blanke den, uanset hvor meget det er brugt. Hvis man skal blanke skal der være reelle grunde fx. sygdom, og ikke blot fordi man (læs: alle inkl dig) vil opnå end bedre karakter. Den karakter man får på det grundlag er efter min mening ikke retvisende af evner.
Jeg synes, man kan diskutere, om det er ok at spilde ressourcer, fordi man vil have en bedre karakter. Men at sige, at det ikke afspejler ens evner - den holder ikke. Evner kan og vil aldrig være den eneste variabel i en eksamenssituation. Omstændigheder vil fx altid spille en stor rolle. Jf din ovenstående udmelding, så vil Annes eksamensbevis ikke afspejle hendes evner, hvis hun i løbet af sin studietid har dumpet én eksamen. Det er jo præcis det samme, der sker. Anne kunne grundet omstændighederne ikke bestå skatteret den 7. december, men til reeksamen den 8. februar fik hun 7. Det er også præcis det samme, der kommer til at stå på Annes papirer som på mine.
I øvrigt kom jeg til at tænke på; jeg mindes, at i hvert fald én af debattørerne herinde har brugt længere end normeret tid på sit speciale. Er det så heller ikke okay for så vidt der ikke er medicinske grunde til det?
Anmeld
Citér