At dumpe med vilje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.677 visninger
63 svar
114 synes godt om
12. januar 2016

Anonym trådstarter

Er der nogen studerende herinde, der har afleveret blank til eksamen (på uni)? Og som vil fortælle hvorfor I gjorde det? Jeg overvejer det lige nu af flere grunde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Ja det har jeg. Op til flere gange på min kandidat. Det er en konkurrencepræget uddannelse med stor pensumbyrde og strenge krav - gennemsnittet ligger ml 2 og 4 i de skiftlige eksaminer. Hvis jeg har følt at jeg kunne give et bedre resultat på et senere tidspunkt (grundet selve eksamensspørgsmålene, øget studiepres på det givne tidspunkt, øget pres på studiejob på det givne tidspunkt etc), så har jeg blanket. 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg har én gang på grund af alvorlig sygdom i familien. Jeg kunne ikke overskue alle eksaminerne og valgte at aflevere blankt i et af fagene. 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Julemusen

Med nye regler fra KU er det ikkw længere "lovligt" at aflevere blankt. Man skal aflevere et eksamensforsøg, dvs en reel opgave. Man kan jo så sikre sig at dumpe ved at aflevere noget juks. Jeg gik på hold med en sidste semester som valgte at aflevere blankt. Hun fik ikke lov til en reeksamen du hun ikke havde afleveret et reelt forsøg der kunne dumpes. Hun skulle tage faget om. 

Så du skal nok lige tjekke om der er nye regler på din uddannelse, da det er fremdriftsreform der sætter rammerne for strammere regler. 

Anmeld Citér

13. januar 2016

Bshizzle

Godt være jeg spør lidt dumt.. Men er det ikke spild af folks ressourcer at aflever blankt? 

Det er ikke kun folks egen tid og sved det har kostet at give undervisning til, men bestemt osse den/de lærer som har lagt arbejde i at lære folk det som de skal op i.  

Anmeld Citér

13. januar 2016

Tiggi

Bshizzle skriver:

Godt være jeg spør lidt dumt.. Men er det ikke spild af folks ressourcer at aflever blankt? 

Det er ikke kun folks egen tid og sved det har kostet at give undervisning til, men bestemt osse den/de lærer som har lagt arbejde i at lære folk det som de skal op i.  

Måske, men på min uddannelse havde vi f.eks. det ene år en mundtlig eksamen hvor snittet havde været på omkring 2 året før, og 4 dage før den havde vi to skriftlige samme dag hvor snittet var henholdsvis 2 og 4. 

Personligt ville jeg ikke kunne omstille mig mellem de to skriftlige fag med 5 minutters pause i mellem, og så stadig have den sidste hængende så afleverede blankt i den ene skriftlige og havde fokus på de andre eksamener og fik rigtig gode karakterer (havde besluttet på forhånd at afleverer blankt men da jeg fik opgavesættet gav jeg det alligevel et forsøg, men havde jo slet ikke læst pensum)

Anmeld Citér

13. januar 2016

Sprit25

Nu er der flere af jer der nævner snittet som grund til at aflevere blankt. Og må indrømme jeg ikke forstår det

Anmeld Citér

13. januar 2016

modesty

Tiggi skriver:

Måske, men på min uddannelse havde vi f.eks. det ene år en mundtlig eksamen hvor snittet havde været på omkring 2 året før, og 4 dage før den havde vi to skriftlige samme dag hvor snittet var henholdsvis 2 og 4. 

Personligt ville jeg ikke kunne omstille mig mellem de to skriftlige fag med 5 minutters pause i mellem, og så stadig have den sidste hængende så afleverede blankt i den ene skriftlige og havde fokus på de andre eksamener og fik rigtig gode karakterer (havde besluttet på forhånd at afleverer blankt men da jeg fik opgavesættet gav jeg det alligevel et forsøg, men havde jo slet ikke læst pensum)

Men den forklaring gør det jo ikke bedre. Det er nu engang de vilkår man går ind til når man starter en given uddannelse.

Anmeld Citér

13. januar 2016

Julemusen

modesty skriver:

Men den forklaring gør det jo ikke bedre. Det er nu engang de vilkår man går ind til når man starter en given uddannelse.

Jeg er fuldstændig enig. Det er spild af ressourcer da skolen skal ud ogformulere nye opgaver, finde ny censor, nye vejldningstimer til de dumpede studerende. Sidste år kostede det over en million i ekstra udgifter bare på KU. Derfor er reglerne ved at blive lavet om så man skal aflevere et reelt eksamensforsøg. 

Jeg havde pr semester2-5 fag hvor eksamen altid skulle presses ind i januar måned. Det handler om strukturer og forberedelse! Jeg har aldrig dumpet men har prøvet at få en dårlig karakter da det simpelthen blev meget presset med syg barn, graviditet og to eksamener sammentidig. Men det er vilkårene. 

Vil faktisk gå så vidt til at sige at det er direkte at røvrende de studerende der aflevere indenfor de tidsbegrænsninger der er, da dem der bevidst går til reeksamen får ekstra tid til samme type eksamen mens de andre må nøjes med det som burde være nok tid ifølge universitetet, lætingsplaner og underviser. De karakterer som folk fra reeksamen kommer ud med kan ikke sammenlignes med dem de andre studerende har fået og desværre står det ikke på eksamensbeviset at det evt var 1.,2. Eller 3. Eksamensforsøg hvilket jeg reelt mener at det burde. 

Anmeld Citér

13. januar 2016

MinPrins

modesty skriver:

Forstår det heller ikk... Sådan er det jo... da jeg tog min eksamen havde vi alle eksamener samme dag, blandet ind i hinanden.... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.