modesty skriver:
Men den forklaring gør det jo ikke bedre. Det er nu engang de vilkår man går ind til når man starter en given uddannelse.
Jeg er fuldstændig enig. Det er spild af ressourcer da skolen skal ud ogformulere nye opgaver, finde ny censor, nye vejldningstimer til de dumpede studerende. Sidste år kostede det over en million i ekstra udgifter bare på KU. Derfor er reglerne ved at blive lavet om så man skal aflevere et reelt eksamensforsøg.
Jeg havde pr semester2-5 fag hvor eksamen altid skulle presses ind i januar måned. Det handler om strukturer og forberedelse! Jeg har aldrig dumpet men har prøvet at få en dårlig karakter da det simpelthen blev meget presset med syg barn, graviditet og to eksamener sammentidig. Men det er vilkårene.
Vil faktisk gå så vidt til at sige at det er direkte at røvrende de studerende der aflevere indenfor de tidsbegrænsninger der er, da dem der bevidst går til reeksamen får ekstra tid til samme type eksamen mens de andre må nøjes med det som burde være nok tid ifølge universitetet, lætingsplaner og underviser. De karakterer som folk fra reeksamen kommer ud med kan ikke sammenlignes med dem de andre studerende har fået og desværre står det ikke på eksamensbeviset at det evt var 1.,2. Eller 3. Eksamensforsøg hvilket jeg reelt mener at det burde.
Anmeld
Citér