Hej,
Har overfladisk læst noget af debatten.
Jeg har ikke selv prøvet at blanke, men vil fortælle dig at det er meget normalt at blanke på mit studie på KU, intet der bliver set skævt til og noget de fleste har prøvet.
Vi er flere hundrede elever oppe ad gangen, så uanset hvad er der skrevet en reeksamen og afsat tid til den fra start af til dem der blanker, er syge eller dumper ufrivilligt.
På universitets computere kan man endda vælge at trykke "aflever" eller "aflever blank" efter eksamen er skrevet, hvis nu man skulle have lyst til at blanke.
I denne uge har jeg f.eks. været til en eksamen i et fag hvor vi (mod mange hundrede normalt) kun var 40-50. Der var 15 der blankede.
Studiet er super dårligt struktureret, eksaminerne ligger meget tæt, pensum er meget stort og vi er mange studerende.
Desuden anser jeg det ikke som en nem løsning at blanke. Reeksamen om vinteren ligger i slutningen af februar - og det nye semester starter 1. februar. Således vil man skulle læse op til et fag som det er længe siden man har gennemgået samtidig med fuldt pensum for det nystartede semester. Det er faktisk primært grunden til at jeg ikke har blanket. Jeg anser det for en svært og uoverskueligt - ikke som en nem løsning til at få en bedre karakter.
Du kan roligt blanke efter min mening.
Anmeld
Citér