Skal hun inviteres med til bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
EBK skriver:

Nej, det gør da ej. Jeg ville hverken være usikker eller jaloux, hvis jeg var TS. Jeg ville helt simpelt bare ikke gide se på denne her tidligere veninde på min bryllupsdag.

Herhjemme praktiserer vi heller ikke venskaber med modsatte køn. Jo, vi har en masse venskaber med par, men jeg har ikke en ven, og min kæreste har ikke en veninde. 

Netop fordi vi har set det gå helt galt, når der er de her seksuelle spændinger fra den anden part.

Har I simpelthen indgået en decideret aftale om, at I ikke vil/må have venskaber med folk af modsat køn? I løbet af et langt liv vil det være no-go at svnge så godt med fx en kollega, at du får et venskab med ham - fordi han har en penis og det helt teoretisk kunne føre til seksuelle spændinger? 

Jeg har flere dårlige erfaringer med tidligere veninder end med mandlige venner - som jeg har en del af. Ifølge din logik skulle jeg så holde mig fra at få nye veninder, fordi jeg har set det gå helt galt pga. kvindefnidder? 

Hvorfor fylder sex og køn så meget for dig/jer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mor og meget mere skriver:

Har I simpelthen indgået en decideret aftale om, at I ikke vil/må have venskaber med folk af modsat køn? I løbet af et langt liv vil det være no-go at svnge så godt med fx en kollega, at du får et venskab med ham - fordi han har en penis og det helt teoretisk kunne føre til seksuelle spændinger? 

Jeg har flere dårlige erfaringer med tidligere veninder end med mandlige venner - som jeg har en del af. Ifølge din logik skulle jeg så holde mig fra at få nye veninder, fordi jeg har set det gå helt galt pga. kvindefnidder? 

Hvorfor fylder sex og køn så meget for dig/jer? 

Ej, stop dog. Det har jeg ikke skrevet. 

Vi har ikke indgået nogen aftale om hvem vi må være venner med. Det ville da være for underligt 

Tidligere bekendtskaber har sorteret sig selv fra, ved at prøve at skabe splid i mellem os, og så er de blevet drønet ud undervejs, fordi vi respekterer egne og hinandens grænser. 

Ingen af os har noget behov for at holde fast i venner/veninder, som har været interesseret i mere end blot venskab, som har udvist jalousi eller udvist konstant trang til at skabe drama.

Du aner da ikke noget som helst om hvor meget sex og køn fylder i vores forhold. Det var da en yderst mærkelig kommentar. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Abracadabra

Det hele kan vel koges ned til

1. Er det okay at være usikker overfor ens kærestes tidligere partnere? 
  2. Er det okay at ønske, at begge parter i et brudepar skal være enige om gæstelisten til brylluppet? 
  3. Er det okay at gennemtvinge en beslutning i et parforhold?

Svarene er vel 

1. Ja
  2. Ja
  3. Nej

Derfor er brudeparret nødt til at tale om sagen. Hvis de bliver uenige, må kompromiset/løsningen (i mine øjne) være, at veninden ikke bliver inviteret for at tilgodese brudens modvilje fremfor brudgommens velvilje overfor veninden. Hvis han siger, at det vil ødelægge hans dag at undvære veninden, må de jo tale om det mærkværdige i dét...  

Anmeld Citér

7. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
EBK skriver:

Ej, stop dog. Det har jeg ikke skrevet. 

Vi har ikke indgået nogen aftale om hvem vi må være venner med. Det ville da være for underligt 

Tidligere bekendtskaber har sorteret sig selv fra, ved at prøve at skabe splid i mellem os, og så er de blevet drønet ud undervejs, fordi vi respekterer egne og hinandens grænser. 

Ingen af os har noget behov for at holde fast i venner/veninder, som har været interesseret i mere end blot venskab, som har udvist jalousi eller udvist konstant trang til at skabe drama.

Du aner da ikke noget som helst om hvor meget sex og køn fylder i vores forhold. Det var da en yderst mærkelig kommentar. 

Det lyder bare som en "regel" og aftalt praksis her: 

"

"Herhjemme praktiserer vi heller ikke venskaber med modsatte køn. Jo, vi har en masse venskaber med par, men jeg har ikke en ven, og min kæreste har ikke en veninde.

Netop fordi vi har set det gå helt galt, når der er de her seksuelle spændinger fra den anden part."

Og hvis det var tilfældet - at venskaber med det modsatte køn var no-go - så ville jeg faktisk mene, at tanker om "faren" for sex fyldte abnormt meget hos jer. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mor og meget mere skriver:

Det lyder bare som en "regel" og aftalt praksis her: 

"

"Herhjemme praktiserer vi heller ikke venskaber med modsatte køn. Jo, vi har en masse venskaber med par, men jeg har ikke en ven, og min kæreste har ikke en veninde.

Netop fordi vi har set det gå helt galt, når der er de her seksuelle spændinger fra den anden part."

Og hvis det var tilfældet - at venskaber med det modsatte køn var no-go - så ville jeg faktisk mene, at tanker om "faren" for sex fyldte abnormt meget hos jer. 

Så læser du noget som ikke står der.

Anmeld Citér

7. januar 2016

EAF

Anonym skriver:

Hej 

jeg står i den situation at min dejlige kæreste har friet og vi er derfor ved at planlægge bryllup. 

Vi har været sammen 2 år. 

De fleste gæster kommer vi til at kunne enes om. Min kæreste har dog en veninde som jeg helst ikke ser til bryllup. De har været venner altid (deres forældre er tætte venner) og min kæreste er meget tæt med broren også. Han har tidligere sagt at hun har været som en søster for ham og inden vi blev kærester lavede de tit mad sammen, så film og lign. Det lyder altsammen dejligt, men fakta er at de har været i seng sammen. Jeg tror kun det var et engangknald og hun ved ikke at jeg ved det. Jeg har kun mødt hende et par gange, da min kæreste heller ikke ser meget til hende længere.

hun er typen der har været sammen med virkeligt mange fyre og er kendt for at have sex med mindst en hver gang hun er inviteret til noget. Jeg er ikke bange for at min kæreste er interesseret i hende, men må indrømme at jeg ikke kan lide at se hende. Det minder mig om dem to sammen. 

Indtil nu har jeg aksepteret venskabet, men jeg ønsker virkeligt ikke at skulle se på hende på min bryllupsdag. 

Broren bliver selvfølgelig inviteret, og jeg vil jo selv gerne have venner og veninder med. Så hun vil jo helt klart undre sig (det vil alle nok) i at hun ikke bliver inviteret. Det vil 100% sikkert blive et skænderi hvis jeg bringer det op over for min kæreste. Men skal jeg gøre det? Hvad ville i gøre? 

Mvh Nanna 

Hun skal inviteres med, syntes simpelthen det er en tåbelig grund til at hun ikke skal med. Hun er en del af din kommende mands liv, punktum. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

modesty

EBK skriver:

Så lad os sige, at du havde eksperimenteret seksuelt med din bedste veninde, og nu stod du for at skulle giftes med dit livs kærlighed.

Veninden taler du sjældent med, og ses stort det aldrig.

Din kommende mand siger, at han vil ikke have din bedste veninde med til brylluppet, for det gør ham utryg. Han bryder sig ikke om, at I har været sammen seksuelt. 

Det ville bare være totalt ligegyldigt, for hun SKULLE med uanset hvad din kommende mand følte, fordi HUN er vigtig. Aha.. 

Godt jeg ikke er kæresten 

Ikke fordi HUN er vigtig, men fordi det er vigtigt ikke at lade helt grundløs jalousi skabe forbud og begrænsninger.

Igen, jeg spørger dig? Hvad er problemet? Hvad har veninden gjort galt? Hvordan er hun en trussel mod noget som helst?

Anmeld Citér

7. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
modesty skriver:

Ikke fordi HUN er vigtig, men fordi det er vigtigt ikke at lade helt grundløs jalousi skabe forbud og begrænsninger.

Igen, jeg spørger dig? Hvad er problemet? Hvad har veninden gjort galt? Hvordan er hun en trussel mod noget som helst?

Trussel? Hvor har jeg nævnt noget som helst om at hun er en trussel? Og mod hvad?

Anmeld Citér

7. januar 2016

Sprit25

Abracadabra skriver:

Det hele kan vel koges ned til

1. Er det okay at være usikker overfor ens kærestes tidligere partnere? 
  2. Er det okay at ønske, at begge parter i et brudepar skal være enige om gæstelisten til brylluppet? 
  3. Er det okay at gennemtvinge en beslutning i et parforhold?

Svarene er vel 

1. Ja
  2. Ja
  3. Nej

Derfor er brudeparret nødt til at tale om sagen. Hvis de bliver uenige, må kompromiset/løsningen (i mine øjne) være, at veninden ikke bliver inviteret for at tilgodese brudens modvilje fremfor brudgommens velvilje overfor veninden. Hvis han siger, at det vil ødelægge hans dag at undvære veninden, må de jo tale om det mærkværdige i dét...  

Hvorfor er det mærkeligt det vil ødelægge hans dag hvis han veninde ikke der der

Anmeld Citér

7. januar 2016

modesty

EBK skriver:

Trussel? Hvor har jeg nævnt noget som helst om at hun er en trussel? Og mod hvad?

Jeg giver op. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.