MoarHvidovre skriver:
I min verden er det vildt, at bruge 1.000 kr. på gave til et barn i. Vi bruger ca. 300 kr. +/- Det handler ikke om, hvor mange penge vi har, men om at børn ikke bare skal have vildt og stort.
Hvad så hvis fx ønsker sig en Nintendo eller en eller anden form for spillekonsol. Eller for den sags skyld et trick løbehjul.
Min datter ønskede sig sidste år en ethjulet cykel og en af dem man kan bruge når man går til det - det koster 1200. Jeg følte ikke det var vildt, men havde derimod syntes det var åndssvagt at give hende noget der ikke var nødvendigt for 300 fordi det ikke måtte være dyrt.
Jeg tænker også fodboldstøvler, indendørssko, en cykel....
Mine drenge får i år tilsammen en ps4 (alt for dyr gave, men der er en pointe i den og det er de "kun" har en wii og de nye spil findes ikke til wii og jeg vil have dem væk fra iPad på deres spilledag). Men de får også en gave hver, den ene meget praktisk nemlig et løbehjul fordi hans gamle er i stykker og han bruger løbehjulet til børnehave så vi ikke skal for tidligt afsted.
Den store pige, jeg kan jo dårligt købe et par cowboybukser til 300 og det er ikke fordi hun er mærkwdyr, men fordi hun er i voksenstørrelse - så det løber også hurtigt op, men igen det er jo ting hun skulle have haft alligevel.
Nej en masse ord, og ville egentlig bare sige jeg ikke forstår den med max beløb for det er da bedre at give gaver der er behov for end gaver der holder et bestemt budget, for så bliver gaver jo bare fordi man skal give gaver., og netop overflod for måske "mangler" de intet der passer til budgettet er år
Anmeld
Citér