hvad koster jeres julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sandratoft skriver:

Men er der noget de har fortalt dig? 

Nu er det ikke mig du spørger, men ja, jeg kender faktisk nogle og ja, de lægger ikke skjul på det overhovedet..... 

Men jeg tænker det er de færreste som er sådan...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2015

Sandratoft

Saphiira skriver:

Nu er det ikke mig du spørger, men ja, jeg kender faktisk nogle og ja, de lægger ikke skjul på det overhovedet..... 

Men jeg tænker det er de færreste som er sådan...

Wow er det seriøst? Hvad siger de? 

Anmeld Citér

22. december 2015

Tullemoar

Wow er det seriøst? Hvad siger de? 

Nu er det gaver generelt, men de skal være størst og dyrest... Både dem de giver og ønsker 

Fx. Med min datters gaver var det vigtigt for dem at jeg skulle pointere overfor min familie hvor mange de har givet, og for hvor meget... Det er meget vigtigt for dem at vise, at de bruger mange penge på gaver  

Anmeld Citér

22. december 2015

Sandratoft

Saphiira skriver:

Nu er det gaver generelt, men de skal være størst og dyrest... Både dem de giver og ønsker 

Fx. Med min datters gaver var det vigtigt for dem at jeg skulle pointere overfor min familie hvor mange de har givet, og for hvor meget... Det er meget vigtigt for dem at vise, at de bruger mange penge på gaver  

Er det svigerfamilien der siger det? 

Anmeld Citér

22. december 2015

Tullemoar

Er det svigerfamilien der siger det? 

Ja...   Skal jo egentlig ikke brokke mig for de giver jo nogle rigtig fine gaver...

Anmeld Citér

22. december 2015

Sandratoft

Saphiira skriver:

Ja...   Skal jo egentlig ikke brokke mig for de giver jo nogle rigtig fine gaver...

Jeg er helt chokeret over at de kan finde på at sige sådan. 
Hvad svarer du dem? Og siger du beløbene videre??

Anmeld Citér

22. december 2015

Tullemoar

Sandratoft skriver:

Jeg er helt chokeret over at de kan finde på at sige sådan. 
Hvad svarer du dem? Og siger du beløbene videre??

Nej jeg siger intet videre.... Min familie er ligeglad. jeg plejer egentlig bare snakke efter munden. 

De var i hvert fald bange for at det lignede at de ikke gav for særlig meget... 

Anmeld Citér

23. december 2015

tarkoflen

MoarHvidovre skriver:

Vores dreng har også lige fået en PS4 her i december. Men han har sparet op til halvdelen af den og så gav vi resten. Jeg synes, at det er en alt for dyr gave, at få i julegave.

Vi giver som udgangspunkt for 300 kr., men hvis han ønsker sig et spil til 500 kr., så får han det.

Min pointe var, at jeg synes, at rigtig mange forældre skruer det helt op med julegaverne og det går ud på, at deres børn får flest gaver til flest penge.

Det forstår jeg simpelt hen ikke, du kan ikke forstå at to drenge får en ps4 til deling i julegave, men fordi din søn selv har sparet op så er det ok han får det en helt almindelig dag? I giver jo bare den store gave en anden dag end juleaften og det er helt fair, men beløbet er jo det samme  så er dagen vel ligegyldig 

og sejt han har sparet op, det er da vildt flot 

Anmeld Citér

23. december 2015

Babilooo

Altså nogen tager på en må de til Thailand og andre tager på stranden i Danmark og komme aldrig uden for grænserne.

Selvfølgelig give folk med højere lønninger større gaver.. De tager også på dyrer ferier og har dyrere biler og huse. Det kan ikke sætte mit pis i kog

jeg synes det er oplagt at give de større ting man alligevel vil give- cykler, legehus, trampolin osv til jul og fødselsdagsgave. Så jeg har ikke et bestemt beløb. Et år fik de for 4500kr som var det den kæmpe havetrampolin kostede.

andre gange er det et lego sæt til 500 kr.

hvis man alligevel skal give en cykel i løbet af foråret synes jeg da det er oplagt som julegave fx.

Anmeld Citér

23. december 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
tarkoflen skriver:

Det forstår jeg simpelt hen ikke, du kan ikke forstå at to drenge får en ps4 til deling i julegave, men fordi din søn selv har sparet op så er det ok han får det en helt almindelig dag? I giver jo bare den store gave en anden dag end juleaften og det er helt fair, men beløbet er jo det samme  så er dagen vel ligegyldig 

og sejt han har sparet op, det er da vildt flot 

Ja, jeg synes faktisk der er lidt forskel. Min søn har igennem flere måneder sparet op og er bevist om, at han ikke bare få en gave til 3.000 kr. Jeg synes, at det er vigtigt, at børn lærer, at ting ikke bare hænger på træerne og bare kan få dem i gave. Det handler ikke om, at vi ikke vil give ham den, men tror bare på, at de sætter mere pris på ting de har været med til, at betale.

Tak, jeg synes også, at det var så flot af ham - han har også gjort en ihærdig indsats. Var med til, at sortere sit legetøj og sælge ud, tjene lidt hos farmor/mormor, gå ud med skrald, ønskede sig kun penge til sin fødselsdag mv.

Vi køber ikke bare gaver til folk til nøjagtig 300 kr. De svinger alt mellem 250 og 350 kr. og køber gerne på Black friday og andre tilbudsdage, så der er mere for pengene. Nogen gange går jeg også ud af tangent og køber noget der slet ikke står på listen. Men der er en tanke bag alle gaver.

Jeg synes bare, at julen er blevet en stor gaveorgie og hvis børn ikke får det der nøjagtig står på ønskelisten eller de ikke er store nok, så bliver de utilfredse og  brokker sig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.