Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
tarkoflen skriver:
Det forstår jeg simpelt hen ikke, du kan ikke forstå at to drenge får en ps4 til deling i julegave, men fordi din søn selv har sparet op så er det ok han får det en helt almindelig dag? I giver jo bare den store gave en anden dag end juleaften og det er helt fair, men beløbet er jo det samme
så er dagen vel ligegyldig 
og sejt han har sparet op, det er da vildt flot 
Ja, jeg synes faktisk der er lidt forskel. Min søn har igennem flere måneder sparet op og er bevist om, at han ikke bare få en gave til 3.000 kr. Jeg synes, at det er vigtigt, at børn lærer, at ting ikke bare hænger på træerne og bare kan få dem i gave. Det handler ikke om, at vi ikke vil give ham den, men tror bare på, at de sætter mere pris på ting de har været med til, at betale.
Tak, jeg synes også, at det var så flot af ham - han har også gjort en ihærdig indsats. Var med til, at sortere sit legetøj og sælge ud, tjene lidt hos farmor/mormor, gå ud med skrald, ønskede sig kun penge til sin fødselsdag mv.
Vi køber ikke bare gaver til folk til nøjagtig 300 kr. De svinger alt mellem 250 og 350 kr. og køber gerne på Black friday og andre tilbudsdage, så der er mere for pengene. Nogen gange går jeg også ud af tangent og køber noget der slet ikke står på listen. Men der er en tanke bag alle gaver.
Jeg synes bare, at julen er blevet en stor gaveorgie og hvis børn ikke får det der nøjagtig står på ønskelisten eller de ikke er store nok, så bliver de utilfredse og brokker sig.

Anmeld
Citér