MoarHvidovre skriver:
Vores dreng har også lige fået en PS4 her i december. Men han har sparet op til halvdelen af den og så gav vi resten. Jeg synes, at det er en alt for dyr gave, at få i julegave.
Vi giver som udgangspunkt for 300 kr., men hvis han ønsker sig et spil til 500 kr., så får han det.
Min pointe var, at jeg synes, at rigtig mange forældre skruer det helt op med julegaverne og det går ud på, at deres børn får flest gaver til flest penge.
Mine drenge har bare ikke noget at spare op af
jo det er løgn de får 10 kr om ugen, men så er der godt nok laaaaaaang vej til en PS4 og med to drenge der får en halv hver, får de jo faktisk ikke mere i julegave end hvad din søn fik en dag i december.
nej jeg mener bare vi er så gode til at pege fingre af hinanden, men når det kommer til stykket forkælet vi jo nok alle sammen vores børn ud fra de ressourcer vi har. Hvis jeg fx skrev sidste år, at min søn fik en gave til 1800 til sin fødselsdag ville mange sige: det er jo alt for meget. Men sagde jeg: han fik en cykel til sin fødselsdag ville mange sige, god ide det kom vi til at give bare sådan fordi han manglede en helt almindelig hverdag. De store beløb dækker jo ofte ikke over for 2000 kroner forskelligt legetøj i BR, men over en stor ting plus det løse.
plus familier også er forskellige, vi er de eneste udover mormor der gover gaver til vores børn, så jo vi giver nok lidt mere fordi de også skal have lidt mere end to gaver at pakke op juleaften. Og ærligt når jeg hører hvad andre får qua der er to gange bedsteforældre (hvis ikke flere med pap), mostre, fastre, morbrødre osv. Så selvom vi ikke siger stop ved et bestemt beløb, så har vores børn stort set altid fået mindst i hele klassen....
Anmeld
Citér