hvad koster jeres julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MoarHvidovre skriver:

I min verden er det vildt, at bruge 1.000 kr. på gave til et barn i. Vi bruger ca. 300 kr. +/- Det handler ikke om, hvor mange penge vi har, men om at børn ikke bare skal have vildt og stort.

Det kommer vist an på hvordan man anskuer verden, og der er vi alle forskellige. Jeg syntes fx ik at 1.000 kr. pr barn er vildt eller stort, jeg syntes det er fint.

Og det skal ingen hemmelighed være at havde jeg endnu flere penge at bruge pr barn (vi har 3 stk), så kunne jeg sagtens bruge endnu flere på dem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg kan godt forstå man var et max beløb HVIS det pga. Økonomien eller det bliver for vildt  

ellers synes jeg bare man skal købe det man vil. Det ville jeg ønske jeg kunne. Men når jeg får et arbejde så er mulighederne bedre. 

Anmeld Citér

21. december 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mom skriver:

Det kommer vist an på hvordan man anskuer verden, og der er vi alle forskellige. Jeg syntes fx ik at 1.000 kr. pr barn er vildt eller stort, jeg syntes det er fint.

Og det skal ingen hemmelighed være at havde jeg endnu flere penge at bruge pr barn (vi har 3 stk), så kunne jeg sagtens bruge endnu flere på dem

Ja, heldigvis er vi forskellige. Juleaften bliver bare hurtigt skruet op og jeg vil personligt hellere give dem noget større på et andet tidspunkt i stedet for. For mig handler det om det der ligger bag og ikke et kæmpe beløb

Anmeld Citér

21. december 2015

MoarHvidovre

Dobbelt

Anmeld Citér

21. december 2015

MoarHvidovre

lineog4 skriver:

Hvad så hvis fx ønsker sig en Nintendo eller en eller anden form for spillekonsol. Eller for den sags skyld et trick løbehjul. 

Min datter ønskede sig sidste år en ethjulet cykel og en af dem man kan bruge når man går til det - det koster 1200. Jeg følte ikke det var vildt, men havde derimod syntes det var åndssvagt at give hende noget der ikke var nødvendigt for 300 fordi det ikke måtte være dyrt. 

Jeg tænker også fodboldstøvler, indendørssko, en cykel.... 

Mine drenge får i år tilsammen en ps4 (alt for dyr gave, men der er en pointe i den og det er de "kun" har en wii og de nye spil findes ikke til wii og jeg vil have dem væk fra iPad på deres spilledag). Men de får også en gave hver, den ene meget praktisk nemlig et løbehjul fordi hans gamle er i stykker og han bruger løbehjulet til børnehave så vi ikke skal for tidligt afsted. 

Den store pige, jeg kan jo dårligt købe et par cowboybukser til 300 og det er ikke fordi hun er mærkwdyr, men fordi hun er i voksenstørrelse - så det løber også hurtigt op, men igen det er jo ting hun skulle have haft alligevel. 

Nej en masse ord, og ville egentlig bare sige jeg ikke forstår den med max beløb for det er da bedre at give gaver der er behov for end gaver der holder et bestemt budget, for så bliver gaver jo bare fordi man skal give gaver., og netop overflod for måske "mangler" de intet der passer til budgettet er år

Vores dreng har også lige fået en PS4 her i december. Men han har sparet op til halvdelen af den og så gav vi resten. Jeg synes, at det er en alt for dyr gave, at få i julegave.

Vi giver som udgangspunkt for 300 kr., men hvis han ønsker sig et spil til 500 kr., så får han det.

Min pointe var, at jeg synes, at rigtig mange forældre skruer det helt op med julegaverne og det går ud på, at deres børn får flest gaver til flest penge.

Anmeld Citér

21. december 2015

Diosa85

Ms.Sunshine skriver:

jeg så i nyhederne i dag, at der er blevet lavet en undersøgelse ang. julegaver til børnene, og 42% svarede at de gav gaver for over 1.000 kr.

Jeg synes personligt det er mange penge - herhjemme giver vi i gennemsnit 150 for børnenes gaver, og vores max. beløb er 250...

Hvad er jeres gennemsnit- og max. sum til børnene?...

Jeg har givet min søn for 310 kr og min nevø og niece for 200 kr stykket. 

Har i snit brugt omkring 300 kr pr person 

Anmeld Citér

21. december 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MoarHvidovre skriver:

Ja, heldigvis er vi forskellige. Juleaften bliver bare hurtigt skruet op og jeg vil personligt hellere give dem noget større på et andet tidspunkt i stedet for. For mig handler det om det der ligger bag og ikke et kæmpe beløb

Det handler heller ikke om beløbet for mig, netop derfor jeg ikke syntes 1000 kr pr. barn er overdrevet, og jeg kunne nemt finde endnu flere ting jeg gerne ville købe, og dermed bruge flere penge

Anmeld Citér

21. december 2015

lineog4

MoarHvidovre skriver:

Vores dreng har også lige fået en PS4 her i december. Men han har sparet op til halvdelen af den og så gav vi resten. Jeg synes, at det er en alt for dyr gave, at få i julegave.

Vi giver som udgangspunkt for 300 kr., men hvis han ønsker sig et spil til 500 kr., så får han det.

Min pointe var, at jeg synes, at rigtig mange forældre skruer det helt op med julegaverne og det går ud på, at deres børn får flest gaver til flest penge.

Mine drenge har bare ikke noget at spare op af  jo det er løgn de får 10 kr om ugen, men så er der godt nok laaaaaaang vej til en PS4 og med to drenge der får en halv hver, får de jo faktisk ikke mere i julegave end hvad din søn fik en dag i december.

nej jeg mener bare vi er så gode til at pege fingre af hinanden, men når det kommer til stykket forkælet vi jo nok alle sammen vores børn ud fra de ressourcer vi har. Hvis jeg fx skrev sidste år, at min søn fik en gave til 1800 til sin fødselsdag ville mange sige: det er jo alt for meget. Men sagde jeg: han fik en cykel til sin fødselsdag ville mange sige, god ide det kom vi til at give bare sådan fordi han manglede en helt almindelig hverdag. De store beløb dækker jo ofte ikke over for 2000 kroner forskelligt legetøj i BR, men over en stor ting plus det løse.

plus familier også er forskellige, vi er de eneste udover mormor der gover gaver til vores børn, så jo vi giver nok lidt mere fordi de også skal have lidt mere end to gaver at pakke op juleaften. Og ærligt når jeg hører hvad andre får qua der er to gange bedsteforældre (hvis ikke flere med pap), mostre, fastre, morbrødre osv. Så selvom vi ikke siger stop ved et bestemt beløb, så har vores børn stort set altid fået mindst i hele klassen....

Anmeld Citér

22. december 2015

Mamalou

Jeg har ikke sat et budget på min søns julegave. Jeg har kun ham og jeg køber - som størstedelen herinde - hvad jeg synes er passende og ud fra hvad jeg synes han mangler. Et år har han fået for +3000 kr (iPad) og i år får han noget til hans BRIO togbane. Jeg vil tro at han samlet med adventsgaver får for omkring 1000 kr. 

Jeg køber aldrig "praktiske" ting til min søn i fødselsdags- eller julegave, lige som jeg heller ikke kommer det på hans ønskeseddel, som f.eks. Sko, tøj, cykelhjelm osv. Det synes jeg ikke han skal have i gave, det er min udgift og noget som han får når han mangler det. Det kommer selvfølgelig en dag, hvor han vil ønske sig tøj osv og så synes jeg det er noget andet. 

Jeg har en kæmpe familie og da jeg skulle køre hjem på juleferie i dag var min lille Peugeot fyldt til randen. Jeg har et fast budget på gaver til den  øvrige familie og december måned er bare dyr og jeg sparer op i løbet af året. Det gør mig ingenting, for jeg elsker at købe og selvfølgelig give gaver. 

Anmeld Citér

22. december 2015

MoarHvidovre

lineog4 skriver:

Mine drenge har bare ikke noget at spare op af  jo det er løgn de får 10 kr om ugen, men så er der godt nok laaaaaaang vej til en PS4 og med to drenge der får en halv hver, får de jo faktisk ikke mere i julegave end hvad din søn fik en dag i december.

nej jeg mener bare vi er så gode til at pege fingre af hinanden, men når det kommer til stykket forkælet vi jo nok alle sammen vores børn ud fra de ressourcer vi har. Hvis jeg fx skrev sidste år, at min søn fik en gave til 1800 til sin fødselsdag ville mange sige: det er jo alt for meget. Men sagde jeg: han fik en cykel til sin fødselsdag ville mange sige, god ide det kom vi til at give bare sådan fordi han manglede en helt almindelig hverdag. De store beløb dækker jo ofte ikke over for 2000 kroner forskelligt legetøj i BR, men over en stor ting plus det løse.

plus familier også er forskellige, vi er de eneste udover mormor der gover gaver til vores børn, så jo vi giver nok lidt mere fordi de også skal have lidt mere end to gaver at pakke op juleaften. Og ærligt når jeg hører hvad andre får qua der er to gange bedsteforældre (hvis ikke flere med pap), mostre, fastre, morbrødre osv. Så selvom vi ikke siger stop ved et bestemt beløb, så har vores børn stort set altid fået mindst i hele klassen....

Nu har han fået pengene i fødselsdagsgave og vi har solgt det legetøj han ikke bruger. Det har taget lang tid for ham, at spare over 2.000 kr. op. Vi har heller ikke meget familie og vores børn får heller ikke 15-20 gaver.

Men jeg mener stadigvæk, at det er meget, at give for 1.000 kr. til sine børn.

Men heldigvis er vi alle forskellige og gør tingene på forskellige måder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.