hvad koster jeres julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2015

Mami

Her har han fået for 1200 kr ca. Og kalender/advent gaver beløbet tænker jeg ikke så meget over, det er mere hvad han mangler og hvad jeg syntes (han er 3 år) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2015

lineog4

Lomm skriver:

Det kommer vel enormt meget an på ens generelle indstilling til forbrug - herhjemme køber vi ofte brugt - ikke fordi vi ikke har råd, det er vel bare en generel livs indstilling - for mig er det sund fornuft. Vi giver desuden KUN gaver til børnene, og ikke noget os voksne imellem (så slipper vi for gaveræs, sidste øjebliks panik, latterlige gaver man alligevel ikke gider, og kan istedet nyde julen og hinanden).

Og så kommer det nok også an på hvor gamle børnene er.

Mine er 10 mdr og knapt 4, den lille får lidt legesager, men kun fordi jeg synes han mangler lidt lige til den alder han har nu (og jeg ville også have købt dem hvis det ikke var jul) - ellers ville jeg ikke give ham noget idet han alligevel ikke ved hvad jul er, og bare helst vil sidde og rive i gavepapir & spise juletræet 

Hende på knapt 4 får lidt småting - hun har forstået hvad gaver er, men er stadig der hvor selve gaven er vigtigere end hvad der er indeni. En ballon er nok stadig det hun ville blive gladest for, eller noget tøj med Elsa på. Jeg overvejer at købe en Frost mikrofon, den koster 150kr, så samlet for begge børn ender vi vel på ca 500kr

Med større børn kan jeg bedre forstå at beløbene kan komme op, især når de når en alder hvor man ikke kan slippe afsted med at give dem praktiske gaver - altså ting de alligevel skal bruge som fx tøj,  sko, skoletaske osv

Vi køber også brugt, ungerne får ikke meget i løbet af året osv. Men derfor synes jeg stadig det er skønt at gå ud og købe en ting hvor jeg ved julestjernerne tændes i deres øjne og magien består juleaften. 

Det skal måske også siges, at vi kun er os og min mor, så gaverne er begrænset naturligt. Og mine børn skulle godt nok spare op i maaaaange år hvis de som en skriver skulle spare op af egne penge til en mobil eller computer eller, for de får 20 kr om ugen i lommepenge og aldrig penge i gave. 

For mig handler gaver ikke om penge, forbrug, panik. Det handler om drømme og glæden ved at give noget jeg tror vil berige deres liv. Og jo min mand får også en gave og det har de sidste mange år været en oplevelse sammen med mig, han har sågar også fået julekalender i år med hjemmegjorte perleplader, øl og en kamasutra prik til prik 

Jeg synes det er ærgerligt gaver er blevet gjort til forbrug både af de som har stort budget og også de som går i mod forbruget, holder lille budget mm. Hvorfor ikke bare se en gave som noget man kan lide at give, glæden ved at give er mindst lige så fantastisk som glæden ved at modtage. Og mine unger på nu 5,8 og 12 går lige så meget op i de gaver de skal give som i de gaver de skal modtage. Den mindste nyder det så meget så han er i en masseproduktion af perleplader og jeg må så stryge med lukkede øjne fordi de er til mig. 

Hvis alle kunne finde tilbage til det så var det jo ligegyldigt hvad de kostede....

Anmeld Citér

17. december 2015

A.n.onym.

Vi har købt for mellem 200-350 kr. Til hvert af vores tre børn - men det er vist barevet tilfælde - vi har altid bare et princip om at de får én gave hver fra os - (de får adventsgaver også).

Anmeld Citér

17. december 2015

Tip!

1000 kr pr barn.. Vi har 4 børn... Alle får også for ca 150 til advent om søndagen. 

Min kæreste har fået for 1800 kr, plus adventsgave for 750 kr. 

Nevøer, niecer, svigerinde, svoger osv i den gren er der for 300 kr til hver, bedsteforældre sviger meget alt efter hvad de har ønsket sig. 

Vi elsker og give og få gaver, det er sgu en dejlig tid 

Anmeld Citér

17. december 2015

Hectar

Jeg synes virkelig det er en smålig og forsmået diskussion.  Det kan da være hamrende ligegyldigt hvad forældre giver deres børn gaver for, i hvert fald så længe man har råd og lyst til det.

Deruover har børn godt af at lære at nogle får mere og andre får mindre. Sådan er livet.

Men for at svare på spørgsmålet, så har jeg vel brugt mellem 2000 og 2500 kr. på pakkekalendere til mine nevøer og niece. Derudover får de gaver for mellem 800 og 1100 kr. hver. Jeg har ikke decideret tal på hvad de får for. Jeg giver dem, hvad jeg har lyst til at give og tænker ikke direkte på beløbet.

Anmeld Citér

17. december 2015

Loa

Mom2Two skriver:

Puha, alt for meget!! 4-5000 tilsammen ca... 

Jeg har købt 2xwinther cykler + hjelme, 2 x en bil der kan trække, 2x småfolk Børnehavetasker, og sådan nogle biler de har skreget af i reklamen, en haj bil bla. 

Min niece får for 500, faldt pladask for sådan en dukke.. 

Min kæreste får for 2000, min mor og far for 300 hver, mine søskende 300 hver, min lillebrors gave kostede dog 500 i år, han Ønskede sig et specielt fad... 

Er der en grund til de får præcis det samme?

Anmeld Citér

17. december 2015

MarianneRubi

Her bliver der ikk afsat max eller minimums beløb

her får folk 1 ting de ønsker sig som vi synes er passende, og folk får ikke for lige meget hver! Vi går ikk op i at de skal have for samme beløb basta! Det ikk prisen men tanken der tæller 

og nu er der dog også kun 1 barn i familien vores lille niece på knap 1 år 

men ellers får Svigerinde og svoger, min bror og forældre og ingen af beløbene er ens  

og vi er også enige om her når vores søn kommer til verden vil der heller ikk være max og minimum han får noget af det han ønsker sig også var det det  

det lige som de venner eller par der giver til hinanden for samme beløb, der er jeg sådan jamen så kunne jeg lige så godt købe noget til mig selv for de penge(det bliver sådan en gang bytte bytte købmand) 

jeg giver min mand for 900kr rundt regnet og forventer på ingen måde at få for samme værdi tilbage. Får jeg for 100kr er jeg da lige så glad for min gave af den grund hvis det er noget jeg alligevel har ønsket mig  

Anmeld Citér

17. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nu er min datter kun 1 år, og ja vi har egentlig ikke tænkt beløb.

aner faktisk ikke hvad vi har købt for  

Men hun forstår det jo ikke rigtigt  

desuden er jeg studerende og har ikke råd til at give dyre i år. 

Jeg er ligeglad om at folk giver dyre gaver. Folk skal gøre hvad de har lyst til

men jeg synes, det er forkert at man gør det for at vise sig. Det er forhåbentligt de færreste som gør det, tænker jeg

Anmeld Citér

17. december 2015

Bebsen

Her får han vel for 1500kr i julegaver og så har kalendergaver nok kostet omkring 500.. Har ikke noget fast beløb, men da han (næsten) er den eneste jeg skal give gave til - jeg har ingen familie og dem vi holder jul med har aftale om ingen gaver imellem de voksne, såe... Havde ikke regnet med at sku bruge over 1000kr på julegave, men da jeg sku købe hans gave, en Arbejdsbænk/høvlebænk, havde jeg regnet med at sku købe en brugt, men dem der har været til salg i mit område er blevet revet væk, så det blev til en ny(billig) en også noget værktøj, et sæt nattøj, en skyder og lidt blandede småting... 

Anmeld Citér

17. december 2015

alenemor42

Her bliver der ikke givet gaver i år så 0 kr.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.