lineog4 skriver:
Mine drenge har bare ikke noget at spare op af
jo det er løgn de får 10 kr om ugen, men så er der godt nok laaaaaaang vej til en PS4 og med to drenge der får en halv hver, får de jo faktisk ikke mere i julegave end hvad din søn fik en dag i december.
nej jeg mener bare vi er så gode til at pege fingre af hinanden, men når det kommer til stykket forkælet vi jo nok alle sammen vores børn ud fra de ressourcer vi har. Hvis jeg fx skrev sidste år, at min søn fik en gave til 1800 til sin fødselsdag ville mange sige: det er jo alt for meget. Men sagde jeg: han fik en cykel til sin fødselsdag ville mange sige, god ide det kom vi til at give bare sådan fordi han manglede en helt almindelig hverdag. De store beløb dækker jo ofte ikke over for 2000 kroner forskelligt legetøj i BR, men over en stor ting plus det løse.
plus familier også er forskellige, vi er de eneste udover mormor der gover gaver til vores børn, så jo vi giver nok lidt mere fordi de også skal have lidt mere end to gaver at pakke op juleaften. Og ærligt når jeg hører hvad andre får qua der er to gange bedsteforældre (hvis ikke flere med pap), mostre, fastre, morbrødre osv. Så selvom vi ikke siger stop ved et bestemt beløb, så har vores børn stort set altid fået mindst i hele klassen....
Ja der er nemlig forskel på familier
Vores får også kun fra os og så min søster
Så ja vi bruger en del penge på vores børns gaver. Ikke fordi jeg skal men fordi jeg har lyst .
Til gengæld bruger jeg absolut ingen energi eller tid på at spekulere i hvad andre gør og hvorfor .
Må indrømme jeg trækker lidt på smilebåndet over hvor mange der lige får klemt ud at de synes det er vildt hvis man køber for antal kr. Samtidig med de også lige skal fortælle at det kunne de aldrig finde på fordi det er er forkert og nu ødelægger man sine børn og man vil også gerne lige vise sig osv osv.
Hvis man er så sikker på man gør det rigtige er det da spøjst man så har så stort et behov for at spekulere i andres grunde til pengebeløb til gaver.
Anmeld
Citér