hvad koster jeres julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2015

Joensen

min mening er at nogle får ret dyre gaver, men det er jo op til dem. nu er vores barn ikke født endnu, men jeg selv som barn har fået max 500kr. men jeg har altid sagt, det er tænken der tæller, ikki hvor meget det koster ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2015

Carina:-)

lineog4 skriver:

Mine drenge har bare ikke noget at spare op af  jo det er løgn de får 10 kr om ugen, men så er der godt nok laaaaaaang vej til en PS4 og med to drenge der får en halv hver, får de jo faktisk ikke mere i julegave end hvad din søn fik en dag i december.

nej jeg mener bare vi er så gode til at pege fingre af hinanden, men når det kommer til stykket forkælet vi jo nok alle sammen vores børn ud fra de ressourcer vi har. Hvis jeg fx skrev sidste år, at min søn fik en gave til 1800 til sin fødselsdag ville mange sige: det er jo alt for meget. Men sagde jeg: han fik en cykel til sin fødselsdag ville mange sige, god ide det kom vi til at give bare sådan fordi han manglede en helt almindelig hverdag. De store beløb dækker jo ofte ikke over for 2000 kroner forskelligt legetøj i BR, men over en stor ting plus det løse.

plus familier også er forskellige, vi er de eneste udover mormor der gover gaver til vores børn, så jo vi giver nok lidt mere fordi de også skal have lidt mere end to gaver at pakke op juleaften. Og ærligt når jeg hører hvad andre får qua der er to gange bedsteforældre (hvis ikke flere med pap), mostre, fastre, morbrødre osv. Så selvom vi ikke siger stop ved et bestemt beløb, så har vores børn stort set altid fået mindst i hele klassen....

Ja der er nemlig forskel på familier

Vores får også kun fra os og så min søster 

Så ja vi bruger en del penge på vores børns gaver. Ikke fordi jeg skal men fordi jeg har lyst .

Til gengæld bruger jeg absolut ingen energi eller tid på at spekulere i hvad andre gør og hvorfor .

Må indrømme jeg trækker lidt på smilebåndet over hvor mange der lige får klemt ud at de synes det er vildt hvis man køber for  antal kr. Samtidig med de også lige skal fortælle at det kunne de aldrig finde på fordi det er er forkert og nu ødelægger man sine børn og man vil også gerne lige vise sig osv osv.

Hvis  man er så sikker på man gør det rigtige er det da spøjst man så har så stort et behov for at spekulere i andres grunde  til pengebeløb til gaver. 

Anmeld Citér

22. december 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Carina:-) skriver:

Ja der er nemlig forskel på familier

Vores får også kun fra os og så min søster 

Så ja vi bruger en del penge på vores børns gaver. Ikke fordi jeg skal men fordi jeg har lyst .

Til gengæld bruger jeg absolut ingen energi eller tid på at spekulere i hvad andre gør og hvorfor .

Må indrømme jeg trækker lidt på smilebåndet over hvor mange der lige får klemt ud at de synes det er vildt hvis man køber for  antal kr. Samtidig med de også lige skal fortælle at det kunne de aldrig finde på fordi det er er forkert og nu ødelægger man sine børn og man vil også gerne lige vise sig osv osv.

Hvis  man er så sikker på man gør det rigtige er det da spøjst man så har så stort et behov for at spekulere i andres grunde  til pengebeløb til gaver. 

Jeg har heller ikke noget imod dem der giver gaver for 1000+

Jeg kan bare ikke forstå dem der vil bruge så mange penge på flere gaver til deres børn, som den ene dame i indslaget der havde købt 10 gaver til 2400 der skulle fordeles mellem 3 børn... jeg ville hellere have brugt pengene på en oplevelse for hele familien...

Anmeld Citér

22. december 2015

Sandratoft

MoarHvidovre skriver:

Vores dreng har også lige fået en PS4 her i december. Men han har sparet op til halvdelen af den og så gav vi resten. Jeg synes, at det er en alt for dyr gave, at få i julegave.

Vi giver som udgangspunkt for 300 kr., men hvis han ønsker sig et spil til 500 kr., så får han det.

Min pointe var, at jeg synes, at rigtig mange forældre skruer det helt op med julegaverne og det går ud på, at deres børn får flest gaver til flest penge.

Hvor ved du fra at de forældre spekulerer i at deres børn skal have flest gaver til flest penge? 

Anmeld Citér

22. december 2015

Carina:-)

Ms.Sunshine skriver:

Jeg kan bare ikke forstå dem der vil bruge så mange penge på flere gaver til deres børn, som den ene dame i indslaget der havde købt 10 gaver til 2400 der skulle fordeles mellem 3 børn... jeg ville hellere have brugt pengene på en oplevelse for hele familien...

Det ene udelukker jo ikke det andet.

Der er jo forskel på økonomi og selv om man bruger en god slat på gaver er det jo ikke ensbetydende med at så droppes tivoli og legoland eller ferie.

Anmeld Citér

22. december 2015

Sandratoft

Ms.Sunshine skriver:

Men hvis man nu har råd til begge dele, er det så ikke fint?

Forstår slet ikke at nogen kan have ondt i røven over at der er andre der køber julegaver for højere beløb end de selv gør. Hvis man har penge til det, og ellers er sød og rar, er det så ikke ligemeget? 

Vi får rigtig mange gaver i vores famile, også de voksne, og jeg har endda fødselsdag i december, så får ret mange gaver i den her tid, og jeg ELSKER det. Hyggen går bestemt ikke af det, fordi beløbet er højt. Måske er det en forbrugsfest, men jeg synes det er en skøn en af slagsen  

Jeg elsker jul og jeg elsker gaver, og jeg håber min datter og kommende børn får det på samme måde

Anmeld Citér

22. december 2015

lineog4

Joensen skriver:

min mening er at nogle får ret dyre gaver, men det er jo op til dem. nu er vores barn ikke født endnu, men jeg selv som barn har fået max 500kr. men jeg har altid sagt, det er tænken der tæller, ikki hvor meget det koster ����

For mig er det også tanken der tæller eller rettere de drømme jeg har for personen jeg giver en gave. Men kan egentlig ikke forstå hvorfor tanken tæller mere hvis gaven ikke koster så meget...

Anmeld Citér

22. december 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Sandratoft skriver:

Hvor ved du fra at de forældre spekulerer i at deres børn skal have flest gaver til flest penge? 

Jeg har på intet tidspunkt sagt alle - jeg har sagt at der er mange der går op i hvad gaverne koster

Anmeld Citér

22. december 2015

lineog4

Ms.Sunshine skriver:

Nu ved jeg ikke hvad det er for et indslag men 2400 fordelt på 3 er jo "kun" 800 pr barn og må nok krybe til erkendelse og sige det tror jeg vi har brugt de fleste år også og der er absolut ikke forbrugsfest til vores juleaften og vores børn er absolut ikke forkælet og vi har stadig overskud til en masse gode oplevelser sammen, ja faktisk kan en gave sagtens være en oplevelse alla en teaterbillet eller andet.

Synes det er fantastisk hvor forbrugsbevidste folk bliver på andres vegne her op til jul. Og personligt er jeg mer forundret over bytte bytte købmand legen med at man giver hinanden for præcis 300 efter en nøje tilrettelagt ønskeliste end at man går ud og bruger de penge man har lyst til på det man ønsker den anden person skal have. For mig er det forbrugsfest mens en gave man virkelig ønsker at give til 3000 blot handler on drømme og ikke om beløbet.... Vi gav vores datter en lille computer sidste år til de knap 3000 ikke for hun kunne blære sig med pengen brugt, men fordi jeg havde en stor drøm om cd ord og det at kunne skrive på computer i skolen kunne få hende til at "glemme" hendes staveproblemer og give hende mod på skrivningen - det handlede ikke om forbrug, om blær, om.... Men håb og drømme, men kan så se her i tråden at det uden tøven bliver dømt som forbrugsfest og blær og manglende fælles oplevelser (hun får forresten i år en teaterbillet til danmarkshistorien også fordi jeg drømmer om at se hendes skønne ansigt i glæde over en teateroplevelse og ja så lidt intellektuel stimulans og viden)

Anmeld Citér

22. december 2015

Sandratoft

MoarHvidovre skriver:

Jeg har på intet tidspunkt sagt alle - jeg har sagt at der er mange der går op i hvad gaverne koster

Men er der noget de har fortalt dig? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.