Vi giver gaver efter hvad vi ønsker at give dem (og hvad bankkontoen tillader) og ikke efter beløbet. De får ikke for samme beløb hver år, og det er ikke sådan at hvis den ene får for 750 kr så skal de to andre partout også have for 750 kr.
Nogle år er det relativt små julegaver og andre er det relativt store. Vi har så også en lille familie så der er gaver for os og mormor og det er det.
For eksempel fik min datter sidste år en computer til skolebrug, og i år får hun "kun" tøj (og hun er heldigvis ikke til mærker så det kan gøre forholdsvist billigt). Drengene fik sidste år "kun" legetøj, men i år får de sammen en PlayStation og det er også velovervejet fordi jeg vil have dem væk fra IPad på deres spilledag (nå ja og så vil jeg da selv gerne prøve sing Star man er vel lidt barnlig).
Selvom jeg egentlig er i mod julen er blevet til mere forbrug end hygge, så ryger der også mange gaver til ungerne under træet, men synes det er "fornuftige" gaver men tror ikke vi kan prale af at være under 1000 kr pr barn længere....
Og så vil jeg lige skrive, jeg tror ikke der er nødvendigvis er en sammenhæng mellem hygge og julefred og penge brugt til gaver. Julen er for mig utrolig hyggelig, i nattøj mange dage, juleaften helt nede i gear uden fint tøj mm. Og alligevel får de en PlayStation og vi bruger lidt flere penge på gaver .... Hvorfor ikke lade folk gøre som det passer dem bedst, måske 2000 til julegaver, betyder man ikke har brugt 500 på juletøjet, eller man fx giver cykler, mobiltelefon osv til jul frem for bare en tilfældig dag.
kom lige til at tænke på, gavebudgettet til datteren allerde er skredet hvis det skulle være under 500 for kom til at købe to billetter til Bellevue teatret: danmarkshistorien. Det er jo 500 cirka bare for de to - ups...
Anmeld
Citér