hvad koster jeres julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2015

lineog4

Vi giver gaver efter hvad vi ønsker at give dem (og hvad bankkontoen tillader) og ikke efter beløbet. De får ikke for samme beløb hver år, og det er ikke sådan at hvis den ene får for 750 kr så skal de to andre partout også have for 750 kr. 

Nogle år er det relativt små julegaver og andre er det relativt store. Vi har så også en lille familie så der er gaver for os og mormor og det er det.

For eksempel fik min datter sidste år en computer til skolebrug, og i år får hun "kun" tøj (og hun er heldigvis ikke til mærker så det kan gøre forholdsvist billigt). Drengene fik sidste år "kun" legetøj, men i år får de sammen en PlayStation og det er også velovervejet fordi jeg vil have dem væk fra IPad på deres spilledag (nå ja og så vil jeg da selv gerne prøve sing Star man er vel lidt barnlig).

Selvom jeg egentlig er i mod julen er blevet til mere forbrug end hygge, så ryger der også mange gaver til ungerne under træet, men synes det er "fornuftige" gaver men tror ikke vi kan prale af at være under 1000 kr pr barn længere.... 

Og så vil jeg lige skrive, jeg tror ikke der er nødvendigvis er en sammenhæng mellem hygge og julefred og penge brugt til gaver. Julen er for mig utrolig hyggelig, i nattøj mange dage, juleaften helt nede i gear uden fint tøj mm. Og alligevel får de en PlayStation og vi bruger lidt flere penge på gaver .... Hvorfor ikke lade folk gøre som det passer dem bedst, måske 2000 til julegaver, betyder man ikke har brugt 500 på juletøjet, eller man fx giver cykler, mobiltelefon osv til jul frem for bare en tilfældig dag.

kom lige til at tænke på, gavebudgettet til datteren allerde er skredet hvis det skulle være under 500 for kom til at købe to billetter til Bellevue teatret: danmarkshistorien. Det er jo 500 cirka bare for de to - ups...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2015

Fremad

Julegaver Ca 250 og Ca 500 til fødselsdag...

Her har datter selv sparet op til pc og ipad via fødselsdags og julegaver i form af penge... 

Anmeld Citér

17. december 2015

Mom2Two

viben skriver:

Jeg har ledt efter haj bilen uden held, har du mulighed for at linke?

Det var også en kamp!!!! 

Legekæden, jeg linker li

Anmeld Citér

17. december 2015

Mom2Two

viben skriver:

Jeg har ledt efter haj bilen uden held, har du mulighed for at linke?

http://www.legekaeden.dk/hot-wheels-extreme-action/p-337948/

Anmeld Citér

17. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har stadig første jul til gode... men kender mig selv godt nok til at vide, at jeg helt bevidst vil begrænse både antal af gaver og prisen på dem. Mine børn kommer ikke til at vælte sig i dyre gaver - det er lidt et princip ��

Særligt de første år, hvor det stakkels barn alligevel ikke aner hvad der foregår...

Anmeld Citér

17. december 2015

An&Jo

Min dreng er 5 år, og her hos mig får han kun gaver fra min søster, min eksmand og mig.. 

Så jeg har sparet op længe og jagtet tilbud samt secondhand for at give ham bare lidt af det ha ønsker sig.. 

Så her får han en pakke LEGO, legekøkken fra IKEA, en af de der dukker fra IKEA til hans dukkevogn, en flexi trax bane, og en masse andre småting, og det er kun fra mig.. Så jeg er over 1000kr til ham på nuværende tidspunkt, men det er fordi vi ingen kontakt har til min familie hvilket jo betyder han ingen gaver får der fra.. 

Anmeld Citér

17. december 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

jeg så i nyhederne i dag, at der er blevet lavet en undersøgelse ang. julegaver til børnene, og 42% svarede at de gav gaver for over 1.000 kr.

Jeg synes personligt det er mange penge - herhjemme giver vi i gennemsnit 150 for børnenes gaver, og vores max. beløb er 250...

Hvad er jeres gennemsnit- og max. sum til børnene?...

Mine plejer at få store gaver, men i år er det blevet lidt mindre. Den store på 10 får en Royal and rock Barbie på tilbud til 200,- den mellemste på 4 år får et Atlanta police løbehjul med lys og lyd også på tilbud til 279,- den mindste på 6 mdr får en laugth and learn puppy fra Fisher-Price og på tilbud til 250,-

derudover får min bror en Bosch tossimo sat ned fra 800,- til 299,-

min venindes på 4 år får kaninen der så gerne ville sove og en kanin bamse fra jellycat til 229,- hendes mindste på 5 uger får en blød vasketøjskurv fra babysam til 129,- som hun har ønsket sig og måske et sæt tøj.

min grankusines børn, pigen får et Minnie mouse sengesæt og en chihuahua med lys og taske. Drengen får planes sengetøj og CARVILLE refningsbåd. Ca 350,- hver.

bedsteforældre får billeder af børnene (fotoshout 620,- og 250 pr fremkaldt billede, et til hver) og et krus hver som børnene har malet på.

manden får intet, jeg får intet ��

Anmeld Citér

17. december 2015

Benjamins'mor

Min datter får en LEGO duplo skolebus til 83,- sat ned til Black friday, en Ariel my first Disney princess til 199,- sat ned med 30 % til Black friday. 

Min søn får et sæt med 4 Ninja turtles figurer, kostede omkring 230,- og så sat ned med 30 %, jern Henrik på dvd kostede 5,- og 4 redningskøretøjer som kan bruges til brio togbanen kostede 40,- i Lidl. 

Min lillebror får nogen pokemon figurer til 179,- 

Min lillesøster får bogen Grey til 149,- og sådan en vaskepose med meget fine huller til bh'er - kan ikke lige huske prisen på den. 

Min anden lillebror og jeg aftalte ingen gaver i år, men har fundet et lille ildfast fad med låg til 40,- i fakta og han står og skal flytte hjemmefra, så det får han. 

Min mand får for omkring 350,- vandt et gavekort til Nike.com i en konkurrence, så fandt 2 fine t-shirts, den ene med en bus og han elsker busser. Og så skulle han også have en slipsenål, men begynder at tvivle for den er ikke kommet med posten endnu. 

Anmeld Citér

17. december 2015

Camilze

500 kroner i år. (Det er dog til min niece, da min baby Blob først melder sin ankomst til juni 2016), men hun vil heller ikke få for mere end 500, hun ved jo ikke en gang hvad jul er for noget, når hun er ½ år 

Anmeld Citér

17. december 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Det kommer vel enormt meget an på ens generelle indstilling til forbrug - herhjemme køber vi ofte brugt - ikke fordi vi ikke har råd, det er vel bare en generel livs indstilling - for mig er det sund fornuft. Vi giver desuden KUN gaver til børnene, og ikke noget os voksne imellem (så slipper vi for gaveræs, sidste øjebliks panik, latterlige gaver man alligevel ikke gider, og kan istedet nyde julen og hinanden).

Og så kommer det nok også an på hvor gamle børnene er.

Mine er 10 mdr og knapt 4, den lille får lidt legesager, men kun fordi jeg synes han mangler lidt lige til den alder han har nu (og jeg ville også have købt dem hvis det ikke var jul) - ellers ville jeg ikke give ham noget idet han alligevel ikke ved hvad jul er, og bare helst vil sidde og rive i gavepapir & spise juletræet 

Hende på knapt 4 får lidt småting - hun har forstået hvad gaver er, men er stadig der hvor selve gaven er vigtigere end hvad der er indeni. En ballon er nok stadig det hun ville blive gladest for, eller noget tøj med Elsa på. Jeg overvejer at købe en Frost mikrofon, den koster 150kr, så samlet for begge børn ender vi vel på ca 500kr

Med større børn kan jeg bedre forstå at beløbene kan komme op, især når de når en alder hvor man ikke kan slippe afsted med at give dem praktiske gaver - altså ting de alligevel skal bruge som fx tøj,  sko, skoletaske osv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.