hvad koster jeres julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har heller ikke et max beløb. men giver efter behov. 

Jeg tænker at med alderen på vores barn(på et tidspunkt børn) vokser beløbet lidt. Men det er for mig tanken bag gaverne og ikke selve beløbet der tæller. 

Jeg tror vores datter på 18 mdr snart får for ca 30-50 kr i sæbebobler og balloner.

Sidste år fik hun slet ingenting og får øjensynligt heller ikke særlig meget i år for vi er så heldige at hun får gaver af vores familie, så hun kommer ikke til at mangle noget

Glædelig jul

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2015

anna111

Profilbillede for anna111
Ms.Sunshine skriver:

jeg så i nyhederne i dag, at der er blevet lavet en undersøgelse ang. julegaver til børnene, og 42% svarede at de gav gaver for over 1.000 kr.

Jeg synes personligt det er mange penge - herhjemme giver vi i gennemsnit 150 for børnenes gaver, og vores max. beløb er 250...

Hvad er jeres gennemsnit- og max. sum til børnene?...

Sidste år fik hun ingen jule gave af os du hun ikke forstod det alligevel i år får hun en bil man kan side og gå i til 299kr og en lille kasse lego hun er 18mdr 

Min pige på 8 uger får for 150kr da vi fandt et spejl med lyd og lys babyer kan ligge foran i bilka på tilbud

For os gør beløbet ikke helt så meget men ny hvor de er så små ville jeg aldrig give for 1000kr til dem i julegave 

Anmeld Citér

17. december 2015

anna111

Profilbillede for anna111
Ms.Sunshine skriver:

jeg så i nyhederne i dag, at der er blevet lavet en undersøgelse ang. julegaver til børnene, og 42% svarede at de gav gaver for over 1.000 kr.

Jeg synes personligt det er mange penge - herhjemme giver vi i gennemsnit 150 for børnenes gaver, og vores max. beløb er 250...

Hvad er jeres gennemsnit- og max. sum til børnene?...

Sidste år fik hun ingen jule gave af os du hun ikke forstod det alligevel i år får hun en bil man kan side og gå i til 299kr og en lille kasse lego hun er 18mdr 

Min pige på 8 uger får for 150kr da vi fandt et spejl med lyd og lys babyer kan ligge foran i bilka på tilbud

For os gør beløbet ikke helt så meget men ny hvor de er så små ville jeg aldrig give for 1000kr til dem i julegave 

Anmeld Citér

17. december 2015

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Vi har kun 1 barn indtil videre

og sidste jul hvor hun var blot 4 måneder gav vi hende for 500kr

men i år få hun for 1000kr og det tror jeg det bliver ca sådan frem over

men det var ikk sådan at det skal være 1000kr men vi købte bare de ting vi tror hun kommer til at blive rigtig glad for 

Anmeld Citér

17. december 2015

SandraXOXO

Vi har tre børn, deres gaver er løbet op på 1200, 1300 og 1600. Og manden får for 3500kr, ved sjovt nok ikke hvad jeg selv får for  Men synes det er noget pjat at sige børnene får hvad de ønsker sig og bagefter sige at andres beløb er for højt? I aner da ikke om x og y hele året har savlet over en bestemt jakke, mobil eller lign? Og den slags koster sgu penge. Det jo ikke nødvendigvis fordi man har købt for 2000kr blandede bolsjer eller andet bras bare for at blære sig med beløbet(?!) hvis børnene virkelig har ønsket sig noget til flere tusind, og har fortjent at få det, hvad er så problemet med at man bruger de penge? Ja nogen er fattige og kan ikke købe noget så dyrt, men det skal vel ikke forhindre andre i at give deres børn en dyr gave.

Anmeld Citér

17. december 2015

TrineMine86

Vores får nok ca for 1000 kr hver, niecer/nevøer ligger ml 200-400 kr hver, forældre ml 300-400, søskende/svigerinder/svogre ml 200-300 kr, synes også vi bruger for mange penge på gaver, men sådan er det.. 

Anmeld Citér

17. december 2015

Carina:-)

PernilleogLouis skriver:

Er ret overbevist om at der godt kan være kærlighed og hygge selvom de får dyre gaver

Enig

Vi giver dyre gaver og tænk hvis jeg skrev at man da ikke elsker sine børn hvis man ikke giver for mindst 1000 pr barn. 

Sjovt der altid skal komme moral og løftede pegefingre i sådan tråde 

Anmeld Citér

17. december 2015

Carina:-)

TyndPCOSpige skriver:

Det har jeg heller ikke sagt. 

Jeg synes bare personligt at det virker mere som om at forældrene gerne vil vise sig.. 

Tror børnene er pænt ligeglade med om gaven har kostet 200 kr eller 1400 kr hvis det er noget de har ønsket sig, så hvorfor skal de have begge ting og en mere? 

Jeg tror det skaber ulighed og det synes jeg er synd. Jeg husker selv da jeg blev konfirmeret mange år tilbage og jeg ikke havde fået 1/3 af hvad de andre havde og jeg havde ikke fået lidt!. Der blev visket i krogene.... 

Eller også handler det om misundelse 

At have ondt i måsen over hvad andre kan og gør er usmageligt

Du aner ikke en dyt om hvad folk har eller ikke har af grunde for at gøre som de gør

Men at mene det bare er fordi forældrene vil vise sig er lige så langt ude som dem der mener at hvis man giver for "lidt" så er man egoistisk og prioterer forkert. 

Anmeld Citér

17. december 2015

PernilleogLouis

du må meget undskylde hvis dette lyder uforskammet, men hvor mange gaver giver du så?... 5500 lyder nemlig, i mine ører, som et utroligt højt beløb til ét barn...

Han får 4 gaver men selvom han havde fået 40 så havde det vil været underordnet 

Anmeld Citér

17. december 2015

viben

Mom2Two skriver:

Puha, alt for meget!! 4-5000 tilsammen ca... 

Jeg har købt 2xwinther cykler + hjelme, 2 x en bil der kan trække, 2x småfolk Børnehavetasker, og sådan nogle biler de har skreget af i reklamen, en haj bil bla. 

Min niece får for 500, faldt pladask for sådan en dukke.. 

Min kæreste får for 2000, min mor og far for 300 hver, mine søskende 300 hver, min lillebrors gave kostede dog 500 i år, han Ønskede sig et specielt fad... 

Jeg har ledt efter haj bilen uden held, har du mulighed for at linke?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.