Flygtninge i insitutionerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2015

Skouboe

Omsorgsgiver skriver:

Wow!!! Det er da virkelig flot at du kan dømme mig til at være et afstumpet og hjerteløst menneske på baggrund af 1 enkelt indlæg!!! Kender du mig?? 

Dit indlæg siger meget mere om dig end om mig!!! 

Hjerteløst er jeg i den grad ikke da jeg arbejder med syge og ældre mennesker og giver min omsorg og hjælp til dem. Så pak lige den kommentar væk tak!! 

Jeg må indrømme at du, med det indlæg, også stemplede dig selv som afstumpet og hjerteløs i mine øjne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2015

Lenchick

Liv_86 skriver:

Hvor er det dejligt at høre og endnu et bevis på at kommunikation er mange ting og ikke kun sprog

hvilket asylcenter er du på? Kunne faktisk godt tænke mig at blive frivillig. 

Det er Brovst Asylcenter i Nordjylland. 

Der er brug for frivillige alle steder, så du kan bare finde et center nærmest på og henvende dig

Anmeld Citér

9. december 2015

Lenchick

Unalisa skriver:

Børn er så rene, så uskyldige og så fordomsfrie at de ikke kan sehudfarve, religion men kun mennesket- hele mennesket. Meget smukt. De er os voksne der burde lære noget af børnene 

Ja! Det er fantastisk at se så forskellige børn lege! For et par år siden var min venindes 2-årige pige med til en sommerfest på vores fælles arbejdsplads. Pigen er lysere, end blond og med de klareste blå øjne. Hun dansede en afrikansk dans sammen med en flok unger, som var mørkere, end sort. Det var et fantastisk syn!

Anmeld Citér

9. december 2015

Skouboe

Så vidt jeg kan læse i "Bekendtgørelse af lov om indhentelse af børneattest i forbindelse med ansættelse af personale m.v.", gælder kravene til indhentelse af børneattest kun ved fastansættelse, dvs. vikarer samt praktikanter er undtaget, så jeg ser ikke at der er forskel her, i forhold til danskere?

Anmeld Citér

9. december 2015

A&F

At de kan de danske sprog så jeg som forældre og mine børn kan kommunikere med dem og så går jeg stærkt ud fra at de har skulle aflevere både en børneattest og en ren straffeattest inden de har kunne få arbejde. Andet ved jeg ikke. 

Og ja, jeg er skeptisk...meget skeptisk over for alle de flytninge der er kommet hertil og ja, det er synd at "skære alle over en kam" men det mindste ville da være at de skal kunne fremvise en ren straffeattest og børneattest. På lige fod med alle de andre danske pædagoger.

Ved du hvad jeg tror, jeg tror de her flygtninge er lige så bange som dig og andre . De er bange for -jeg vil kalde det "typer" som dig. De er bange for at I dømmer dem, bange for I ignorere dem , håner dem. Det er blot mennesker. Mennesker som flygter fra krig, diktatorer osv, de har mistet deres arbejdsidentitet , land, hjem, familier. Men de er stærke. De er tålmodige og så forfærdeligt taknemmelige. Forestil dig den store kulturchok de får, en ny identitet de skal bygge op og liv. Og så står der de typer som jer og peger fingre, når de får et arbejde. Og hvis ikke de får et arbejde, så er de en flok flygtninge som bare vil nasse på vores samfund. 

Hvorfor straffer vi de her mennesker? Hvad har de gjort os? 

Hvem er I til at tage håbet fra dem?

Vi græder over oversvømmelser som ender i vores kældre når det har regnet voldsomt , eller orkanen som har fået træerne til at vælte ned på vores biler osv. De her mennesker har mistet ALT. Alligevel beundrer jeg dem for deres styrke, deres tro på mennesker og systemet.  Alligevel tror de på det gode i mennesket. Indtil de støder på typerne som jer, der kun vil nedbryde dem. Men de taber intet. For de har intet at tabe mere, kun vinde og det er troen på dem selv. For de kan godt, og derfor er de her

Anmeld Citér

9. december 2015

OverTheRainbow

Hvordan har i det med dét? Sad li og læste EB, og jeg syntes faktisk det er ret utrygt 

Mine drenge starter her til januar, så vidt jeg kan se så er der ingen flygtninge i deres vuggestue/børnehave, og jeg ville da egentligt ikk føle mig særlig sikker ved a aflevere mine børn, til nogle som man ikk ved har misbrugt børn feks...

syntes i a der ska være steder, som feks vuggestuer, flygtninge ikk må arbejde med? 

Det handler vel om det aller-farligste nu til dags.. At stole på sine medmennesker. Av Av 

Anmeld Citér

9. december 2015

TNBC

Skouboe skriver:

Så vidt jeg kan læse i "Bekendtgørelse af lov om indhentelse af børneattest i forbindelse med ansættelse af personale m.v.", gælder kravene til indhentelse af børneattest kun ved fastansættelse, dvs. vikarer samt praktikanter er undtaget, så jeg ser ikke at der er forskel her, i forhold til danskere?

Ja, tror du har ret, for jeg har ikke skulle vise børneattest.
Og hvad med børnepasser(barnepiger), der henter man jo heller ikke børneattest, men dem lader man da passe sine børn? Helt alene..

Jeg tror bare at vi er så bange for folk fra andre lande, på grund af alt det vi hører, og så bliver de dømt alle sammen(så trist) og fordi de jo er fremmede, så kan vi ikke stole på dem, men vi kan godt stole på danskere...

Anmeld Citér

9. december 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
A&F skriver:

Er nysgerrig.

Hvorfor er det unfair? Hvad er du bange for. ? Er det generelt alle flygtninge eller specifikke? Du vil aldrig kunne stole "rigtigt" på nogen. Man kan næsten kun stole på sig selv. Men det skal ikke forhindre en i at leve et liv og forsøge at skabe tillid 

Det er da unfair at danske pædagoger som søger arbejde skal vise ren starffeattest og børneattest og at flytningene som man ikke aner noget som helst om bare kan komme ind i en børnehave uden at skulle vise noget som helst!! Det er meget utrygt syntes jeg!! Hvem ved egentlig hvem de er!!?? Nej, det er rigtigt at man aldrig vil kunne  stole rigtigt på nogen og det er så uanset om det er en dansker eller en flygtning. 

Anmeld Citér

9. december 2015

TNBC

Skouboe skriver:

Ja, tror du har ret, for jeg har ikke skulle vise børneattest.
Og hvad med børnepasser(barnepiger), der henter man jo heller ikke børneattest, men dem lader man da passe sine børn? Helt alene..

Jeg tror bare at vi er så bange for folk fra andre lande, på grund af alt det vi hører, og så bliver de dømt alle sammen(så trist) og fordi de jo er fremmede, så kan vi ikke stole på dem, men vi kan godt stole på danskere...

Anmeld Citér

9. december 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Skouboe skriver:

Jeg må indrømme at du, med det indlæg, også stemplede dig selv som afstumpet og hjerteløs i mine øjne.

Mange tak for det da!!   Syntes du bare slet ikke at det virkelig er sårende at skrive sådan noget om et andet menneske som du slet ikke kender overhovedet!! Undskyld mit sprog men for fanden hvor er det usselt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.