At de kan de danske sprog så jeg som forældre og mine børn kan kommunikere med dem og så går jeg stærkt ud fra at de har skulle aflevere både en børneattest og en ren straffeattest inden de har kunne få arbejde. Andet ved jeg ikke.
Og ja, jeg er skeptisk...meget skeptisk over for alle de flytninge der er kommet hertil og ja, det er synd at "skære alle over en kam" men det mindste ville da være at de skal kunne fremvise en ren straffeattest og børneattest. På lige fod med alle de andre danske pædagoger.
Ved du hvad jeg tror, jeg tror de her flygtninge er lige så bange som dig og andre . De er bange for -jeg vil kalde det "typer" som dig. De er bange for at I dømmer dem, bange for I ignorere dem , håner dem. Det er blot mennesker. Mennesker som flygter fra krig, diktatorer osv, de har mistet deres arbejdsidentitet , land, hjem, familier. Men de er stærke. De er tålmodige og så forfærdeligt taknemmelige. Forestil dig den store kulturchok de får, en ny identitet de skal bygge op og liv. Og så står der de typer som jer og peger fingre, når de får et arbejde. Og hvis ikke de får et arbejde, så er de en flok flygtninge som bare vil nasse på vores samfund.
Hvorfor straffer vi de her mennesker? Hvad har de gjort os?
Hvem er I til at tage håbet fra dem?
Vi græder over oversvømmelser som ender i vores kældre når det har regnet voldsomt , eller orkanen som har fået træerne til at vælte ned på vores biler osv. De her mennesker har mistet ALT. Alligevel beundrer jeg dem for deres styrke, deres tro på mennesker og systemet. Alligevel tror de på det gode i mennesket. Indtil de støder på typerne som jer, der kun vil nedbryde dem. Men de taber intet. For de har intet at tabe mere, kun vinde og det er troen på dem selv. For de kan godt, og derfor er de her
Anmeld
Citér