Flygtninge i insitutionerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2015

TNBC

Omsorgsgiver skriver:



Det er da unfair at danske pædagoger som søger arbejde skal vise ren starffeattest og børneattest og at flytningene som man ikke aner noget som helst om bare kan komme ind i en børnehave uden at skulle vise noget som helst!! Det er meget utrygt syntes jeg!! Hvem ved egentlig hvem de er!!?? Nej, det er rigtigt at man aldrig vil kunne  stole rigtigt på nogen og det er så uanset om det er en dansker eller en flygtning. 



De er i praktik, de skal lære. De er ikke alene med børnene, de må ikke tage dem ud af børnehaven, de er der for at hjælpe, for at lære det danske sprog og hvordan det er at være her i Danmark, så de kan komme videre i systemet, for det vil de virkelig gerne. De vil gerne lære dansk, hjælpe, videreuddanne sig, få arbejde, deres eget hjem.

De er i praktik alle mulige steder, hvorfor ikke blandt børn, de passer allerede hinandens børn på centrene, og det er krævende, hvor man kan få dem ud i praktik, så hvorfor er det så slemt at de er i en børnehave i et par timer hver dag?? De har ikke fuld ansvar for børnene.

Jeg har heller ikke givet børneattest når jeg har været nogle steder, og skal du også have børneattest, hvis du ansætter en barnepige? Straffeattest? Hun kan vel også være pædofil, eller er det kun fordi at de kommer fra et andet land?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2015

Mami

som direkte pædagog/medhjælper bliver det et nej herfra. 

Jeg er langt fa DFer elle racist hvilket man tydeligt kan se på tidligere indlæg så en hver kommentar i den retning vil blive igenoret

Jeg siger nej fordi jeg ønsker at kommunikere med dem  der passer mit barn fordi jeg ønsker de kan guide, hjælpe og vejlede børnene sprogligt. Jeg er bekymret for kultur forskellen, ikke hos in-vandrer generelt men hos nyankomne flytninger, her i Dk slår vi ikke børn, det er ofte en del af opdagelsen i andre lande, vi behandler ikke børnene anderledes i udpræget grad pga. køn. vi har blandet (hudfarver) forældre og børn, vi har homoseksuelle og mange selvvalgt enlige og skilsmisse børn. alt dette er meget overvældene hvis man intet kender til det, langt de fleste af tingene kan hurtig læres, men jeg ville da være en enormt ked af min søn var blevet slået eller nægtet en dukke fordi han er en dreng, selv hvis det var et split sekund. 

Overstående skal ikke ses som en fordom, men som en evt. kulturel forskel, der sagtens kan udlignes med tiden og gennem uddannelse, og uddannelsen er selvfølgelig før praktisk arbejde ikke nødvendigvis en pædagog uddannelse men læring og uddannelse i de danske samfunds normer og værdier.

som en "lege tante" en pedel medhjælper, køkken medhjælper eller lign. go for it  i disse situationer er der altid andre til stede der kan gribe ind, vejlede og sparre med hjælperen  

Anmeld Citér

9. december 2015

anjo01

Skouboe skriver:

Så vidt jeg kan læse i "Bekendtgørelse af lov om indhentelse af børneattest i forbindelse med ansættelse af personale m.v.", gælder kravene til indhentelse af børneattest kun ved fastansættelse, dvs. vikarer samt praktikanter er undtaget, så jeg ser ikke at der er forskel her, i forhold til danskere?



Jeg er lærerstuderende, og har endnu ikke oplevet  ikke at skulle have indhentet en børneattest. 

Anmeld Citér

9. december 2015

Mom2Two

Omsorgsgiver skriver:



Nej det er rigtigt det gør jeg ikke. Men helt fint at I vil lade jeres børn passe af nogen som ingen slet ikke ved noget om. Det vil jeg så bare ikke. Måske jeg er skeptisk ja, men hellere være skeptisk end naiv og tror alt det gode i folk. Det kan man bare ikke i år 2015 desværre...



Jeg er så enig med dig!

Anmeld Citér

9. december 2015

A&F

Omsorgsgiver skriver:



Mange tak for det da!!   Syntes du bare slet ikke at det virkelig er sårende at skrive sådan noget om et andet menneske som du slet ikke kender overhovedet!! Undskyld mit sprog men for fanden hvor er det usselt  



Du gør jo det samme selv ? Du dømmer flygtningene. Vikarer skal som en anden nævnte ikke vise attest mm. Hvad siger du til det?

Anmeld Citér

9. december 2015

lineog4

Mami skriver:

som direkte pædagog/medhjælper bliver det et nej herfra. 

Jeg er langt fa DFer elle racist hvilket man tydeligt kan se på tidligere indlæg så en hver kommentar i den retning vil blive igenoret

Jeg siger nej fordi jeg ønsker at kommunikere med dem  der passer mit barn fordi jeg ønsker de kan guide, hjælpe og vejlede børnene sprogligt. Jeg er bekymret for kultur forskellen, ikke hos in-vandrer generelt men hos nyankomne flytninger, her i Dk slår vi ikke børn, det er ofte en del af opdagelsen i andre lande, vi behandler ikke børnene anderledes i udpræget grad pga. køn. vi har blandet (hudfarver) forældre og børn, vi har homoseksuelle og mange selvvalgt enlige og skilsmisse børn. alt dette er meget overvældene hvis man intet kender til det, langt de fleste af tingene kan hurtig læres, men jeg ville da være en enormt ked af min søn var blevet slået eller nægtet en dukke fordi han er en dreng, selv hvis det var et split sekund. 

Overstående skal ikke ses som en fordom, men som en evt. kulturel forskel, der sagtens kan udlignes med tiden og gennem uddannelse, og uddannelsen er selvfølgelig før praktisk arbejde ikke nødvendigvis en pædagog uddannelse men læring og uddannelse i de danske samfunds normer og værdier.

som en "lege tante" en pedel medhjælper, køkken medhjælper eller lign. go for it  i disse situationer er der altid andre til stede der kan gribe ind, vejlede og sparre med hjælperen  



Men det der er på tale her er jo også "kun" i praktik. For at få merit for udenlandsk eksamen skal man faktisk også bevise man kan dansk (skulle man i hvert fald da jeg sad som studievejleder), så en flytning uden dansk der skulle blive ansat som pædagog er vist utopi 

Anmeld Citér

9. december 2015

lineog4

Omsorgsgiver skriver:



Det er da unfair at danske pædagoger som søger arbejde skal vise ren starffeattest og børneattest og at flytningene som man ikke aner noget som helst om bare kan komme ind i en børnehave uden at skulle vise noget som helst!! Det er meget utrygt syntes jeg!! Hvem ved egentlig hvem de er!!?? Nej, det er rigtigt at man aldrig vil kunne  stole rigtigt på nogen og det er så uanset om det er en dansker eller en flygtning. 



Vil det så betyde en indvandrer eller flytning i DK aldrig skal kunne arbejde med børn. For om de så har været her i 10 år kan vi stadig ikke forvente vi kan få de oplysninger fra deres hjemland? 

Anmeld Citér

9. december 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Mom2Two skriver:



Jeg er så enig med dig!



Tak! Dejligt at der bare er en der er enig med lille mig 

Anmeld Citér

9. december 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
A&F skriver:



Du gør jo det samme selv ? Du dømmer flygtningene. Vikarer skal som en anden nævnte ikke vise attest mm. Hvad siger du til det?



Ja, jeg dømmer men jeg kalder dem dæleme ikke for skældsord og grimme ting!! 

Det syntes jeg heller ikke er ok. At vikarer heller ikke skal vise attest. Og det er uanset om det er en flytning eller en dansker!!

Anmeld Citér

9. december 2015

Love2



som direkte pædagog/medhjælper bliver det et nej herfra. 

Jeg er langt fa DFer elle racist hvilket man tydeligt kan se på tidligere indlæg så en hver kommentar i den retning vil blive igenoret

Jeg siger nej fordi jeg ønsker at kommunikere med dem  der passer mit barn fordi jeg ønsker de kan guide, hjælpe og vejlede børnene sprogligt. Jeg er bekymret for kultur forskellen, ikke hos in-vandrer generelt men hos nyankomne flytninger, her i Dk slår vi ikke børn, det er ofte en del af opdagelsen i andre lande, vi behandler ikke børnene anderledes i udpræget grad pga. køn. vi har blandet (hudfarver) forældre og børn, vi har homoseksuelle og mange selvvalgt enlige og skilsmisse børn. alt dette er meget overvældene hvis man intet kender til det, langt de fleste af tingene kan hurtig læres, men jeg ville da være en enormt ked af min søn var blevet slået eller nægtet en dukke fordi han er en dreng, selv hvis det var et split sekund. 

Overstående skal ikke ses som en fordom, men som en evt. kulturel forskel, der sagtens kan udlignes med tiden og gennem uddannelse, og uddannelsen er selvfølgelig før praktisk arbejde ikke nødvendigvis en pædagog uddannelse men læring og uddannelse i de danske samfunds normer og værdier.

som en "lege tante" en pedel medhjælper, køkken medhjælper eller lign. go for it  i disse situationer er der altid andre til stede der kan gribe ind, vejlede og sparre med hjælperen  



Men hvordan skal de flygtninge lære det danske sprog? Danmarks kultur? Ved at lukke dem selv inde i huset, så vil snak være helt andet. At de ikke gider bidrage noget til dk. I er fanme svære at tilfredstille. Uanset hvad man gør er det ikke godt nok. Håber aldrig at vi kommer til at står i deres sko. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.