Flygtninge i insitutionerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2015

Love2

Omsorgsgiver skriver:

Ja, jeg dømmer men jeg kalder dem dæleme ikke for skældsord og grimme ting!! 

Det syntes jeg heller ikke er ok. At vikarer heller ikke skal vise attest. Og det er uanset om det er en flytning eller en dansker!!

Tror at i ville være ligeglade med at hvis en dansker ikke viste børneattest. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2015

Mami

Love2 skriver:

Men hvordan skal de flygtninge lære det danske sprog? Danmarks kultur? Ved at lukke dem selv inde i huset, så vil snak være helt andet. At de ikke gider bidrage noget til dk. I er fanme svære at tilfredstille. Uanset hvad man gør er det ikke godt nok. Håber aldrig at vi kommer til at står i deres sko. 

nej via uddannelse som skrevet, en form for skole om man vel, uddannelse i dansk og samfundsfag og derefter praktisk erfaring de skal da selvfølgelig integreres gradvist

Anmeld Citér

9. december 2015

alenemor42

Hvad fortæller/forklarer i jeres børn om mennesker fra andre kulturer, med en anden hudfarve end jeres egen, med andet sprog ? 

Altså sådan ment at hvad opdrager i jeres børn med på disse områder ? Lægger jeres børn mærke til andre mennesker kan have en anden kulør? 

Det er ren nysgerrighed til jer der ikke ønsker flygtninge i daginstitutioner 

Anmeld Citér

9. december 2015

Love2

nej via uddannelse som skrevet, en form for skole om man vel, uddannelse i dansk og samfundsfag og derefter praktisk erfaring de skal da selvfølgelig integreres gradvist

Ja, men det er ikke det samme. De skal først lærer dansk, før de kan begynde uddannelse. Man lærer hurtigere dansk når man er i praktik, være sammen med andre mennesker, på den måde kommer de hurtigere til sproget og den danske kultur 

Anmeld Citér

9. december 2015

TNBC

Mami skriver:

Det får de også, men de kommer også ud i praktik, for at være blandt mennesker, danskere, fordi det er en god måde at lære dansk på og hvordan man er i det danske system. De bliver jo ikke sendt ud i børnehaver og andet som det første. De arbejder på de centre de bor på, starte skole, og så kommer de videre derfra, og ud i praktik, hvor der er nu er nogen der vil have nogen ud.

Jeg er ret sikker på at deres jobcenter(medarbejder), tænker over hvem de sender ud de forskellige steder.

Mange af dem har gode uddannelser i deres hjemland, men kan ikke bruge dem til en skid her, så de vil gerne videre uddanne sig, lære og komme i arbejde..

Anmeld Citér

9. december 2015

Mami

Love2 skriver:

Ja, men det er ikke det samme. De skal først lærer dansk, før de kan begynde uddannelse. Man lærer hurtigere dansk når man er i praktik, være sammen med andre mennesker, på den måde kommer de hurtigere til sproget og den danske kultur 

man kunne evt. lave nogle integrations programmer på Vuc hvor dansker og flytning går sammen eller noget dansk talene lektie hjælp

Anmeld Citér

9. december 2015

Mami

Yurie skriver:

Det får de også, men de kommer også ud i praktik, for at være blandt mennesker, danskere, fordi det er en god måde at lære dansk på og hvordan man er i det danske system. De bliver jo ikke sendt ud i børnehaver og andet som det første. De arbejder på de centre de bor på, starte skole, og så kommer de videre derfra, og ud i praktik, hvor der er nu er nogen der vil have nogen ud.

Jeg er ret sikker på at deres jobcenter(medarbejder), tænker over hvem de sender ud de forskellige steder.

Mange af dem har gode uddannelser i deres hjemland, men kan ikke bruge dem til en skid her, så de vil gerne videre uddanne sig, lære og komme i arbejde..

se andet indlæg  

Det handler ikke om hvilken uddannelse i første omgang, det handler om hvis de (øv hvor jeg hader de, dem og os) vil arbejde i dag institution som pæd. eller medhjælper er en grund uddannelse i danske værdier og normer ikke et urimeligt krav

Anmeld Citér

9. december 2015

TNBC

Mami skriver:

se andet indlæg  

Det handler ikke om hvilken uddannelse i første omgang, det handler om hvis de (øv hvor jeg hader de, dem og os) vil arbejde i dag institution som pæd. eller medhjælper er en grund uddannelse i danske værdier og normer ikke et urimeligt krav

Det er jo ikke som med arbejder. Det er praktik, det er noget de skal.. for at have noget at lave i stedet for at sidde på deres flade røv hele dagen

Anmeld Citér

9. december 2015

Mami

Yurie skriver:

Det er jo ikke som med arbejder. Det er praktik, det er noget de skal.. for at have noget at lave i stedet for at sidde på deres flade røv hele dagen

Så henleder jeg til slutningen i mit første indlæg

Anmeld Citér

9. december 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
alenemor42 skriver:

Hvad fortæller/forklarer i jeres børn om mennesker fra andre kulturer, med en anden hudfarve end jeres egen, med andet sprog ? 

Altså sådan ment at hvad opdrager i jeres børn med på disse områder ? Lægger jeres børn mærke til andre mennesker kan have en anden kulør? 

Det er ren nysgerrighed til jer der ikke ønsker flygtninge i daginstitutioner 

Jeg fortæller ikke noget da min datter ikke spørger til det... Hun har en rigtig god veninde i børnehaven og hun er sort (afro) og hende har vi da forklaret at hun er mørk i huden da hun kommer fra et andet land. Og så har vores datter sagt at (navn på et barn) ikke spiser svinekød og så har vi så prøvet at forklare hende at det er fordi at barnet er muslim. Så godt man nu kan forklare sådan noget til en på 4 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.