Flygtninge i insitutionerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2015

Elgaard73

A&F skriver:

Er selv socialrådgiver og det er meget alment,  at vi vurdere hvilke borgere der er klar til praktik osv. Dertil skal det siges, at integration sker ikke alene i ens hjem. Det sker ved at komme ud og få fingrene i den danske arbejdskultur osv

Men er det ikke også rigtigt at I er underlagt en vis form for økonomisk pres?

Jeg har talt med mange socialrådgivere, som fortæller at kommunens økonomi, eller mangel på samme, presser dem til at vurdere flygtninge arbejdsmarkeds parat, før tid, simpelthen fordi at arbejdsmarkedsrettet integration, bliver refunderet med 65 %. Hvorimod sundheds og psykerettet integration kun blive refunderet med 35 %. Det handler simpelthen om kroner og ører på bundlinjen.

Derudover nævner de også, at den lægelige bistand i forbindelse med at vurdere en flygtning arbejdsparat eller ej, er alt for dårlig. Der bruges ganske almindelige familie læger/lægehuse, som simpelthen ikke har den fornødne erfaring i at genkende og håndtere krigstraumer/traumepatienter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Elgaard73 skriver:

Og så kan man jo vende den om...At fordi at en blev reddet af det, er det jo ikke nødvendigvis den eneste sandhed .

Jeg læser nu heller ingen steder, at hende du citere, siger at den eneste sandhed er alle flygtninge har PTSD, men blot pointere at der er forskellige grader af PSTD, forskellige ting som udløser en reaktion...at mennesker simpelthen er forskellige.

Nej ligepræcis - der findes flere sandheder. 

Anmeld Citér

10. december 2015

A&F

Men er det ikke også rigtigt at I er underlagt en vis form for økonomisk pres?

Jeg har talt med mange socialrådgivere, som fortæller at kommunens økonomi, eller mangel på samme, presser dem til at vurdere flygtninge arbejdsmarkeds parat, før tid, simpelthen fordi at arbejdsmarkedsrettet integration, bliver refunderet med 65 %. Hvorimod sundheds og psykerettet integration kun blive refunderet med 35 %. Det handler simpelthen om kroner og ører på bundlinjen.

Derudover nævner de også, at den lægelige bistand i forbindelse med at vurdere en flygtning arbejdsparat eller ej, er alt for dårlig. Der bruges ganske almindelige familie læger/lægehuse, som simpelthen ikke har den fornødne erfaring i at genkende og håndtere krigstraumer/traumepatienter.

De fleste er underlagt økonomisk pres. MEN det ændrer ikke på fagligheden og hvilken praktik man sendes ud i. Der tages hensyn til skånehensyn, og mentale tilstand når praktik vurderes.

Anmeld Citér

11. december 2015

Bella&Lina

A&F skriver:

De fleste er underlagt økonomisk pres. MEN det ændrer ikke på fagligheden og hvilken praktik man sendes ud i. Der tages hensyn til skånehensyn, og mentale tilstand når praktik vurderes.

Det ændrer da i den grad også på fagligheden , for når kommunerne er pressede, så sker tingene en anelse for hurtigt og til tider uden der fuldt er sat ind i sagen/kigget i papirer og gjort det der skal gøres for at kunne vurdere ordentligt i de forskellige sager 

Anmeld Citér

11. december 2015

A&F

Bella&Lina skriver:

Det ændrer da i den grad også på fagligheden , for når kommunerne er pressede, så sker tingene en anelse for hurtigt og til tider uden der fuldt er sat ind i sagen/kigget i papirer og gjort det der skal gøres for at kunne vurdere ordentligt i de forskellige sager 

Igen, det er de jobparate som kommer i praktik. Og med evt. skånehensyn .

Du vil bare gerne have ret kan jeg høre . Men realiteten er andet selvom kommunerne er pressede, så skal sagsbehandlingen være korrekt og mes hensyn til den enkelte flygtnings psyke

Sidder ikke selv med integration, men kender nogle der gør.

Anmeld Citér

11. december 2015

nebbe

Jeg synes, at det er nedslående, at debatten kommer til at handle om, at man er usympatisk, racistisk, hjerteløs, dum/mindre begavet, ikke ejer evne til at se ud over egen næse, ikke vil have flygtninge, ikke har empati osv. hvis man ikke vil sætte sine børn ind som indsats. Det dyrebareste som vi alle har. Har jer, der er så positivt stemt for forslaget mindre børn, der går i vuggestue eller børnehave? Det her handler jo ikke bare om, at det er flygtninge, men at man (igen) måske forringer forholdene for vores børn. Vi ved jo ikke, om det betyder mindre tid til vores børn. Vi ved ikke, om det er det enkelte menneskes ønske eller om der er en økonomisk gevinst for kommunerne i dette.

Hvis det havde drejet sig om, at flygtninge kom i praktik på min arbejdsplads - et kontor, så ville jeg og garanteret de fleste her i tråden have svaret helt anderledes. Faktisk arbejder jeg selv med mange nationaliteter både her i dk men også online og taler stort set engelsk dagen lang. Glimrende sted at integrere flygtninge, men det er jo en privat arbejdsplads, så den kan kommunen jo ikke råde over.

Jeg har barn i vuggestue alderen. 

Og ved du hvad, jeg vil faktisk gerne tage del i, at vores børns vilkår "forringes" en smule, hvis det kan betyde, at vi hjælper de her stakler til et anstændigt og værdigt liv!

Sæt dog tingene lidt i perspektiv. Vi har det fantastisk her i Danmark og kan sagtens give lidt videre for intet!

Problemet med velstand er vel sådan, at vi vendes til goderne og måske ønske mere af samme skuffe. 

Mio. af mennesker verden over, ønsker at være i dine sko. - Også om det må betyde færre pædagoer i børnehaven. 

Tænk hvor berigende det bliver, at lade vores børn opvokse under tolerance og mangfoldighed med folk fra blandede kulturer og forskellige samfundslag. - Langt mere vigtigt end at pædagogen taler dansk. Børn er jo umiddelbare og nysgerrige af natur.- De besidder kommunikative færdigheder,der rækker langt udover sproget.

Jeg tror på at vi skal tage del i at hjælpe vores næste, at det skaber et godt fundament for vores børn og en bedre verden at lade dem opvokse i. 

Anmeld Citér

11. december 2015

SofiaMik

nebbe skriver:

Jeg har barn i vuggestue alderen. 

Og ved du hvad, jeg vil faktisk gerne tage del i, at vores børns vilkår "forringes" en smule, hvis det kan betyde, at vi hjælper de her stakler til et anstændigt og værdigt liv!

Sæt dog tingene lidt i perspektiv. Vi har det fantastisk her i Danmark og kan sagtens give lidt videre for intet!

Problemet med velstand er vel sådan, at vi vendes til goderne og måske ønske mere af samme skuffe. 

Mio. af mennesker verden over, ønsker at være i dine sko. - Også om det må betyde færre pædagoer i børnehaven. 

Tænk hvor berigende det bliver, at lade vores børn opvokse under tolerance og mangfoldighed med folk fra blandede kulturer og forskellige samfundslag. - Langt mere vigtigt end at pædagogen taler dansk. Børn er jo umiddelbare og nysgerrige af natur.- De besidder kommunikative færdigheder,der rækker langt udover sproget.

Jeg tror på at vi skal tage del i at hjælpe vores næste, at det skaber et godt fundament for vores børn og en bedre verden at lade dem opvokse i. 

Og lige præcis den måde som du formulerer dig her i debatten, er det, der får det til at stritte på mig. Du taler til mig, som om jeg er det lille barn, der ikke kan forstå.

Jeg ser ikke det multinationale samfund som en berigelse. Jeg ser, det vi har, som en værdifuld arv fra vores forfædre, som jeg gerne vil værne om. Det betyder ikke, at jeg er racist eller at jeg er hjerteløs. Hvis du ser det anderledes, så kan vi jo aldrig blive enige. 

Jeg ser ikke en masse stakler, der kommer her til. Jeg ser, at dem der havde midler og var stærke nok flygtede hertil. De rigtige stakler sidder i flygtningelejren i nabolandene.

Mine børn er vigtigere for mig end noget og jeg ville aldrig ofre dem for noget. Og det behøver ikke at betyde, at jeg lærer dem ikke at have næstekærlighed, som insinueres her. 

Anmeld Citér

11. december 2015

Anonym

Nu kan jeg ikke finde indlægget, men der var en det drejede diskussionen om på at "vi skal lave om og rette os efter muslimer der ikke vil acceptere den danske kultur - fx det med juletræer i boligforeninger der kræves afskaffet" 

jeg siger det bare, lad være at være så dømmende, generaliserende og for Guds skyld lad være at æde mediernes historier råt som den eneste virkelighed! 

Billede vedhæftet fra i morges, i en af landets nok største getthoområder - jep, det er sgu et grantræ med lys der står der! ingen brok, kun fred og rare mennesker, og tro det eller ej, de har sgu selv hængt store julekugler, gran og klokker op i deres indkøbscenter, som består af 95% indvandreejede forretninger 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

11. december 2015

alenemor42

SofiaMik skriver:

Og lige præcis den måde som du formulerer dig her i debatten, er det, der får det til at stritte på mig. Du taler til mig, som om jeg er det lille barn, der ikke kan forstå.

Jeg ser ikke det multinationale samfund som en berigelse. Jeg ser, det vi har, som en værdifuld arv fra vores forfædre, som jeg gerne vil værne om. Det betyder ikke, at jeg er racist eller at jeg er hjerteløs. Hvis du ser det anderledes, så kan vi jo aldrig blive enige. 

Jeg ser ikke en masse stakler, der kommer her til. Jeg ser, at dem der havde midler og var stærke nok flygtede hertil. De rigtige stakler sidder i flygtningelejren i nabolandene.

Mine børn er vigtigere for mig end noget og jeg ville aldrig ofre dem for noget. Og det behøver ikke at betyde, at jeg lærer dem ikke at have næstekærlighed, som insinueres her. 

Hvorfor mener du vi ikke kan værne om de danske grundværdier i et multi etnisk samfund?

Hvorfor er de flygtninge der har flere midler til at flygte længere væk ikke "rigtige" flygtninge? 

Hvis vi kom i en situation i DK hvor vi måtte flygte ville situationen jo være fuldstændig den samme ... at nogle har flere midler end andre og derfor flere muligheder.

Ville du ikke gøre alt i sådan en situation for at få dine børn hen et sted hvor der var mest håb for fremtiden og flest muligheder for dem?

Anmeld Citér

11. december 2015

SofiaMik

alenemor42 skriver:

Hvorfor mener du vi ikke kan værne om de danske grundværdier i et multi etnisk samfund?

Hvorfor er de flygtninge der har flere midler til at flygte længere væk ikke "rigtige" flygtninge? 

Hvis vi kom i en situation i DK hvor vi måtte flygte ville situationen jo være fuldstændig den samme ... at nogle har flere midler end andre og derfor flere muligheder.

Ville du ikke gøre alt i sådan en situation for at få dine børn hen et sted hvor der var mest håb for fremtiden og flest muligheder for dem?

Jeg har ikke skrevet det, som du antyder jeg mener. Jeg mener, at dem der nåede her til, er heldige og stærke - ikke stakler som de bliver fremstillet hele tiden i denne tråd.

Jeg har ingen trang til at diskutere flygtninge generelt. 

Det her handlede om, hvorvidt vi skulle have folk uden basale forudsætninger til at passe vores små børn og det var det, jeg svarede på.

At man så bliver skudt alt muligt i skoene må stå for egen regning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.