Sprit25 skriver:
Igen det lyder som om du ikke tror på kræsenhed og at det bare er fikse ideer. Det er vel også de færreste voksne der ikke bare siger nej tak til noget de ikke kan lide. Min kusine er mega kræsen, hun spiser bare hjemme fra men det er faktisk typer som dig der så skal diskuterer med hende der gør mere opmærksom på hendes kræsenhed
Har du læst, hvad jeg skrev? Det virker ikke sådan.
Jeg tror på både allergi og kræsenhed. Det er ikke det samme - og du bør som fødevareallergiker ikke blande dem sammen.
Men hvor jeg ikke ønsker et anafylaktisk shok ved mit spisebord (det er så træls at skulle genoplive sine gæster), er jeg mindre bange for, at mine gæster undgår sovsen, fordi der er løg i.
Jeg har oplevet bekendte bruge store dele af samværet på at tale om, hvad de spiste og i hvert fald IKKE spiste. Og vi taler hér om fuldstændigt almindelige fødevarer, hvor der ikke var tale om allergi.
Folk må være ligeså kræsne, som de vil. Ligesom de må lade være med at se anden end amerikansk mainstream. Og kun rejse indenfor landets grænser.
Men den, der tør bevæge sig udenfor sin comfortzone, ER tit mere spændende selskab. En mere velkommen gæst og en mere interessant bordherre.
Man virker nemt udannet og kedelig, når man er bange for at prøve noget nyt og ukendt.
Anmeld
Citér