Sprit25 skriver:
Jeg må indrømme jeg får lidt ondt i maven af dit indlæg. Jeg er selv kræsen, madsnob, bevidst om hvad jeg spiser kald det hvad du vil. Der er rigtig meget jeg ikke spiser til dels også fordi jeg er allergiker og "magter" ikke finde ud af om jeg får en reaktion eller ej. Min bror er kok og dermed alt ædende. Så nogen gange er det ikke kun opdragelse.
Du skriver det er uklædeligt? Hvad mener du med dette? Samtidig skriver du man er umoden? Jeg ville nu ikke definere mig som umoden. Jeg har da en barnlig side men er da kun en fordel?
Med "uklædeligt" mener jeg, at man som voksen ser dum ud, hvis man laver stuntet "er der løg i frikadellerne, for jeg kan ikke lide løg".
Som voksen må man selvfølgelig sige nej til al anden mad end spaghetti med kødsovs, MEN kræsenhed hos voksne bliver (af mange) opfattet negativt.
Jeg har en bekendt, som "ikke kan lide" græsk mad, italiensk mad eller noget med mælk (fraset færdigprodukter). Så han er meget besværlig at lave mad til eller finde en restaurant med. Det er temmelig upraktisk. Og at se en mand på 30+ sidde og rynke på næsen af det meste mad, han får serveret, er utiltalende.
Kvinder, der kun vil se romantiske komedier, er også kedelige at gå i biffen med. Eller folk, der kun vil besøge deres sædvanlige campingplads og aldrig kunne finde på at forlade landet - de er kedelige at rejse med.
At blive voksen handler også om, at man tør forlade sin comfortzone. Også kulinarisk. Folk, der ssiger "det har jeg godt nok aldrig prøvet før, men jeg er frisk!" er sjovere selskab end dem med spaghetti med kødsovs (uden løg). På mange planer.
Anmeld
Citér