Jeg skal være storesøster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2015

Anonym

Carina:-) skriver:

Er et barn tjent med at være lavet af en mor på kh der rendte i byen og glemte p pillerne?

Eller hvad med mor der aldrig kommer til at kunne klare sig selv økonomisk fordi hun har psykiske prob.. eller fysiske begrænsninger -Er det synd for de børn eller er energien og overskuddet ligegyldigt så længe det ikke er pga alder? 

Hvad med de kvinder der får fertilitesbehandling fordi naturen forhindre dem i at få børn på den "normale" måde er det også unaturligt?

Eller det er måske helt i orden så længe de holder sig under din personlige aldersgrænse?

Der er masser af mødre rundt omkring der enten har fået hjælp,eller også har de nogle udfordringer der gør at de i perioder ikke har det overskud der skal til -Men deres børn er stadige ønskede og lykkelige -Og ingen af de mødre er mindre værd bare fordi de fra naturens side har nogle begrænsnigner så hvordan kan man sætte alder på når vi især snakker om mødre ( og fædre) som 100% er der for deres børn også selv om de har rundet de 40? Dem er der også nogel stykker af herinde -Jeg er selv en af dem og sjovt nok har jeg aldrig nogen sinde mødt nogen fordomme IRL det stoppede sjovt nok da jeg blev en moden mor for samfundet ser ikke med milde øjne på unge forældre så dengang mødte jeg masser af modstand....

Så når man stadig kan få børn så er man egositisk hvis man benytter sig af den mulighed hvis man er over 35? 

Mærkeligt at naturen ikke er enig med dig ? 

Du er uhyggelig ensporet og enfoldig i din tankegang og jeg spekulerer på hvordan man kan blive sådan at man kun kan se tingene sort/ hvid.

Det er synd for dig at du helt klart ikke evner at være åben og se tingene med rummelighed og alligevel tror jeg godt du selv ved at du er langt ude siden du gemmer dig som anonym 

Nej de typer mødre er er barn heller ikke tjent med. Og fertilitetsbehandlinger er også forkert. Nogle mennesker skal bare acceptere at de ikke er skabt til at få børn, der er en grund til det ikke lykkedes. Men det var jo ikke det den her debat handlede om, jeg synes stadig det er forkert og det vil jeg holde fast i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

esioul

Anonym skriver:

Nej de typer mødre er er barn heller ikke tjent med. Og fertilitetsbehandlinger er også forkert. Nogle mennesker skal bare acceptere at de ikke er skabt til at få børn, der er en grund til det ikke lykkedes. Men det var jo ikke det den her debat handlede om, jeg synes stadig det er forkert og det vil jeg holde fast i.

Det ville godt nok se skidt ud for børnetallet hvis dem der ikke kan få børn naturligt "bare" skal acceptere.

Anmeld

12. juli 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Så de kvinder der f.eks har mistet deres æggeledere pga graviditet uden for livmoderen skal bare trække på skuldrene og acceptere at de ikke længere er skabt til at få børn for at bruge dine ord?

Jeg tror bare jeg trækker mig fra den her debat  inden jeg koger over og skriver noget jeg kommer til at fortryde ...Og trøster mig med at mennesker med dit livssyn er yderst sjældne og at det i bund og grund er mest synd for dig selv . 

Håber aldrig dine børn får brug for  hjælp af nogen art i forbindelse med at få børn for det ville være tragisk når man tænker på hvor vigtig det er med den nærmeste families støtte. 

Anmeld

12. juli 2015

MarianneRubi

Anonym skriver:

Jeg tror på ingen måde du bare sådan lige selv ville kunne axxpeter hvis ik du ku få børn 

og nu er det ligesom ikk altid kvinden den er galt med ??? 

Lad os horer og leve i utroskab for at få de børn vi ønsker fordi nogle er så smålige og synes fertilitetsbehandling er forkert ?? 

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Du får den der, for de ting jeg ville skrive er ikke lige så pænt.. Jeg kan godt love dig for at jeg fik et chok, da jeg læste din besked.

Jeg håber virkelig aldrig at jeg møder en der ser sådan på verden. at hvis man ikke kan blive gravid, uden hjælp, så skal man bare ikke være mor..  
Hvad hvis man er blevet syg, og så bliver erklæret rask, men lægen siger at du aldrig vil kunne blive gravid af dig selv, skal man så bare sige; Nå det var vel nok synd.. Det synes jeg ikke er fair at sige. Og jeg vil blive gal hvis der var en der sagde sådan til mig, fordi jeg ikke kunne blive gravid selv..

Jeg håber virkelig at du er en troll, for at tænke på at der er nogen der tænker på den måde.

Jeg håber da aldrig at dine børn sku få brug for hjælp til at blive forældre, men en mor der har sådan en fordom om at få hjælp.

Anmeld

12. juli 2015

Flomse

Anonym skriver:

Jeg ville godt nok også have det stramt med at få sådan en besked i den alder. Og personligt så synes jeg det er alt for sent at få børn. Jeg skal ikke have flere børn efter jeg bliver 30, det er en personlig grænse for mig. Jeg vil gerne Være ung med mine børn og derfor har jeg også lige fået den første som 20 årig med min kæreste på 24. Vi føler os i hvertfald friske og oppe på dupperne, noget jeg kan se mangler lidt ved de ældre forældre jeg kender. Der er drt i hvertfald mit indtryk at natteroderi mm med små børn kan være lidt hårdt i den alder. Og graviditerne har heller ikke været nemt for den. Endnu en grund til at jeg vil have mine børn tidlig.

og ja vi er på su og min kæreste har fritidsjob så vi kan altså fint forsørge os selv og når vores søn bliver voksen er vi stadig i en god alder til at tage ud i verden og sidder ikke på plejehjem

Men er højst sandsynligt fraskilt ;-)

Anmeld

12. juli 2015

Anonym

Jeg synes vi overfuser lidt hinanden i denne debat - som jeg kan forstå på det hele, så har vi alle vores mening og holdninger til forskellige emner og i denne debat er det ikke anderledes. 

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke lidt over om det (lad nu være med at overfuse mig - for jeg siger på ingen måde det er rigtigt men en teori) er forældre som er over 30 som har børn som er for at det er okay at en på 40 år får et barn, og så de andre er under, måske uden barn synes det er helt forkert.

vi skulle ikke generalisere, men jeg ville personligt ikke hverken have søskende i den størrelse eller være gravid sammen med min mor og jeg ville slet ikke være det barn - uanset hvordan og hvorledes man drejer den så er der en grund til det kaldes fødedygtig alder. Unge kvinder - enlige mødre ja det kan sgu godt være de har det svært i starten og ja der er børn som ikke har de bedste levevilkår fordi de desværre er blevet sat i verden af forældre som ikke havde hverken resourcer eller kompetancer til at kunne tage vare på dem selv eller en baby for den sags skyld. Men at have en mor som vil blive forvekslet med ens bedstemor når man var ude og handle så vil jeg da mene det står skidt til !

fertilitetsklinikker er med til at sikre børnestigningen i dagens Danmark og jeg synes det er fantastisk at man har mulighed for den hjælp - men selv de har jo et max på hvor gammel man må være for at få hjælp  

god debat - bare synd vi skal være så sorte og hvide i debatten (gammel vs ung) enighed når vi jo aldrig til alligevel 

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg synes vi overfuser lidt hinanden i denne debat - som jeg kan forstå på det hele, så har vi alle vores mening og holdninger til forskellige emner og i denne debat er det ikke anderledes. 

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke lidt over om det (lad nu være med at overfuse mig - for jeg siger på ingen måde det er rigtigt men en teori) er forældre som er over 30 som har børn som er for at det er okay at en på 40 år får et barn, og så de andre er under, måske uden barn synes det er helt forkert.

vi skulle ikke generalisere, men jeg ville personligt ikke hverken have søskende i den størrelse eller være gravid sammen med min mor og jeg ville slet ikke være det barn - uanset hvordan og hvorledes man drejer den så er der en grund til det kaldes fødedygtig alder. Unge kvinder - enlige mødre ja det kan sgu godt være de har det svært i starten og ja der er børn som ikke har de bedste levevilkår fordi de desværre er blevet sat i verden af forældre som ikke havde hverken resourcer eller kompetancer til at kunne tage vare på dem selv eller en baby for den sags skyld. Men at have en mor som vil blive forvekslet med ens bedstemor når man var ude og handle så vil jeg da mene det står skidt til !

fertilitetsklinikker er med til at sikre børnestigningen i dagens Danmark og jeg synes det er fantastisk at man har mulighed for den hjælp - men selv de har jo et max på hvor gammel man må være for at få hjælp  

god debat - bare synd vi skal være så sorte og hvide i debatten (gammel vs ung) enighed når vi jo aldrig til alligevel 

Ja 46.. så det er i 40erne.

Ja, jeg er gal, det er sku let at blive gal, når der sidder kvinder at sige at fordi folk er over 40 er de egoistiske og det er synd for barnet, når man selv er barn af en mand der var over 40 da han fik mig.. Det rammer en og min far er den skønneste far.. Og ofrede sku meget for os. Og ja vi har jokket om at han kunne være vores bedstefar, men vi synes bare det er sjovt, og har aldrig følt at det var et problem, for han var der og har masser af energi og det har han stadigvæk, selvom at han er over 70(nej han ligger ikke og leger på gulvet.. )  og jeg tror aldrig jeg har oplevet en der spurgte om han var min bedstefar.

Det er jo heller ikke ts´mor, men en stedmor, som hun ikke ser.

Anmeld

12. juli 2015

Anonym

Yurie skriver:

Ja 46.. så det er i 40erne.

Ja, jeg er gal, det er sku let at blive gal, når der sidder kvinder at sige at fordi folk er over 40 er de egoistiske og det er synd for barnet, når man selv er barn af en mand der var over 40 da han fik mig.. Det rammer en og min far er den skønneste far.. Og ofrede sku meget for os. Og ja vi har jokket om at han kunne være vores bedstefar, men vi synes bare det er sjovt, og har aldrig følt at det var et problem, for han var der og har masser af energi og det har han stadigvæk, selvom at han er over 70(nej han ligger ikke og leger på gulvet.. )  og jeg tror aldrig jeg har oplevet en der spurgte om han var min bedstefar.

Det er jo heller ikke ts´mor, men en stedmor, som hun ikke ser.

Men så vender jeg den da bare om - hvis det ikke er ts' mor - så er det jo heller ikke din far som har født dig - mænd kan jo reproducere til de dør, så han kunne jo i bund og grund have været 70 da han fik dig. 

Det er jo hellere ikke forældre over 40 som er det vi diskutere om men hvor vidt Folks forskellige holdninger munder ud i at kvinder over 40 skal føde børn

så er jeg da ked af du føler dig truffet - for det må du vel et eller andet sted gøre siden du i denne debat har fortalt din historie om din far for 3. Gang nu  

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Men så vender jeg den da bare om - hvis det ikke er ts' mor - så er det jo heller ikke din far som har født dig - mænd kan jo reproducere til de dør, så han kunne jo i bund og grund have været 70 da han fik dig. 

Det er jo hellere ikke forældre over 40 som er det vi diskutere om men hvor vidt Folks forskellige holdninger munder ud i at kvinder over 40 skal føde børn

så er jeg da ked af du føler dig truffet - for det må du vel et eller andet sted gøre siden du i denne debat har fortalt din historie om din far for 3. Gang nu  

Ja gu føler jeg mig truffet, når der er så mange der snakker negativt om forældre over 40. Det er sku da pisse irriterende at det skal gøres til at hvis man er over 40, skal man ikke have børn, man nærmest er døden nær og alt muligt andet bras.

Ja, han kunne være 70, og hvad så?
Det var ikke det der var pointen, det var om hvis dine forældre(eller den ene af dem) ringer og siger de skal være forældre, når de er i 40erne.

Men jeg er færdig, for jeg kan mærke at jeg koger, og så ender jeg med at skrive noget forkert(og det kan ende med at gå ud over dig, og det har jeg ikke lyst til.. )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.