Anonym skriver:
Jo fødedygtig alder 15-49 - 15-45 ligemeget hvad du siger så er det rigtigt - min pointe er jo også her at jo ældre du bliver jo større risiko er der jo også for komplikationer i både graviditet og fødsel - hvis du ser rent genetisk på det så har du jo ikke ligeså mange æg værende 45 kontra 25 - just saying...
jeg tror ikke udelukkende du har ret i at det er de unge der ser skævt på de ældre når de vælger at få børn 40+ - det er jo ligeså leget hvordan hele samfundet er skruet sammen (og det er absolut ikke kun de uvidende man skal takke her) generelt ses det jo at værende mere eller mindre forkert at en kvinde i 40'erne får sit første barn - og hvor skulle de skæve syn på det komme hvis ikke fra mediesamfundet vi nu engang lever i?
Jeg siger ikke at kvinder der får børn i 40'erne har en fod halvt i graven - men opstiller det således
dit barn bliver født - du fylder 40
dit barn starter i skole - du fylder 46
Dit barn skal konfirmeres - du fylder 53
dit barn bliver student - du fylder 58
dit barn fylder 25 - du fylder 65
dit barn bliver 30/gift - du fylder 70
Dit barn laver karriere og venter med børn - dit barn fylder 40 - du fylder 80
dit barn får selv barn som 42 år - du fylder 82
dit BARNEBARN starter i skole - du fylder 88
dit barnebarn skal konfirmeres - du er højst sandsynlig død
- det handler ikke om at det er rigtigt eller forkert - synes bare at det er synd at børn ikke får bedsteforældre med det vi som samfund er på vej ud i om så du er enig eller ej er udviklingen jo trist
En af de ting jeg har tænkt i hele denne tråd pg egentlig undladt at skrive kommer du ind på. Lev livet i dag, nyd dit barn, din familie, din mor i dag. Hvad i morgen bringer aner ingen - og ja måtte ikke tale om ulykker og tidlig død så det undlader jeg (selvom den er der jo). Men vil stadig opfordre til at glemme regnestykkerne.
Jeg har ikke fået børn fordi jeg skal være bedstemor, jeg har ikke fået børn fordi jeg skal være så og så gammel når de starter i skolen jeg har fået børn fordi min mand og jeg elskede hinanden og ønskede børn og vi var så heldige at vi kunne.
Jeg har også planlagt og troet jeg styrede livet, det resulterede i 4 teaterbilletter med kun en voksen og et barn for den anden skulle trille med barnevogn. Men barnevognen var tom og de sjobe teaterstykker resulterede i mange tårer. Livet har lært mig, jeg bare skal nyde i dag og ja måske ser jeg mine børn blive 40 måske når jeg ikke at se dem blive 18, men jeg har f.... tænkt mig ar nyde hvert minut med dem og give dem selværd og kærlighed nok til de aldrig vil begræde de netop blev mine børn også selvom livet ikke følger min planlægning.
Jeg har ingen fordomme om unge forældre, men jeg kan mærke nogle her inde ikke har lært endnu at livet ikke udstedes med garantier og det vigtige er nuet og det vi kan give hinanden i dag. Jeg har desværre lært at leve en dag af gangen og nyde den dag.