Jeg skal være storesøster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2015

Bshizzle

Yurie skriver:

Ja, jeg kan ligeså godt ligge mig ned og dø, jeg har kun 11år til at få børn(og har ingen kæreste endnu) Hvas skal jeg dog gøre, jeg tror ikke jeg kan nå det..

Ja så har du skisme da travlt...  

Mit bedste (hø hø) råd er at hoppe på den nærmeste person du ser på gaden 

Der er findes faktisk mange søde hjælpsomme folk derude som hjælper de GAMLE i nød !!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2015

TNBC

Bshizzle skriver:

Ja så har du skisme da travlt...  

Mit bedste (hø hø) råd er at hoppe på den nærmeste person du ser på gaden 

Der er findes faktisk mange søde hjælpsomme folk derude som hjælper de GAMLE i nød !!! 

Ja, det har jeg..

Ja, jeg må af sted.. Og heldigvis behøver han ikke være under 40, det er kun mig der skal være det..

Må håbe de er herovre også..(åhh gud min smileys tænder falder ud, er den gammel, eller er den ung?? )

Anmeld

13. juli 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Jo fødedygtig alder 15-49 - 15-45 ligemeget hvad du siger så er det rigtigt - min pointe er jo også her at jo ældre du bliver jo større risiko er der jo også for komplikationer i både graviditet og fødsel - hvis du ser rent genetisk på det så har du jo ikke ligeså mange æg værende 45 kontra 25 - just saying...

jeg tror ikke udelukkende du har ret i at det er de unge der ser skævt på de ældre når de vælger at få børn 40+ - det er jo ligeså leget hvordan hele samfundet er skruet sammen (og det er absolut ikke kun de uvidende man skal takke her) generelt ses det jo at værende mere eller mindre forkert at en kvinde i 40'erne får sit første barn - og hvor skulle de skæve syn på det komme hvis ikke fra mediesamfundet vi nu engang lever i? 

Jeg siger ikke at kvinder der får børn i 40'erne har en fod halvt i graven - men opstiller det således 

dit barn bliver født - du fylder 40

dit barn starter i skole - du fylder 46

Dit barn skal konfirmeres - du fylder 53

dit barn bliver student - du fylder 58

dit barn fylder 25 - du fylder 65

dit barn bliver 30/gift - du fylder 70

Dit barn laver karriere og venter med børn - dit barn fylder 40 - du fylder 80  

dit barn får selv barn som 42 år - du fylder 82 

dit BARNEBARN starter i skole - du fylder 88 

dit barnebarn skal konfirmeres - du er højst sandsynlig død 

- det handler ikke om at det er rigtigt eller forkert - synes bare at det er synd at børn ikke får bedsteforældre med det vi som samfund er på vej ud i om så du er enig eller ej er udviklingen jo trist 

Hvem siger at alle får børn i 40 erne? ... min farfar fik min far da han var 56, han døde da han var næsten 90... min far var 19 da han fik mig, jeg var 22 da jeg fik min søn.... jeg kender mange der har fået børn tidligt men lige så mange der har fået børn i en sen alder... man skal Gøre det man føler for, og ikk hvad andre gør ��

Anmeld

13. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Men så vender jeg den da bare om - hvis det ikke er ts' mor - så er det jo heller ikke din far som har født dig - mænd kan jo reproducere til de dør, så han kunne jo i bund og grund have været 70 da han fik dig. 

Det er jo hellere ikke forældre over 40 som er det vi diskutere om men hvor vidt Folks forskellige holdninger munder ud i at kvinder over 40 skal føde børn

så er jeg da ked af du føler dig truffet - for det må du vel et eller andet sted gøre siden du i denne debat har fortalt din historie om din far for 3. Gang nu  

Kan godt være det kommer som et chok men kvinder over 40 kan godt blive gravid på naturlig vis. Min kære mor kom først i overgangsalderen da hun var 52 så hunne kunne i realiteten kaldes i fødedygtig alder til hun var 52. 

Jeg kender en del der er blevet gravide oå helt naturlig vis også efter de var 40. Jeg selv står på hovedet og laver krumspring for ikke at blive gravid og er 41 for er stadig fuldstændig fungerende aom fødedygtig kvinde

Anmeld

13. juli 2015

Anonym

Jeg lader den ligge - vil ikke svare på mere - det er en hønsegård hvor de stærke hakker på de svage fordi de har En anden mening og det ikke lige passer ind i jeres verdensbillede - jeg acceptere jeres meninger og holdninger til emnet - men i acceptere jo tydeligvis ikke min. Vi er heldigvis alle sammen forskellige og sådan skal det også være. No bad feelings, og god sommer til jer. 

Anmeld

13. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg er en af dem der er ligeglad med folks alder, så længe alle er tilfredse og har det godt.

Men synes nu også det er lidt pudsigt at mange af jer der er 100% for, er de lidt ældre mødre. Tit er det også de ældre mødre der har netop samme kritiske holdning til unge mødre. Ærgerligt der ikke er mere plads til alle, og plads til at man kan være uenige uden at pådutte andre sine (måske lidt ekstreme) holdninger.. 

Jeg var ikke en ældre mor, jeg ramte præcis den typiske alder som førstegangsmor den gang i tidernes morgen. Jeg er ældre nu (kan slet ikke forstå jeg anses som ældre det er jo min mor men skidt pyt) og jeg planlægger ikke flere børn så jeg bliver ikke stødt ☺

Jeg kan da godt selv huske da jeg var 22 og syntes de på 40 var på vej på plejehjem, men du oplever nok vi "ældre" opponerer fordi vi nu ved vi ikke er på vej på plejehjem og vi slet ikke kan genkende de mennesker der ikke har fysisk overskud til at lege...

Forresten ejer jeg ikke selv fordomme om unge mødre er sikker på en ung og en ældre bpde kan være fantastiske eller dårlige forældre 

Anmeld

13. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jo fødedygtig alder 15-49 - 15-45 ligemeget hvad du siger så er det rigtigt - min pointe er jo også her at jo ældre du bliver jo større risiko er der jo også for komplikationer i både graviditet og fødsel - hvis du ser rent genetisk på det så har du jo ikke ligeså mange æg værende 45 kontra 25 - just saying...

jeg tror ikke udelukkende du har ret i at det er de unge der ser skævt på de ældre når de vælger at få børn 40+ - det er jo ligeså leget hvordan hele samfundet er skruet sammen (og det er absolut ikke kun de uvidende man skal takke her) generelt ses det jo at værende mere eller mindre forkert at en kvinde i 40'erne får sit første barn - og hvor skulle de skæve syn på det komme hvis ikke fra mediesamfundet vi nu engang lever i? 

Jeg siger ikke at kvinder der får børn i 40'erne har en fod halvt i graven - men opstiller det således 

dit barn bliver født - du fylder 40

dit barn starter i skole - du fylder 46

Dit barn skal konfirmeres - du fylder 53

dit barn bliver student - du fylder 58

dit barn fylder 25 - du fylder 65

dit barn bliver 30/gift - du fylder 70

Dit barn laver karriere og venter med børn - dit barn fylder 40 - du fylder 80  

dit barn får selv barn som 42 år - du fylder 82 

dit BARNEBARN starter i skole - du fylder 88 

dit barnebarn skal konfirmeres - du er højst sandsynlig død 

- det handler ikke om at det er rigtigt eller forkert - synes bare at det er synd at børn ikke får bedsteforældre med det vi som samfund er på vej ud i om så du er enig eller ej er udviklingen jo trist 

En af de ting jeg har tænkt i hele denne tråd pg egentlig undladt at skrive kommer du ind på. Lev livet i dag, nyd dit barn, din familie, din mor i dag. Hvad i morgen bringer aner ingen - og ja måtte ikke tale om ulykker og tidlig død så det undlader jeg (selvom den er der jo). Men vil stadig opfordre til at glemme regnestykkerne.

Jeg har ikke fået børn fordi jeg skal være bedstemor, jeg har ikke fået børn fordi jeg skal være så og så gammel når de starter i skolen  jeg har fået børn fordi min mand og jeg elskede hinanden og ønskede børn og vi var så heldige at vi kunne.

Jeg har også planlagt og troet jeg styrede livet, det resulterede i 4 teaterbilletter med kun en voksen og et barn for den anden skulle trille med barnevogn. Men barnevognen var tom og de sjobe teaterstykker resulterede i mange tårer. Livet har lært mig, jeg bare skal nyde i dag og ja måske ser jeg mine børn blive 40 måske når jeg ikke at se dem blive 18, men jeg har f.... tænkt mig ar nyde hvert minut med dem og give dem selværd og kærlighed nok til de aldrig vil begræde de netop blev mine børn også selvom livet ikke følger min planlægning.

Jeg har ingen fordomme om unge forældre, men jeg kan mærke nogle her inde ikke har lært endnu at livet ikke udstedes med garantier og det vigtige er nuet og det vi kan give hinanden i dag. Jeg har desværre lært at leve en dag af gangen og nyde den dag.

Anmeld

13. juli 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hold nu op den kom bag på mig!!! 

Jeg skal være storesøster i en alder af 27 år 

Min stedmor er i midt 40'erne, jeg har aldrig mødt hende også ringer min far og siger at jeg skal være storesøster.. 

Ved slet ikke hvor jeg skal gøre af mig selv, det er selvfølgelig deres valg.. Men synes måske det er lidt sent for dem begge.. 

Hvad mener i? 

Jeg ville også synes det var herre mærkeligt og heller ikke bryde mig om det i den alder vi har. (jeg er 28). Synes faktisk også det er for gammel en alder at få flere børn i, især hvis man HAR børn i forvejen. Men.. det er min personlige holdning. og hvad folk gør må de selvfølgelig selv om og jeg ville aldrig blive sur og ikke acceptere det. Men.. jeg ville også synes det var mærkeligt.

Anmeld

13. juli 2015

Mom2010

Wow!

Kan godt forstå din reaktion. Hvis min mor ringede og sagde det, jeg ved slet ikke hvor jeg skulle stille mig.

Held og lykke!

Anmeld

13. juli 2015

Becks

Anonym skriver:

Nej de typer mødre er er barn heller ikke tjent med. Og fertilitetsbehandlinger er også forkert. Nogle mennesker skal bare acceptere at de ikke er skabt til at få børn, der er en grund til det ikke lykkedes. Men det var jo ikke det den her debat handlede om, jeg synes stadig det er forkert og det vil jeg holde fast i.

Der trådte du lige på halvdelen herinde, som har været i behandling for at få deres ønske opfyldt...

Hvis nu din datter/søn på 25 år, havde prøvet i 1 år at blive gravide med deres mand/kone. Det lykkedes ikke efter det år, de tager til lægen og bliver henvist til en klinik/hosp. og bliver udredt. Det viser sig, at "problemet" ligger hos din datter/søn og den eneste måde deres ønske kan blive opfyldt på, er at komme i fertilitetsbehandling..

Vil du så bare sige "Ja skat, det er godt nok ærgerligt for jer! Men det er naturens gang og du må bare leve med at du så ikke skal være mor/far"

Jeg forstår ikke din tankegang overhovedet, du må leve i en meget snæversynet verden. Jeg håber ved Gud for dine børn, at de ikke skal opleve at have problemer med fertiliteten! For når man er i behandling, har man brug for familiens støtte - det er uden tvivl noget af det hårdeste at være i...

Til TS: Stort tillykke med den nye titel :) Kan godt forstå du skulle sluge den - Men sikke en gave at få, igen <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.