Jeg skal være storesøster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2015

Anonym

Jeg synes det er forkert og synd for barnet og de øvrige søskende. Jeg ser det som grådigt, egoistisk og falsk erstattende og da så især når man har børn allerede. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

lineog4

vsimonev skriver:

Jeg er 21 min søster er 19.. Min mor fik mig da hun var 37 hvor min far var 45.. vores far døde da jeg var 18 år og har aldrig rigtig haft den barndom jeg ønsker for min datter (gravid 33+1) de havde ikke energien og helbredet til at passe os som man passer og leger med børn.. så det har andre sørget for hvis det overhoved blev gjort.. forældre skal kunne lege med deres børn og ikke være svækket af alderen.. det er min holdning. . 

Kende du nogen på 40? Jeg mener kender du sådan rigtigt nogen på 40, kommer i deres hjem osv? For hjemme hos os er vi begge over 40, vi er ikke de store sportsfan (ville gerne men har prioriteret tiden med ungerne frem for løbeturene), men vi kan både hoppe, spille fodbold, danse, springe i poolen, cykle lange ture, hele dagen i bon bon land, klæde os ud til fastelavn, lave frivilligt arbejde ved siden af vores fuldtidsarbejde, stå op midt om natten og klare os med nul timers søvn. Min mand der endda er ældre end mig kan kære fra DK til et godt stykke ned i Italien uden søvn (denne gang tog det 25 timer grundet kø) tage et par timers søvn og være klar til stranden.

ja der er folk over 40 som som dine forældre ikke har overskud, men det er enormt generaliserende og slet ikke den virkelig jeg møder blandt 40 årige i dagens Danmark.

Og hvis overskud fysisk skal være indikator for om du må blive forældre, hvad så med alle de her inde som jeg har læst om der langtidstidssygemeldte med smerter, psykiske lidelser som gør de fx skal sove en del mere end os andre - er det så også forkert de får børn?

Anmeld

12. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg synes det er forkert og synd for barnet og de øvrige søskende. Jeg ser det som grådigt, egoistisk og falsk erstattende og da så især når man har børn allerede. 

Vauw. Så hvis jeg fx blev gravid  var jeg grådig og egoistisk hvis jeg ikke valgte en abort. Ved så ikke hvad du mener du mener med falsk erstattende, men ret sikker på det ikke er positivt.

Man kunne jo også vende den om og sige alle der vælger at få børn er egoistiske og til dels grådige. Jeg har da læst et par historier her inde med yngre mødre hvor jeg tænkte nogenlunde det som du skriver om de ældre mødre. 

Anmeld

12. juli 2015

Carina:-)

lineog4 skriver:

Kende du nogen på 40? Jeg mener kender du sådan rigtigt nogen på 40, kommer i deres hjem osv? For hjemme hos os er vi begge over 40, vi er ikke de store sportsfan (ville gerne men har prioriteret tiden med ungerne frem for løbeturene), men vi kan både hoppe, spille fodbold, danse, springe i poolen, cykle lange ture, hele dagen i bon bon land, klæde os ud til fastelavn, lave frivilligt arbejde ved siden af vores fuldtidsarbejde, stå op midt om natten og klare os med nul timers søvn. Min mand der endda er ældre end mig kan kære fra DK til et godt stykke ned i Italien uden søvn (denne gang tog det 25 timer grundet kø) tage et par timers søvn og være klar til stranden.

ja der er folk over 40 som som dine forældre ikke har overskud, men det er enormt generaliserende og slet ikke den virkelig jeg møder blandt 40 årige i dagens Danmark.

Og hvis overskud fysisk skal være indikator for om du må blive forældre, hvad så med alle de her inde som jeg har læst om der langtidstidssygemeldte med smerter, psykiske lidelser som gør de fx skal sove en del mere end os andre - er det så også forkert de får børn?

Spot on line. For hvis vi skal begynde på at pege på hvad der kan være hæmmende for energi og ressourcer så er der mange der aldrig skulle have haft børn. 

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hvad så hvis du bliver skilt, møder en mand der ikke har børn, men ønsker, vil du så sige nej, bare fordi du er er 40+? 

Nu står der at det er en stedmor der er gravid, vi ved ikke om hun har børn. Hvorfor er synd, hvis de kan klare det?

Hilsen en far der var i 40erne og 50erne da han fik min søster og jeg, var den sjoveste far i min søsters klasse og var alene med os fra vi var 11 og 5 (og min mor var yngre) vi har været omkring og ikke bare blevet afsat hos en barnepige, når han skulle rejse, men han tog os med.

Han er en skøn far og han har stadigvæk masser energi, cykler rundt, laver foredrag, og alt muligt andet.  

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg ville godt nok også have det stramt med at få sådan en besked i den alder. Og personligt så synes jeg det er alt for sent at få børn. Jeg skal ikke have flere børn efter jeg bliver 30, det er en personlig grænse for mig. Jeg vil gerne Være ung med mine børn og derfor har jeg også lige fået den første som 20 årig med min kæreste på 24. Vi føler os i hvertfald friske og oppe på dupperne, noget jeg kan se mangler lidt ved de ældre forældre jeg kender. Der er drt i hvertfald mit indtryk at natteroderi mm med små børn kan være lidt hårdt i den alder. Og graviditerne har heller ikke været nemt for den. Endnu en grund til at jeg vil have mine børn tidlig.

og ja vi er på su og min kæreste har fritidsjob så vi kan altså fint forsørge os selv og når vores søn bliver voksen er vi stadig i en god alder til at tage ud i verden og sidder ikke på plejehjem

På plejehjem når man er i 50 og 60erne? Hvem gør det? 

Anmeld

12. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg ville godt nok også have det stramt med at få sådan en besked i den alder. Og personligt så synes jeg det er alt for sent at få børn. Jeg skal ikke have flere børn efter jeg bliver 30, det er en personlig grænse for mig. Jeg vil gerne Være ung med mine børn og derfor har jeg også lige fået den første som 20 årig med min kæreste på 24. Vi føler os i hvertfald friske og oppe på dupperne, noget jeg kan se mangler lidt ved de ældre forældre jeg kender. Der er drt i hvertfald mit indtryk at natteroderi mm med små børn kan være lidt hårdt i den alder. Og graviditerne har heller ikke været nemt for den. Endnu en grund til at jeg vil have mine børn tidlig.

og ja vi er på su og min kæreste har fritidsjob så vi kan altså fint forsørge os selv og når vores søn bliver voksen er vi stadig i en god alder til at tage ud i verden og sidder ikke på plejehjem

Tror altså slet ikke verden er så sort og hvid - og må lige trække på smilebåndet når du skriver om at får man børn som 40 årig så sidder man på plejehjem når barnet er voksent, det er vist de færreste der får tilkendt en plejehjemsplads før de bliver 70 og endda der er det sindsyg svært, da politikken i DK er længst muligt i eget hjem.

Kan tage mig selv som eksempel, jeg har fået barn da jeg var 29, 32, 33 og 36. Har ikke haft en eneste sygedag grundet graviditet i en eneste graviditeterne (har haft yngre veninder der har været sygemeldt så og sige hele graviditeten med fx bækkenløsning), min første gang som mor var absolut den hårdeste i forhold til natteroderiet - nu er jeg jo blevet så gammel så jeg slet ikke har behov for samme antal timers søvn  

jeg er nu 41, jeg klarer mit arbejde hvis dagen starter hver dag 5.30, jeg drøner mine unger til vest og øst fordi de går til alverdens ting, vores hjem har stort set hver fridag et ekstra barn, jeg har stadig nok hukommelse til at huske alle lektier, svømmetøj, gymnastiktøj, jeg formår også at have et frivilligt arbejde hvor vi laver børnekultur, jeg kan stadig cykle alle børnene på min christiniacyklen, jeg elsker stadig at sprøjte med vand når det er varmt, får lavet mad hver dag osv. Jeg synes faktisk jeg klarer hverdagen helt fint trods min meget gamle alder, og er ret sikker på mine børn også nyder hver dag 

Anmeld

12. juli 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det med plejehjem er forhåbentlig en joke? 

Anmeld

12. juli 2015

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Det med plejehjem er forhåbentlig en joke? 

Tror der er flere af de anonyme indlæg der  bare er lavet for at provokere . 

Flere af dem er også ret enslydende i formulering,så mon ikke det er en der keder sig og bare vil skabe røre i andedammen. 

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Carina:-) skriver:

Tror der er flere af de anonyme indlæg der  bare er lavet for at provokere . 

Flere af dem er også ret enslydende i formulering,så mon ikke det er en der keder sig og bare vil skabe røre i andedammen. 

Ja der kan du have ret i, for der bliver ikke svaret når man skriver. ... gud hvor må folk kede sig (mon det er er debattør, den der skriver et startindlæg og så bare for svinder) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.