Jeg skal være storesøster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2015

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Ja, der er en grund til, det kaldes den fødedygtige alder - det er i de år, en kvinde kan blive gravid, og det er altså typisk mellem 15 og 49 år plus/minus. Så hvad er din pointe? 

Jeg tror ikke, din teori holder - jeg fik selv børn, da jeg var fra 22 til 27 og har absolut ingen problemer med, at sunde og raske kvinder får børn, når de er 40+. Jeg tror snarere, at mange unge kvinder har et helt skævt syn på, hvad 40-årige i almindelighed kan og ikke kan - og åbenbart også på, hvor gamle og tæt på graven eller plejehjemmet, 70-årige er. 

Jeg kan virkelig ikke se - i vores ellers tolerante og oplyste tider - hvorfor det står skidt til, hvis ens mor bliver forvekslet med ens bedstemor. Der er jo intet skamfuldt eller pinligt i at have eller være en "ældre" mor, og hvis det handler om, at det er "unormalt", så står det vel også skidt til, når fx lesbiske får børn.

Min mor blev ofte taget for at være mine børns mor og jeg for at være deres storesøster - skulle det også være skidt, eller er det kun galt, når mor er/ser "gammel" ud? Er det flovt ikke at være/se ung ud? 

Jo fødedygtig alder 15-49 - 15-45 ligemeget hvad du siger så er det rigtigt - min pointe er jo også her at jo ældre du bliver jo større risiko er der jo også for komplikationer i både graviditet og fødsel - hvis du ser rent genetisk på det så har du jo ikke ligeså mange æg værende 45 kontra 25 - just saying...

jeg tror ikke udelukkende du har ret i at det er de unge der ser skævt på de ældre når de vælger at få børn 40+ - det er jo ligeså leget hvordan hele samfundet er skruet sammen (og det er absolut ikke kun de uvidende man skal takke her) generelt ses det jo at værende mere eller mindre forkert at en kvinde i 40'erne får sit første barn - og hvor skulle de skæve syn på det komme hvis ikke fra mediesamfundet vi nu engang lever i? 

Jeg siger ikke at kvinder der får børn i 40'erne har en fod halvt i graven - men opstiller det således 

dit barn bliver født - du fylder 40

dit barn starter i skole - du fylder 46

Dit barn skal konfirmeres - du fylder 53

dit barn bliver student - du fylder 58

dit barn fylder 25 - du fylder 65

dit barn bliver 30/gift - du fylder 70

Dit barn laver karriere og venter med børn - dit barn fylder 40 - du fylder 80  

dit barn får selv barn som 42 år - du fylder 82 

dit BARNEBARN starter i skole - du fylder 88 

dit barnebarn skal konfirmeres - du er højst sandsynlig død 

- det handler ikke om at det er rigtigt eller forkert - synes bare at det er synd at børn ikke får bedsteforældre med det vi som samfund er på vej ud i om så du er enig eller ej er udviklingen jo trist 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Yurie skriver:

En der forstår mig, hvor er det dog dejligt. Takker

Det tror jeg, de fleste gør. Det er tåkrummende pinligt og ret trist at se andre gøre sig kloge på dit liv - som du åbenbart ikke bør værdsætte. 

Modenhed og sans for nuancer er ikke i højsædet i de anonyme svar her. 

Anmeld

13. juli 2015

TNBC

Det tror jeg, de fleste gør. Det er tåkrummende pinligt og ret trist at se andre gøre sig kloge på dit liv - som du åbenbart ikke bør værdsætte. 

Modenhed og sans for nuancer er ikke i højsædet i de anonyme svar her. 

Helt enig.

Men de tør så heller ikke stå frem, men gemmer sig... Så føler jeg mig lidt mere stærk.. så de kan gemmer sig..

Anmeld

13. juli 2015

Bshizzle

Yurie skriver:

Jeg er 28, vil ikke lige frem kalde mig gammel..

Og mange er dem du kalder de ældre, har også været unge mødre, de har prøvet det hele.. Så de har også erfaringen med sig.

Jeg er ligeglad med alderen, jeg ser på om folk kan klare opgaven, ikke om de er 15 eller 40.

Jeg er helt ende for at have mening, men når folk over 40 bliver kaldt egoister, og at man ikke bør få flere børn bare fordi man har ramt 40, så bliver jeg sur.. For det er sku ikke pænt.

Man kan sagtens sige tingene på en pæn måde, uden at ned hakke folk og skærer alle over med en kam.

....Gisp!!!! Du er bare SÅÅÅ gammel !!!!! Kunne ikke dy mig...  

Anmeld

13. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jo fødedygtig alder 15-49 - 15-45 ligemeget hvad du siger så er det rigtigt - min pointe er jo også her at jo ældre du bliver jo større risiko er der jo også for komplikationer i både graviditet og fødsel - hvis du ser rent genetisk på det så har du jo ikke ligeså mange æg værende 45 kontra 25 - just saying...

jeg tror ikke udelukkende du har ret i at det er de unge der ser skævt på de ældre når de vælger at få børn 40+ - det er jo ligeså leget hvordan hele samfundet er skruet sammen (og det er absolut ikke kun de uvidende man skal takke her) generelt ses det jo at værende mere eller mindre forkert at en kvinde i 40'erne får sit første barn - og hvor skulle de skæve syn på det komme hvis ikke fra mediesamfundet vi nu engang lever i? 

Jeg siger ikke at kvinder der får børn i 40'erne har en fod halvt i graven - men opstiller det således 

- det handler ikke om at det er rigtigt eller forkert - synes bare at det er synd at børn ikke får bedsteforældre med det vi som samfund er på vej ud i om så du er enig eller ej er udviklingen jo trist 

Bare fordi en venter til de er 40, behøver ikke at betyde at barnet/børnene gør det samme.

Min mor blev mor som 19årig, ingen af hendes børn har fået barn i den alderen eller i nærheden. Børn behøver ikke følge deres forældre.

20år-barnet bliver født

22år-får kræft og dør, far(hvis der er en) bliver alenefar eller bedsteforældrene tager over. 

Hvorfor skal man tænke så langt frem?

Og der bliver sagt at det kun er kvinden, hvorfor må manden gerne være gammel, men ikke kvinden??

Anmeld

13. juli 2015

TNBC

Bshizzle skriver:

....Gisp!!!! Du er bare SÅÅÅ gammel !!!!! Kunne ikke dy mig...  

Ja, jeg kan ligeså godt ligge mig ned og dø, jeg har kun 11år til at få børn(og har ingen kæreste endnu) Hvas skal jeg dog gøre, jeg tror ikke jeg kan nå det..

Anmeld

13. juli 2015

Anonym

Nåhhh - mænd må godt blive fædre, så længe de kan, men selv om kvinder over 40 også kan, så skal de lade være? Hvorfor dog? 

Yurie føler sig næppe truffet - hun VED jo, bedre end nogen anden, at hun har haft en skøn, "gammel" far og ikke har manglet noget - men snarere vred eller frustreret over, at andre gør sig kloge på "kvaliteten" af hendes fars forældreevner. Hun forsøger, forståeligt, at gøre andre klogere og lidt mindre intolerante. Desværre forgæves. 

Jeg skrev på intet tidpunkt i mit debatindlæg at det ville være okay at hendes far skulle være 70 - jeg nævnte blot at mænd kan reproducere til de dør så alderen ville jo være underordnet.

Hun kan jo meget vel være en som har været HELDIG med en rørelig far og det er jo skønt - men igen var det jo ikke faderen der var centrum for denne debat - og det har ikke noget at gøre med vi bliver gjort mindre intolerente - men igen var den på ingen måder møntet på Yurie - synes bare det var sjovt at netop hun følte sig truffet - mine anonyme svar har ikke kaldt nogen for egoister og jeg er heller ikke imod hjælp på klinikker - jeg nævnte blot min holdning omkring ts' tråd

Anmeld

13. juli 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hellere slet ikke få livets gave end potentielt at undvære bedsteforældre?? Min far døde, da jeg var 4 - 35 år gammel, ikke af alderdom - tror du, jeg hellere ville have undværet livet? 

Jeg ville ønske, flere fik børn fx midt i tyverne, men det gør da ikke den enkelte 40-årige nybagte mor til et problem. Tendensen til, at mange venter, til de er godt oppe i 30'erne med at få det første barn, er problematisk, da det begrænser antallet af børn og kan føre til fertilitetsproblemer for mange - men den 40-årige, der får barn, bliver altså ikke en dårligere/svagere mor af dén grund. Der skulle bare gerne være nogle flere yngre af slagsen. 

Anmeld

13. juli 2015

Anonym

Yurie skriver:

Bare fordi en venter til de er 40, behøver ikke at betyde at barnet/børnene gør det samme.

Min mor blev mor som 19årig, ingen af hendes børn har fået barn i den alderen eller i nærheden. Børn behøver ikke følge deres forældre.

20år-barnet bliver født

22år-får kræft og dør, far(hvis der er en) bliver alenefar eller bedsteforældrene tager over. 

Hvorfor skal man tænke så langt frem?

Og der bliver sagt at det kun er kvinden, hvorfor må manden gerne være gammel, men ikke kvinden??

Som nævnt i tidl. Opslag så er sygdom/ulykke osv ikke talt med her- her snakker vi udelukkende om livets cirkel - jeg siger heller ikke at ALLE (du må virkelig føle jeg generalisere grovt - for du læser ikke du tolker på det jeg skriver) børn er som deres forældre

Anmeld

13. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg skrev på intet tidpunkt i mit debatindlæg at det ville være okay at hendes far skulle være 70 - jeg nævnte blot at mænd kan reproducere til de dør så alderen ville jo være underordnet.

Hun kan jo meget vel være en som har været HELDIG med en rørelig far og det er jo skønt - men igen var det jo ikke faderen der var centrum for denne debat - og det har ikke noget at gøre med vi bliver gjort mindre intolerente - men igen var den på ingen måder møntet på Yurie - synes bare det var sjovt at netop hun følte sig truffet - mine anonyme svar har ikke kaldt nogen for egoister og jeg er heller ikke imod hjælp på klinikker - jeg nævnte blot min holdning omkring ts' tråd

Hvorfor handler det ikke om faren? Han skal vel også være forældre. Ja, han skal ikke føde, men det er ts´far, og hun spørg hvordan vi ville have det, hvis en forældre(eller begge) ringede og sagde de skulle være forældre. Så må det da handler om hendes far, ikke hendes stedmor. (som hun åbenbart ikke kender)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.