Mor og meget mere skriver:
Ja, der er en grund til, det kaldes den fødedygtige alder - det er i de år, en kvinde kan blive gravid, og det er altså typisk mellem 15 og 49 år plus/minus. Så hvad er din pointe?
Jeg tror ikke, din teori holder - jeg fik selv børn, da jeg var fra 22 til 27 og har absolut ingen problemer med, at sunde og raske kvinder får børn, når de er 40+. Jeg tror snarere, at mange unge kvinder har et helt skævt syn på, hvad 40-årige i almindelighed kan og ikke kan - og åbenbart også på, hvor gamle og tæt på graven eller plejehjemmet, 70-årige er.
Jeg kan virkelig ikke se - i vores ellers tolerante og oplyste tider - hvorfor det står skidt til, hvis ens mor bliver forvekslet med ens bedstemor. Der er jo intet skamfuldt eller pinligt i at have eller være en "ældre" mor, og hvis det handler om, at det er "unormalt", så står det vel også skidt til, når fx lesbiske får børn.
Min mor blev ofte taget for at være mine børns mor og jeg for at være deres storesøster - skulle det også være skidt, eller er det kun galt, når mor er/ser "gammel" ud? Er det flovt ikke at være/se ung ud?
Jo fødedygtig alder 15-49 - 15-45 ligemeget hvad du siger så er det rigtigt - min pointe er jo også her at jo ældre du bliver jo større risiko er der jo også for komplikationer i både graviditet og fødsel - hvis du ser rent genetisk på det så har du jo ikke ligeså mange æg værende 45 kontra 25 - just saying...
jeg tror ikke udelukkende du har ret i at det er de unge der ser skævt på de ældre når de vælger at få børn 40+ - det er jo ligeså leget hvordan hele samfundet er skruet sammen (og det er absolut ikke kun de uvidende man skal takke her) generelt ses det jo at værende mere eller mindre forkert at en kvinde i 40'erne får sit første barn - og hvor skulle de skæve syn på det komme hvis ikke fra mediesamfundet vi nu engang lever i?
Jeg siger ikke at kvinder der får børn i 40'erne har en fod halvt i graven - men opstiller det således
dit barn bliver født - du fylder 40
dit barn starter i skole - du fylder 46
Dit barn skal konfirmeres - du fylder 53
dit barn bliver student - du fylder 58
dit barn fylder 25 - du fylder 65
dit barn bliver 30/gift - du fylder 70
Dit barn laver karriere og venter med børn - dit barn fylder 40 - du fylder 80
dit barn får selv barn som 42 år - du fylder 82
dit BARNEBARN starter i skole - du fylder 88
dit barnebarn skal konfirmeres - du er højst sandsynlig død
- det handler ikke om at det er rigtigt eller forkert - synes bare at det er synd at børn ikke får bedsteforældre med det vi som samfund er på vej ud i om så du er enig eller ej er udviklingen jo trist