Jeg skal være storesøster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2015

Sitrani

Anonym skriver:

Hold nu op den kom bag på mig!!! 

Jeg skal være storesøster i en alder af 27 år 

Min stedmor er i midt 40'erne, jeg har aldrig mødt hende også ringer min far og siger at jeg skal være storesøster.. 

Ved slet ikke hvor jeg skal gøre af mig selv, det er selvfølgelig deres valg.. Men synes måske det er lidt sent for dem begge.. 

Hvad mener i? 

Jeg ville også blive overrasket hvis det var mig! Det må jeg sige... selvfølgelig er det deres egen sag, meeeen... jeg ville aldrig selv gøre det....

Mine forældre fik mig da min far var 42 og min mor 37.... jeg mistede min mor sidste år.. hun blev kun 64 år gammel.. og min far flyttede på plejehjem for tre mdr. siden.... det tænker jeg ikke ville være sket imens jeg havde været så ung, hvis de havde fået mig noget før.... jeg er kun 28 og det er hårdt at miste sine forældre så tidligt.... men de mødte hinanden sent i livet og sku jo selvfølgelig lige lære hinanden at kende inden de satte børn i verden... så kan jo også sagtens forstå dem! Men man skal da gøre sig nogle overvejelser.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

Anonym

lineog4 skriver:

Vauw. Så hvis jeg fx blev gravid  var jeg grådig og egoistisk hvis jeg ikke valgte en abort. Ved så ikke hvad du mener du mener med falsk erstattende, men ret sikker på det ikke er positivt.

Man kunne jo også vende den om og sige alle der vælger at få børn er egoistiske og til dels grådige. Jeg har da læst et par historier her inde med yngre mødre hvor jeg tænkte nogenlunde det som du skriver om de ældre mødre. 

Ja, hvis du blev gravid efter de 40. Du har børn. Du har vel også en alder hvor du ved hvordan man beskytter sig imod ikke at få børn? Og nej, du kan ikke vende den om. Jeg mener, at det er forkert når man er i den nævnte alder, allerede har børn, og ofte fordi man finder sig en ny partner, at få en baby. Det er synd for barnet. Ofte handler det om at man vil starte forfra med en ny partner, stakkels tidligere børn og da i den grad stakkels kommende barn. Det er så grådigt. Og jeg kan slet ikke forstå hvorfor du nævner noget om unge mødre, det er da tusinde gange mere naturligt og rigtigt at man får børn mår man er under 25 end når man er over 35.

Anmeld

12. juli 2015

Anonym

Yurie skriver:

Hvad så hvis du bliver skilt, møder en mand der ikke har børn, men ønsker, vil du så sige nej, bare fordi du er er 40+? 

Nu står der at det er en stedmor der er gravid, vi ved ikke om hun har børn. Hvorfor er synd, hvis de kan klare det?

Hilsen en far der var i 40erne og 50erne da han fik min søster og jeg, var den sjoveste far i min søsters klasse og var alene med os fra vi var 11 og 5 (og min mor var yngre) vi har været omkring og ikke bare blevet afsat hos en barnepige, når han skulle rejse, men han tog os med.

Han er en skøn far og han har stadigvæk masser energi, cykler rundt, laver foredrag, og alt muligt andet.  

Ja, selvfølgelig ville jeg sige nej i den situation. Er børn noget man forærer hinanden for at være søde? Det lyder ret forkert, ikke.

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja, selvfølgelig ville jeg sige nej i den situation. Er børn noget man forærer hinanden for at være søde? Det lyder ret forkert, ikke.

Hvem snakker om at være sød? Jeg tænker om at man ønsker sig et barn, man måske kun møder manden når man er sidst i 30erne, og siger han nej kun fordi han har voksne børn, eller fordi man vil være i 40erne.

Jeg synes det så er forkert at folk mener at det er egoistisk, forkert, synd, at få børn i 40erne, fordi så står man med et ben i graven... jeg synes der er synd at folk har sådan et syn på folk over 40.  

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja, hvis du blev gravid efter de 40. Du har børn. Du har vel også en alder hvor du ved hvordan man beskytter sig imod ikke at få børn? Og nej, du kan ikke vende den om. Jeg mener, at det er forkert når man er i den nævnte alder, allerede har børn, og ofte fordi man finder sig en ny partner, at få en baby. Det er synd for barnet. Ofte handler det om at man vil starte forfra med en ny partner, stakkels tidligere børn og da i den grad stakkels kommende barn. Det er så grådigt. Og jeg kan slet ikke forstå hvorfor du nævner noget om unge mødre, det er da tusinde gange mere naturligt og rigtigt at man får børn mår man er under 25 end når man er over 35.

Hvorfor er det synd? 

Giv mig nogle grunde, og ikke fordi du mener at de dør tidligere eller ikke kan lege med dem. Eller at deres børn er ved at danne deres egen familie. 

Hvis det var din far, hvad ville du så gøre? Boykotte dem, prøve at få dem til at få en abort.

Hvorfor er det så slemt at få børn i 40erne? Må man så heller ikke få det so  38-39årig, for så er man jo lige op af 40. 

Anmeld

12. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Det er vel naturligt at få børn så længe kroppen kan få børn - jeg mener det er vel næppe unaturligt at dyrke sex uden prævention (den var jo ikke opfundet i stenalderen ) og blive gravid uafhængigt af alderen.

Men hvis du vil gennemføre naturligt, så er det jo også naturligt at min datter på lige 12 blev gravid for hun har menstruation, og så er det vel dybt unaturligt at få hjælp til at blive gravide. 

Jeg kan egentlig ligegyldigt hvor diplomatisk jeg prøver at være, kun tænke: ej der er en der stadig tror jeg som menneske bestemmer alt i livet, kan planlægge alt og så følger livet planen. Der har livet ramt mig for mange gange i hovedet, til jeg ikke godt ved at sådan er livet bare ikke altid. Man kan jo starte som 20 årige med projekt baby og først opnå det levedygtige barn som 39 årig.

og jo jeg synes man er egoistisk når man sætter et barn i verden uafhængigt af alderen. Men jeg må da indrømme jeg synes da det er  egoistisk hvis man lige får en sjov ide om at blive mor før man er 22 og derfor bliver gravid med en mand som ikke ønsker sig et barn og derfor vælger at blive enlig mor, og forresten endnu ikke forsørger sig selv - og nej sådan er absolut ikke alle på 22 heldigvis. Men det var bare for at sige egoisme handler om mange ting og ikke kun alder. 

Og skulle keg blive gravid kan jeg jo så bare glædes over de rummelige mennesker der er omkring os. Præcis som jeg rummer en ung enlig mor, så bliver jeg rummet som en ældre mor i et gammelt ægteskab... Og er sikker på mine unger synes jeg er præcis den bedste mor de kunne få 

Anmeld

12. juli 2015

Anonym

Yurie skriver:

Hvorfor er det synd? 

Giv mig nogle grunde, og ikke fordi du mener at de dør tidligere eller ikke kan lege med dem. Eller at deres børn er ved at danne deres egen familie. 

Hvis det var din far, hvad ville du så gøre? Boykotte dem, prøve at få dem til at få en abort.

Hvorfor er det så slemt at få børn i 40erne? Må man så heller ikke få det so  38-39årig, for så er man jo lige op af 40. 

Det er synd og forkert fordi det er unaturligt, ganske enkekt.

Folk der vælger at få børn så sent gør det ofte fordi de opdager de har prioriteret forkert og så vil de life prøve en gang til, intet barn er tjent med at være lavet på de vilkår. Derudover er det synd for de øvrige børn og der vil altid være en grøft i mellem. Og de årsager du nævner ( som af en eller anden grund er gjort ugyldige??) Er også gode grunde til det er forkert.

Og min far ville aldrig få/have fået børn i den alder, så det ville ikke være noget jeg skulle ta stilling til, nogensinde. Gudskelov.

Anmeld

12. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Folk der vælger at få børn så sent gør det ofte fordi de opdager de har prioriteret forkert og så vil de life prøve en gang til, intet barn er tjent med at være lavet på de vilkår. Derudover er det synd for de øvrige børn og der vil altid være en grøft i mellem. Og de årsager du nævner ( som af en eller anden grund er gjort ugyldige??) Er også gode grunde til det er forkert.

Og min far ville aldrig få/have fået børn i den alder, så det ville ikke være noget jeg skulle ta stilling til, nogensinde. Gudskelov.

De finder ud af de har prioriteret forkert fordi de fik børnene fra det første ægteskab for tidligt og ikke nåede at tænke sig om - ej kunne simpelthen ikke lade være med at skrive det 

Anmeld

12. juli 2015

Carina:-)

Er et barn tjent med at være lavet af en mor på kh der rendte i byen og glemte p pillerne?

Eller hvad med mor der aldrig kommer til at kunne klare sig selv økonomisk fordi hun har psykiske prob.. eller fysiske begrænsninger -Er det synd for de børn eller er energien og overskuddet ligegyldigt så længe det ikke er pga alder? 

Hvad med de kvinder der får fertilitesbehandling fordi naturen forhindre dem i at få børn på den "normale" måde er det også unaturligt?

Eller det er måske helt i orden så længe de holder sig under din personlige aldersgrænse?

Der er masser af mødre rundt omkring der enten har fået hjælp,eller også har de nogle udfordringer der gør at de i perioder ikke har det overskud der skal til -Men deres børn er stadige ønskede og lykkelige -Og ingen af de mødre er mindre værd bare fordi de fra naturens side har nogle begrænsnigner så hvordan kan man sætte alder på når vi især snakker om mødre ( og fædre) som 100% er der for deres børn også selv om de har rundet de 40? Dem er der også nogel stykker af herinde -Jeg er selv en af dem og sjovt nok har jeg aldrig nogen sinde mødt nogen fordomme IRL det stoppede sjovt nok da jeg blev en moden mor for samfundet ser ikke med milde øjne på unge forældre så dengang mødte jeg masser af modstand....

Så når man stadig kan få børn så er man egositisk hvis man benytter sig af den mulighed hvis man er over 35? 

Mærkeligt at naturen ikke er enig med dig ? 

Du er uhyggelig ensporet og enfoldig i din tankegang og jeg spekulerer på hvordan man kan blive sådan at man kun kan se tingene sort/ hvid.

Det er synd for dig at du helt klart ikke evner at være åben og se tingene med rummelighed og alligevel tror jeg godt du selv ved at du er langt ude siden du gemmer dig som anonym 

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Det er jo ikke unaturligt, når kroppen godt kan...o 

Så er der de mennesker der bliver skilt og finder en ny, og gerne vil have et barn med den nye partner... hvorfor er det at ville prøve livet igen, hvorfor er det ikke bare at man ønsker et barn til? 

Nu er det ikke alle der synes det er slemt at blive storebror/søster når man er 20erne.

Hvis man ikke må få når man er over 40, fordi man er for gammel, skal det så også gå den anden vej, at det er forkert  at få børn før man er 18, fordi man jo er et barn? 

Jeg er glad for at dem jeg kender ikke er så dømmende overfor folk, alder og børn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.