Jeg skal være storesøster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2015

Anonym

Puha, jeg kan da se jeg får en fremtid som "enlig mor" eftersom jeg netop har opdaget jeg er gravid - med min mand på 37 år (gisp!!) 

og stakkels vores andre børn, kan jeg læse mig frem til - hvordan skal lillebrøster dog kunne skabe et bånd til dem, når der er hele 6 år imellem 

Må hellere revurdere denne graviditet, kan jeg se.

Hurra for det snæversynede og uvidende folk - Hvad skulle der dog blive af dagens Danmark uden jer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Nej de typer mødre er er barn heller ikke tjent med. Og fertilitetsbehandlinger er også forkert. Nogle mennesker skal bare acceptere at de ikke er skabt til at få børn, der er en grund til det ikke lykkedes. Men det var jo ikke det den her debat handlede om, jeg synes stadig det er forkert og det vil jeg holde fast i.

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Puha, jeg kan da se jeg får en fremtid som "enlig mor" eftersom jeg netop har opdaget jeg er gravid - med min mand på 37 år (gisp!!) 

og stakkels vores andre børn, kan jeg læse mig frem til - hvordan skal lillebrøster dog kunne skabe et bånd til dem, når der er hele 6 år imellem 

Må hellere revurdere denne graviditet, kan jeg se.

Hurra for det snæversynede og uvidende folk - Hvad skulle der dog blive af dagens Danmark uden jer 

Ja, både min søster og jeg skulle åbenbart havde været en abort.. Yikes!!

Glad for at mine forældre ikke har samme syn som nogle folk herinde, og at de valgte at bringe min søster og jeg til verden.

Ja, din mand står da lige med det ene ben i graven.. Hvad skal du dog gøre?

Utroligt at der er nogen menneske der ser sådan på tingene..

Anmeld

12. juli 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg synes vi overfuser lidt hinanden i denne debat - som jeg kan forstå på det hele, så har vi alle vores mening og holdninger til forskellige emner og i denne debat er det ikke anderledes. 

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke lidt over om det (lad nu være med at overfuse mig - for jeg siger på ingen måde det er rigtigt men en teori) er forældre som er over 30 som har børn som er for at det er okay at en på 40 år får et barn, og så de andre er under, måske uden barn synes det er helt forkert.

vi skulle ikke generalisere, men jeg ville personligt ikke hverken have søskende i den størrelse eller være gravid sammen med min mor og jeg ville slet ikke være det barn - uanset hvordan og hvorledes man drejer den så er der en grund til det kaldes fødedygtig alder. Unge kvinder - enlige mødre ja det kan sgu godt være de har det svært i starten og ja der er børn som ikke har de bedste levevilkår fordi de desværre er blevet sat i verden af forældre som ikke havde hverken resourcer eller kompetancer til at kunne tage vare på dem selv eller en baby for den sags skyld. Men at have en mor som vil blive forvekslet med ens bedstemor når man var ude og handle så vil jeg da mene det står skidt til !

fertilitetsklinikker er med til at sikre børnestigningen i dagens Danmark og jeg synes det er fantastisk at man har mulighed for den hjælp - men selv de har jo et max på hvor gammel man må være for at få hjælp  

god debat - bare synd vi skal være så sorte og hvide i debatten (gammel vs ung) enighed når vi jo aldrig til alligevel 

Ja, der er en grund til, det kaldes den fødedygtige alder - det er i de år, en kvinde kan blive gravid, og det er altså typisk mellem 15 og 49 år plus/minus. Så hvad er din pointe? 

Jeg tror ikke, din teori holder - jeg fik selv børn, da jeg var fra 22 til 27 og har absolut ingen problemer med, at sunde og raske kvinder får børn, når de er 40+. Jeg tror snarere, at mange unge kvinder har et helt skævt syn på, hvad 40-årige i almindelighed kan og ikke kan - og åbenbart også på, hvor gamle og tæt på graven eller plejehjemmet, 70-årige er. 

Jeg kan virkelig ikke se - i vores ellers tolerante og oplyste tider - hvorfor det står skidt til, hvis ens mor bliver forvekslet med ens bedstemor. Der er jo intet skamfuldt eller pinligt i at have eller være en "ældre" mor, og hvis det handler om, at det er "unormalt", så står det vel også skidt til, når fx lesbiske får børn.

Min mor blev ofte taget for at være mine børns mor og jeg for at være deres storesøster - skulle det også være skidt, eller er det kun galt, når mor er/ser "gammel" ud? Er det flovt ikke at være/se ung ud? 

Anmeld

12. juli 2015

Bshizzle

Først.... TIlLYKKE med at din Far skal være Far igen! 

Og Tillykke til dig med endnu en titel som Storesøster 

Det er da fantastisk at han vil gøre familien større og glæde hans kone og sig selv med endnu et barn til verden. 

JA.. Det er en ting i andre søskende/familie lige skal sluge.. Men herre Gud... Han er vel i 40'erne? 

Det betyder jo ikke at manden (eller kvinden) er døden nær i den alder 

Men er sikker på han endnu engang blir en god Far og har lige så meget overskud til én mere.. 

MIN MENING: Ja.. Jeg har selv en grænse på hvornår jeg selv vil ha børn...

Men jeg vil aldrig dømme en anden person hvis de ønsker børn i en sen alder! - Jo, jeg ville tænke mit, men ikke se mig sur på personen. 

Deres valg.. Deres bekymring. 

Anmeld

12. juli 2015

Anonym

Jeg er en af dem der er ligeglad med folks alder, så længe alle er tilfredse og har det godt.

Men synes nu også det er lidt pudsigt at mange af jer der er 100% for, er de lidt ældre mødre. Tit er det også de ældre mødre der har netop samme kritiske holdning til unge mødre. Ærgerligt der ikke er mere plads til alle, og plads til at man kan være uenige uden at pådutte andre sine (måske lidt ekstreme) holdninger.. 

Anmeld

12. juli 2015

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Men så vender jeg den da bare om - hvis det ikke er ts' mor - så er det jo heller ikke din far som har født dig - mænd kan jo reproducere til de dør, så han kunne jo i bund og grund have været 70 da han fik dig. 

Det er jo hellere ikke forældre over 40 som er det vi diskutere om men hvor vidt Folks forskellige holdninger munder ud i at kvinder over 40 skal føde børn

så er jeg da ked af du føler dig truffet - for det må du vel et eller andet sted gøre siden du i denne debat har fortalt din historie om din far for 3. Gang nu  

Nåhhh - mænd må godt blive fædre, så længe de kan, men selv om kvinder over 40 også kan, så skal de lade være? Hvorfor dog? 

Yurie føler sig næppe truffet - hun VED jo, bedre end nogen anden, at hun har haft en skøn, "gammel" far og ikke har manglet noget - men snarere vred eller frustreret over, at andre gør sig kloge på "kvaliteten" af hendes fars forældreevner. Hun forsøger, forståeligt, at gøre andre klogere og lidt mindre intolerante. Desværre forgæves. 

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er en af dem der er ligeglad med folks alder, så længe alle er tilfredse og har det godt.

Men synes nu også det er lidt pudsigt at mange af jer der er 100% for, er de lidt ældre mødre. Tit er det også de ældre mødre der har netop samme kritiske holdning til unge mødre. Ærgerligt der ikke er mere plads til alle, og plads til at man kan være uenige uden at pådutte andre sine (måske lidt ekstreme) holdninger.. 

Jeg er 28, vil ikke lige frem kalde mig gammel..

Og mange er dem du kalder de ældre, har også været unge mødre, de har prøvet det hele.. Så de har også erfaringen med sig.

Jeg er ligeglad med alderen, jeg ser på om folk kan klare opgaven, ikke om de er 15 eller 40.

Jeg er helt ende for at have mening, men når folk over 40 bliver kaldt egoister, og at man ikke bør få flere børn bare fordi man har ramt 40, så bliver jeg sur.. For det er sku ikke pænt.

Man kan sagtens sige tingene på en pæn måde, uden at ned hakke folk og skærer alle over med en kam.

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Mor og meget mere skriver:

Nåhhh - mænd må godt blive fædre, så længe de kan, men selv om kvinder over 40 også kan, så skal de lade være? Hvorfor dog? 

Yurie føler sig næppe truffet - hun VED jo, bedre end nogen anden, at hun har haft en skøn, "gammel" far og ikke har manglet noget - men snarere vred eller frustreret over, at andre gør sig kloge på "kvaliteten" af hendes fars forældreevner. Hun forsøger, forståeligt, at gøre andre klogere og lidt mindre intolerante. Desværre forgæves. 

En der forstår mig, hvor er det dog dejligt. Takker

Anmeld

12. juli 2015

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Ja, hvis du blev gravid efter de 40. Du har børn. Du har vel også en alder hvor du ved hvordan man beskytter sig imod ikke at få børn? Og nej, du kan ikke vende den om. Jeg mener, at det er forkert når man er i den nævnte alder, allerede har børn, og ofte fordi man finder sig en ny partner, at få en baby. Det er synd for barnet. Ofte handler det om at man vil starte forfra med en ny partner, stakkels tidligere børn og da i den grad stakkels kommende barn. Det er så grådigt. Og jeg kan slet ikke forstå hvorfor du nævner noget om unge mødre, det er da tusinde gange mere naturligt og rigtigt at man får børn mår man er under 25 end når man er over 35.

Vær sød at definere "naturligt" - det må have en anden betydning i dit univers end i mit - eller naturens. Jeg er 44, skal og vil ikke have flere børn, men hvis jeg blev gravid på helt naturlig vis, ville det simpelthen være unaturligt? Er mine ægløsninger og menstruationer så også unaturlige? Er det naturligt, at jeg bruger prævention? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.