Anonym skriver:
Jeg synes vi overfuser lidt hinanden i denne debat - som jeg kan forstå på det hele, så har vi alle vores mening og holdninger til forskellige emner og i denne debat er det ikke anderledes.
Jeg kan heller ikke lade være med at tænke lidt over om det (lad nu være med at overfuse mig - for jeg siger på ingen måde det er rigtigt men en teori) er forældre som er over 30 som har børn som er for at det er okay at en på 40 år får et barn, og så de andre er under, måske uden barn synes det er helt forkert.
vi skulle ikke generalisere, men jeg ville personligt ikke hverken have søskende i den størrelse eller være gravid sammen med min mor og jeg ville slet ikke være det barn - uanset hvordan og hvorledes man drejer den så er der en grund til det kaldes fødedygtig alder. Unge kvinder - enlige mødre ja det kan sgu godt være de har det svært i starten og ja der er børn som ikke har de bedste levevilkår fordi de desværre er blevet sat i verden af forældre som ikke havde hverken resourcer eller kompetancer til at kunne tage vare på dem selv eller en baby for den sags skyld. Men at have en mor som vil blive forvekslet med ens bedstemor når man var ude og handle så vil jeg da mene det står skidt til !
fertilitetsklinikker er med til at sikre børnestigningen i dagens Danmark og jeg synes det er fantastisk at man har mulighed for den hjælp - men selv de har jo et max på hvor gammel man må være for at få hjælp
god debat - bare synd vi skal være så sorte og hvide i debatten (gammel vs ung) enighed når vi jo aldrig til alligevel
Ja, der er en grund til, det kaldes den fødedygtige alder - det er i de år, en kvinde kan blive gravid, og det er altså typisk mellem 15 og 49 år plus/minus. Så hvad er din pointe?
Jeg tror ikke, din teori holder - jeg fik selv børn, da jeg var fra 22 til 27 og har absolut ingen problemer med, at sunde og raske kvinder får børn, når de er 40+. Jeg tror snarere, at mange unge kvinder har et helt skævt syn på, hvad 40-årige i almindelighed kan og ikke kan - og åbenbart også på, hvor gamle og tæt på graven eller plejehjemmet, 70-årige er.
Jeg kan virkelig ikke se - i vores ellers tolerante og oplyste tider - hvorfor det står skidt til, hvis ens mor bliver forvekslet med ens bedstemor. Der er jo intet skamfuldt eller pinligt i at have eller være en "ældre" mor, og hvis det handler om, at det er "unormalt", så står det vel også skidt til, når fx lesbiske får børn.
Min mor blev ofte taget for at være mine børns mor og jeg for at være deres storesøster - skulle det også være skidt, eller er det kun galt, når mor er/ser "gammel" ud? Er det flovt ikke at være/se ung ud?