Carina:-) skriver:
Du læser vist mere end der står 
Hvor læser du at jeg roser mig selv? Hvor læser du at jeg lukker øjene for børnemishandlig? Du er da et klassik eksempel på en der ikke læser hvad der står men tolker frit.
Jeg skrev om en bekendt som arbejder i et socialt belastet område med dysfunktionelle familier.
Og ja de ting foregår og meget mere end vi velbjergede forældre regner med .
Hvis man skulle fjerne alle børn der ikke får skiftet deres ble regelmæssigt og er i inst fra morgen til aften fordi forældrene spiller com hele dagen og regelmæssig mad er en mangelvare ville vores kommuner får sindssygt travlt.
Det var et eksempel for at vise at det absoliút ikke er lig med lykke at kvinder på 20 får børn før de har styr på deres liv og at 20 jo tydeligt ikke er ensbetydende med masser af energi og vigør når man ikke engang kan klare at passe sit barn ordentligt og komme igang. Igen var det et eksempel for at vise hvor groteks det er at skære alle over med en kam for slef er ikke alle unge forældre sløve og dysfunktionelle akkurat som alle ældre ikke går med rollator - Forstår du hvor jeg vil hen?
Jeg blev selv mor som 17 årig og igen som knap 22 osv - Så jeg har skam selv været i katagorien ung mor og det ændre ikke min mening om at det ikke er alder der gør en god forældre . Men det gælder også forældre i 40érne.
Men prøv lige at læse mit indlæg igen så kan du måske se min pointe i hvorfor jeg skrev som jeg gjorde.
Som jeg skrev i sidste linie så genrealiserede jeg lige nu unge forældre akkurat som tråden her generaliserer ældre forældre Det ´var et eksemple for at pointere min mening ....
Og ja self har skole da noget at sige mhs til vores barns fremtid.. Det er da vigtigt at vælge et godt sted om det er privat eller offentligt. Vi valgte privatskole pga vi havde prøvet folkeskolen og var ikke imponeret .Og det var igen et eksempel for at pointere min mening. ....
Og ja jeg genreraliserer netop for at vise hvor træls det er at alle bliver skåret over med en kam Akkurat når folk her i tråden skriver at "gamle" forældre er halvt døde og deres børn er stakler- Og det virker jo tydeligt siden du blev så provokeret 
Nu nævnte du jo ikke kun lange dage, men manglende ble skift i +13 timer og ingen aftensmad det er dybt kritisabelt og jo der skal gribes ind hvis det står så grelt til.
Jeg ved udemærket hvor dårlige forældre der er derude og jeg er selv vokser op i sådan en familie så jeg kan med 100% oprigtighed sige, der skal gøres noget nu hvis det er så slemt som du skriver.
Jeg er ikke et klassisk eksempel på tolkning
men jeg har muligvis misforstået, og jo det er i højeste grad mishandling og forsømmelse at lade et lille barn rende rundt med en ble i +13 timer og ikke få aftensmad (Øj jeg bliver helt våd i øjnene bare af at skrive det
)
jeg har skam læst dit indlæg, men jeg har meget svært ved at se hvordan man kommer fordomme til livs ved at smide fordomme i den anden retning.
Ja jeg bliver voldsomt provokerer af du kigger den anden vej når der er børn der LIDER i sådan en grad, jeg bliver provokeret af du trækker på skulderen og konstatere at "kommunerne så ikke kan lave andet"
at du alders generalisere anser jeg egentlig bare som barnligt og mangel på argumentation.
Jeg tog dette som lidt af en selvfed ros
men jeg skal da være den første til at indrømme jeg tager fejl hvis hensigten er en anden.
i ser ingen forældre i 20 erne til gengæld ser vi masser af engagerede energiske og ikke mindst veluddannede modne forældre der har styr på deres liv.