Jeg skal være storesøster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2015

Mami

Carina:-) skriver:

Du læser vist mere end der står 

Hvor læser du at jeg roser mig selv? Hvor læser du at jeg lukker øjene for børnemishandlig? Du er da et klassik eksempel på en der ikke læser hvad der står men tolker frit. 

Jeg skrev om en bekendt som arbejder i et socialt belastet område med dysfunktionelle familier.

Og ja de ting foregår og meget mere end vi velbjergede forældre regner med .

Hvis man skulle fjerne alle børn der ikke får skiftet deres ble regelmæssigt og er i inst fra morgen til aften fordi forældrene spiller com hele dagen og regelmæssig mad er en mangelvare ville vores kommuner får sindssygt travlt.

Det var et eksempel for at vise at det absoliút ikke er lig med lykke at kvinder på 20 får børn før de har styr på deres liv og at 20 jo tydeligt ikke er ensbetydende med masser af energi og vigør når man ikke engang kan klare at passe sit barn ordentligt og komme igang. Igen var det et eksempel for at vise hvor groteks det er at skære alle over med en kam for slef er ikke alle unge forældre sløve og dysfunktionelle akkurat som alle ældre ikke går med rollator - Forstår du hvor jeg vil hen?

Jeg blev selv mor som 17 årig og igen som knap 22 osv - Så jeg har skam selv været i katagorien ung mor og det ændre ikke min mening om at det ikke er alder der gør en god forældre . Men det gælder også forældre i 40érne. 

Men prøv lige at læse mit indlæg igen så kan du måske se min pointe i hvorfor jeg skrev som jeg gjorde. 

Som jeg skrev  i sidste linie så genrealiserede jeg lige nu unge forældre akkurat som tråden her generaliserer ældre forældre Det ´var et eksemple for at pointere min mening ....

Og ja self har skole da noget at sige mhs til vores barns fremtid.. Det er da vigtigt at vælge et godt sted om det er privat eller offentligt. Vi valgte privatskole pga vi havde prøvet folkeskolen og var ikke imponeret .Og det var igen et eksempel for at pointere min mening. ....

Og ja jeg genreraliserer netop for at vise hvor træls det er at alle bliver skåret over med en kam Akkurat når folk her i tråden skriver at "gamle" forældre er halvt døde og deres børn er stakler- Og det virker jo tydeligt siden du blev så provokeret 

Nu nævnte du jo ikke kun lange dage, men manglende ble skift i +13 timer og ingen aftensmad det er dybt kritisabelt og jo der skal gribes ind hvis det står så grelt til. 

Jeg ved udemærket hvor dårlige forældre der er derude og jeg er selv vokser op i sådan en familie så jeg kan med 100% oprigtighed sige, der skal gøres noget nu hvis det er så slemt som du skriver. 

Jeg er ikke et klassisk eksempel på tolkning  men jeg har muligvis misforstået, og jo det er i højeste grad mishandling og forsømmelse at lade et lille barn rende rundt med en ble i +13 timer og ikke få aftensmad (Øj jeg bliver helt våd i øjnene bare af at skrive det 

jeg har skam læst dit indlæg, men jeg har meget svært ved at se hvordan man kommer fordomme til livs ved at smide fordomme i den anden retning. 

Ja jeg bliver voldsomt provokerer af du kigger den anden vej når der er børn der LIDER i sådan en grad, jeg bliver provokeret af du trækker på skulderen og konstatere at "kommunerne så ikke kan lave andet" 

at du alders generalisere anser jeg egentlig bare som barnligt og mangel på argumentation. 

Jeg tog dette som lidt af en selvfed ros men jeg skal da være den første til at indrømme jeg tager fejl hvis hensigten er en anden. 

i ser ingen forældre i 20 erne til gengæld ser vi masser af engagerede energiske og ikke mindst veluddannede modne forældre der har styr på deres liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

Mami

lineog4 skriver:

Kan man ikke bare blive enige om genraliseringer især når de ikke skal bruges til noget er helt igennem åndssvage. Og det være sig om det er unge eller gamle forældre eller hvad det nu kan handle om...

Alder gør ikke en til god forældre (hvilket valg af skole forresten heller ikke gør). Men det er altså heller ikke en selvfølgelighed man er energisk og fyldt med overskud fordi man får sine 3 børn mellem man er 21 og 26 

Jeg møder mange forældre gode som knapt så gode og vil aldrig få over mine læber at fx unge forældre gør det ringere. Dog kan jeg godt få over mine læber, at der en tendens til at være mere urolig, famlende og usikker hos de meget unge forældre end hos de lidt mere modne. Mens førstegangsforældre som er godt oppe i årene også er usikre men på en anden måde....

Fuldstændig enig og det er også det jeg fik sagt i mit andet indlæg til vedkommende  

fordomme kommer man ikke til livs ved at smide dem den anden vej 

Anmeld

12. juli 2015

Carina:-)

Nu nævnte du jo ikke kun lange dage, men manglende ble skift i +13 timer og ingen aftensmad det er dybt kritisabelt og jo der skal gribes ind hvis det står så grelt til. 

Jeg ved udemærket hvor dårlige forældre der er derude og jeg er selv vokser op i sådan en familie så jeg kan med 100% oprigtighed sige, der skal gøres noget nu hvis det er så slemt som du skriver. 

Jeg er ikke et klassisk eksempel på tolkning  men jeg har muligvis misforstået, og jo det er i højeste grad mishandling og forsømmelse at lade et lille barn rende rundt med en ble i +13 timer og ikke få aftensmad (Øj jeg bliver helt våd i øjnene bare af at skrive det 

jeg har skam læst dit indlæg, men jeg har meget svært ved at se hvordan man kommer fordomme til livs ved at smide fordomme i den anden retning. 

Ja jeg bliver voldsomt provokerer af du kigger den anden vej når der er børn der LIDER i sådan en grad, jeg bliver provokeret af du trækker på skulderen og konstatere at "kommunerne så ikke kan lave andet" 

at du alders generalisere anser jeg egentlig bare som barnligt og mangel på argumentation. 

Jeg tog dette som lidt af en selvfed ros men jeg skal da være den første til at indrømme jeg tager fejl hvis hensigten er en anden. 

i ser ingen forældre i 20 erne til gengæld ser vi masser af engagerede energiske og ikke mindst veluddannede modne forældre der har styr på deres liv.

Læs nu hvad der står ....

En bekendt der arbejder inden for området og med de familier -Ikke MIG har blandt andet fortalt at fordi der tit er en tendens til at de familier samles i områder ( Nok fordi det er billige boligere) der er inst vant til at børnene skal have ekstra omsorg fordi forældrene ( der tit er meget unge og meget dysfunktionelle) ikke magter simpel ting som at sørge for ordentlig mad og en tør ble -Ja så er det nødvendigt at give varm mad kl 16 lige inden børnene hentes og en tør ble fordi man ved at mange af de børn bliver kørt direkte hjem i seng fordi forældrene ikke magter andet.

Så længe der ikke er vold og direkte misbrug bliver der ikke gjort andet end at man sætter ekstra resourser ind. Mit eget barnebarn er et af de børn og tro mig der er fokus på området ,men tvangsfjernelser er først inde over når barnet er i direkte fare og der tæller en tung ble og en smule sult desværre ikke nok. 

Så nej jeg vender ikke ryggen til mishandling- jeg brugte eksemplet fordi der tit er unge forældre og de blev brugt til at illustrere at selv om man er ung er det ikke ensbetydende med at man indeholder en masse energi og god forældre skab - Det sidder nemlig ikke i alderen.

Jeg kender ( og synes selv jeg var en af dem ) mange  gode unge forældre blandt andet igennem mine store børn .Og så er der mien egen søn som kom fra en rimelig ordentlig familie.. Og alligevel endte han i katagorien dysfunktionel da det kom til hans egen søn. 

Mne jeg kender også mange ældre forældre balndt andet fra mine små børns skole og de er absolut hverken halvdøde eller render rundt med rollator fordi nogen af den har rundet 50 og der er vist også flere fædre på skolen der har rundet 60 og ikke en kigger skævt fordi det at være gråhåret er alm set på den skole :) 

Og nej der er ingen 20 årige på den skole- De har nemlig travlt med at få styr på karrieren inden de får børn så de kommer først om en 15 års tid :D

Jeg har jo selv været teenmor ,ung mor middel mor og ja gammel mor og alle aldrene har deres fordele men skulle jeg vælge synes jeg selv at jeg har mere at byde på nu hvor jeg hviler i mig selv,der er styr på økonomien og jeg ikke har så travlt .

Anmeld

12. juli 2015

Mami skriver:

Fuldstændig enig og det er også det jeg fik sagt i mit andet indlæg til vedkommende  

fordomme kommer man ikke til livs ved at smide dem den anden vej 

Det var jo for at vise hvor træls det er når en gruppe bliver generaliseret. 

Anmeld

12. juli 2015

Mami

Læs nu hvad der står ....

En bekendt der arbejder inden for området og med de familier -Ikke MIG har blandt andet fortalt at fordi der tit er en tendens til at de familier samles i områder ( Nok fordi det er billige boligere) der er inst vant til at børnene skal have ekstra omsorg fordi forældrene ( der tit er meget unge og meget dysfunktionelle) ikke magter simpel ting som at sørge for ordentlig mad og en tør ble -Ja så er det nødvendigt at give varm mad kl 16 lige inden børnene hentes og en tør ble fordi man ved at mange af de børn bliver kørt direkte hjem i seng fordi forældrene ikke magter andet.

Så længe der ikke er vold og direkte misbrug bliver der ikke gjort andet end at man sætter ekstra resourser ind. Mit eget barnebarn er et af de børn og tro mig der er fokus på området ,men tvangsfjernelser er først inde over når barnet er i direkte fare og der tæller en tung ble og en smule sult desværre ikke nok. 

Så nej jeg vender ikke ryggen til mishandling- jeg brugte eksemplet fordi der tit er unge forældre og de blev brugt til at illustrere at selv om man er ung er det ikke ensbetydende med at man indeholder en masse energi og god forældre skab - Det sidder nemlig ikke i alderen.

Jeg kender ( og synes selv jeg var en af dem ) mange  gode unge forældre blandt andet igennem mine store børn .Og så er der mien egen søn som kom fra en rimelig ordentlig familie.. Og alligevel endte han i katagorien dysfunktionel da det kom til hans egen søn. 

Mne jeg kender også mange ældre forældre balndt andet fra mine små børns skole og de er absolut hverken halvdøde eller render rundt med rollator fordi nogen af den har rundet 50 og der er vist også flere fædre på skolen der har rundet 60 og ikke en kigger skævt fordi det at være gråhåret er alm set på den skole :) 

Og nej der er ingen 20 årige på den skole- De har nemlig travlt med at få styr på karrieren inden de får børn så de kommer først om en 15 års tid :D

Jeg har jo selv været teenmor ,ung mor middel mor og ja gammel mor og alle aldrene har deres fordele men skulle jeg vælge synes jeg selv at jeg har mere at byde på nu hvor jeg hviler i mig selv,der er styr på økonomien og jeg ikke har så travlt .

Jeg har læst hvad du har skrevet og jeg finder der forkasteligt at der ikke gøres mere for de børn, uanset forældres alder, (der findes også alholiske/syge/ uegnede forældre i 60'erne) 

mit hjerte bløder og jeg er rigtig frustreret over de børns leve vilkår, det er bare ikke godt nok! 

Ved ikke rigtig hvad pointen med det sidste er, "ude at skabe karriere" er det for at provokere eller selv ironi?  

Anmeld

12. juli 2015

Mami

Det var jo for at vise hvor træls det er når en gruppe bliver generaliseret. 

Og så er det legalt fordi der er træls andre gør det? Må jeg så også slå Anna når hun slår? 

Anmeld

12. juli 2015

Mami skriver:

Jeg har læst hvad du har skrevet og jeg finder der forkasteligt at der ikke gøres mere for de børn, uanset forældres alder, (der findes også alholiske/syge/ uegnede forældre i 60'erne) 

mit hjerte bløder og jeg er rigtig frustreret over de børns leve vilkår, det er bare ikke godt nok! 

Ved ikke rigtig hvad pointen med det sidste er, "ude at skabe karriere" er det for at provokere eller selv ironi?  

Nej det var faktisk oprigtigt ment :) 

De unge i dag har heldigvis set lyset i at komme igang - Da jeg var ung for 100 år siden og fik den første var det helt normalt at være ufaglært og jeg har aldrig fået en uddannelse . Men har heldigvis alligevel fået banket en hæderlig virksomhed op .

Men er glad for at se at både mine egne rollinger og deres omgangskreds godt kan se at uddannelse er vejen frem hvis man vil bestemme over sin egen fremtid.

Og ja du har ret i at det er tragisk med børn der vokser op med de vilkår  Er sev vokset op med vold og misrøgt og ja det giver ar ...Og enten så bryder man den sociale arv eller også kører man videre i samme spiral .

Men ja mit eget barnebarn levede de første 15 mdr gennemsnitlig 20 timer i døgnet i en tremmeseng smurt ind i aff og urin imens hans forældre levede inde i stuen .Jeg har råbt og skreget over for myndighederne men først da de selv sagde at de ikke kunne klare ham og at de ville have han skulle bo hos os skete der noget seriøst. 

Jeg har utallige gange hente ham midt om natten og haft ham i ugevis imens jeg havde mine egne børn hvor den yngste kun er 10 uger ældre men ja så længe der ikke var tegn på vold og så længe han fik mad indimellem så skete der intet andet end at sundhedsplejesken lærte min svigerdatter hvordan hun skulle lave kogtvandsklude til alle hans sår i måsen fordi han ikke blev skiftet...Vi råber op om velfærd men de yngste udsatte i vores samfund bliver glemt fordi de ikke kan stemme. 

Sorry for ot men ja kort sagt du har ret i at vi spiller fallit når det gælder de børn - men resourserne er ikke til andet end at sætte et plaster på frem for at forsøge at forhindre børnene i at komme til skade. Og så vil jeg lige skynde mig at sige at min ex svigerdatter ikke er et ondt menneske hun hr bare ikke resourserne - Og det gælder vel egentligt for de fleste såkaldte dårlige forældre - De ville gerne hvis de kunne. 

Anmeld

12. juli 2015

Mami skriver:

Og så er det legalt fordi der er træls andre gør det? Må jeg så også slå Anna når hun slår? 

Det var for at pointere et eksempel i en debat .

Og ja det må du gerne bare det ikke kan ses 

Anmeld

12. juli 2015

Anonym

Jeg ville godt nok også have det stramt med at få sådan en besked i den alder. Og personligt så synes jeg det er alt for sent at få børn. Jeg skal ikke have flere børn efter jeg bliver 30, det er en personlig grænse for mig. Jeg vil gerne Være ung med mine børn og derfor har jeg også lige fået den første som 20 årig med min kæreste på 24. Vi føler os i hvertfald friske og oppe på dupperne, noget jeg kan se mangler lidt ved de ældre forældre jeg kender. Der er drt i hvertfald mit indtryk at natteroderi mm med små børn kan være lidt hårdt i den alder. Og graviditerne har heller ikke været nemt for den. Endnu en grund til at jeg vil have mine børn tidlig.

og ja vi er på su og min kæreste har fritidsjob så vi kan altså fint forsørge os selv og når vores søn bliver voksen er vi stadig i en god alder til at tage ud i verden og sidder ikke på plejehjem

Anmeld

12. juli 2015

vsimonev

Jeg er 21 min søster er 19.. Min mor fik mig da hun var 37 hvor min far var 45.. vores far døde da jeg var 18 år og har aldrig rigtig haft den barndom jeg ønsker for min datter (gravid 33+1) de havde ikke energien og helbredet til at passe os som man passer og leger med børn.. så det har andre sørget for hvis det overhoved blev gjort.. forældre skal kunne lege med deres børn og ikke være svækket af alderen.. det er min holdning. . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.