Jeg skal være storesøster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2015

lineog4

Mami skriver:

Du generalisere væsentlig mere end hun gør. Og hvis du har kendskab til et helt område med børn der ikke får mad og har beskidte bleer på i mange timer er du forpligtet til at gøre noget! 

De børn lider jo og skal væk derfra, så gang i indberetningerne og medierne nu! 

Jeg er i total chok over man bare kan smide alle yngre forældre over en kam, rose sig selv og så lukke øjnene overfor børn der mishandles! 

Hilsen en mor der fik den første som 21 årig hvis barn er skrevet op til privat skole når ham er gammel nok (siden det er vigtigt hvilken skole ungerne går i )

Kan man ikke bare blive enige om genraliseringer især når de ikke skal bruges til noget er helt igennem åndssvage. Og det være sig om det er unge eller gamle forældre eller hvad det nu kan handle om...

Alder gør ikke en til god forældre (hvilket valg af skole forresten heller ikke gør). Men det er altså heller ikke en selvfølgelighed man er energisk og fyldt med overskud fordi man får sine 3 børn mellem man er 21 og 26 

Jeg møder mange forældre gode som knapt så gode og vil aldrig få over mine læber at fx unge forældre gør det ringere. Dog kan jeg godt få over mine læber, at der en tendens til at være mere urolig, famlende og usikker hos de meget unge forældre end hos de lidt mere modne. Mens førstegangsforældre som er godt oppe i årene også er usikre men på en anden måde....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det er nu lidt sjovt. Det går vist aldrig helt væk at man synes dem der er en generation ældre er SÅ gamle og døden nær  

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Nu skrev jeg jo så heller ikke noget om at det var bedst at være ung mor på kh og bo i socialt byggeri - jeg nævnte simpelthen blot at det ikke er optimalt for hverken forældre eller babyer at folk bliver forældre i en sen alder - der er vel også en grund til vi kvinder stopper med at kunne lave børn på et tidspunkt i vores liv.

jeg har min mening og du har din det er helt fair - og jeg ved ikke hvor gammel din søn er men det er i hvert fald synd for det barn hvis mor er 51 - om så den mor har masser krudt i røven, ændre ikk det faktum at sen mor ikke får lov at opleve ret meget af barnet som voksen og selv få familie hvis det barn også er 40 inden det får børn - og det er det jeg synes er synd.

Min far fik min søster som 51årig og lever i bedste vilkår endnu, han er lige fyldt 73 og er stadigvæk aktiv og laver mange ting. Min mor blev mor som 19årig, døde som 44årig  Og min bror som 27årig og døde som 40årig. Så min far var den ældste og den der lever stadigvæk og var alene får til to fra et sted i 50erne og vi sad skulle ikke på vores flade røv , vi var ude og se ting, han lod os ikke blive hjemme hvis han skulle  til kbh.

Bare fordi man bliver den forælder betyder det ikke at man ikke oplever ens ben vokse op.

Jeg har faktisk  hørt flere unge der er døde, end ældre. Og hvis man først finder drømme mand som 39årig, så må man ikke få børn, fordi det er egoistisk?

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Astoria skriver:

Det er nu lidt sjovt. Det går vist aldrig helt væk at man synes dem der er en generation ældre er SÅ gamle og døden nær  

Åbenbart ikke.. frygter jeg snart bliver 30 så er jeg jo døden nær og snart ikke må få børn, for så er jeg egoist..

Anmeld

12. juli 2015

Carina:-)

Yurie skriver:

Åbenbart ikke.. frygter jeg snart bliver 30 så er jeg jo døden nær og snart ikke må få børn, for så er jeg egoist..

Ja og død inden barnet skal i skole ....

Fik selv den første som 17 årig og kan gudskelov ikke genkende mig selv i den fordomfuldhed der regere her i den her tråd.

Var i mødregrp med 2 på 35 og kan da huske at jeg aldrig tænkte gamle forældre men derimod var glad for at de kunne støtte og hjælpe når man var usikker. 

Sidst jeg var i mødregrp var jeg i en mimreklub 

Vi var alle over 38 og det var virkeligt dejligt at være sammen med andre der havde valgt at få børn i pensionistalderen 

Anmeld

12. juli 2015

Tutter92

Jeg er 23 og min mand er i 40'erne. Han har 2 skønne børn fra et tideligere forhold, og sammen har vi en dejlig dreng på 8 måneder. Min mand er SÅ god til at lege med vores søn og give ham omsorg og kærlighed.

Jeg har også en lillebror på 3 år, som er heeelt vild med at lege med min mand.

Så både min mor og mand var over 40 da de fik deres sidste barn

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Carina:-) skriver:

Fik selv den første som 17 årig og kan gudskelov ikke genkende mig selv i den fordomfuldhed der regere her i den her tråd.

Var i mødregrp med 2 på 35 og kan da huske at jeg aldrig tænkte gamle forældre men derimod var glad for at de kunne støtte og hjælpe når man var usikker. 

Vi var alle over 38 og det var virkeligt dejligt at være sammen med andre der havde valgt at få børn i pensionistalderen 

Ja åbenbart... 

Der er sku mange der får børn i 40erne, store stjerner, men dem er der da ingen der siger noget til, eller at de er ved at dø eller at det er synd for børnene,  men skriver man det herinde , er man egoist, børn mister forældrene hurtigere (for ingen dør jo når man er under 30), man kan ikke lege med sine børn.. Jeg kan ikke fordrage at ældre forældre altid bliver nedhakket og sæt til at stå med en fod i graven.

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Carina:-) skriver:

http://m.bt.dk/livsstil/49-aarige-master-fatman-jubler-far-igen 

Ja 49år og lige blevet  far for to måneder siden. Der er da ingen der siger til ham at han er ved at dø eller det er synd for hans børn (tror nu også han er ligeglad)

Anmeld

12. juli 2015

aarhusmor

Sjov tråd. Jeg blev født i 1970 og min mor var 27 år. Dengang mente andre at hun var alt alt for gammel og ikke kunne bidrage med noget - men grænserne flytter sig - jeg har ikke manglet noget, ligesom min søn ikke mangler noget, selvom jeg var 36 da jeg fik ham.

Jeg tror de bedste forældre er dem der glæder sig til at få deres barn, og dem der gør noget aktivt for at det bliver et godt liv deres barn får. Jeg mener ikke at alderen har noget med det at gøre. Helbredsproblemer kan være en begrænsning, hvis ikke man kan kompensere med andre ting. Men hvis man er 2 i forholdet, så kan den ene løbe og lege og den anden kan male - altså udnytte de ting hver i sær har.

Der hvor jeg sætter grænsen er når seniorer vil have børn, som vi hører om fra udlandet - hvor 70 årige får børn. Men det betyder ikke at de ikke er gode forældre - det betyder blot at der er en betydelig chance for at man ikke har mor og far ret længe i sit liv.

Du skriver du aldrig har set din stedmor - og måske ligger problemet i virkeligheden der?

Men din far og hende glæder sig og ville dele det med dig og du har chancen for at være der for et helt lille nyt liv. Sikke en gave

Anmeld

12. juli 2015

SandraXOXO

Nu er det 20 år siden min mor ikke gad ha flere småbørn, så det sker aldrig, men jeg ville gerne ha et par ekstra småsøskende. Har altid ønsket mig en kæmpe familie  men den ene lillesøsken jeg har er nu os ret fantastisk selv om vi er lige gamle. Hihi. Ønsk dem stort tillykke og istedet for at se negativt på at i ikke vil vokse op sammen så se positivt på det, du kan forkæle og invitere ham/hende på ferie og få det tætte bånd med dine egne børn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.