Jeg skal være storesøster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2015

Anonym

Carina:-) skriver:

Hvis man er egoistisk hvis man vælger karriere først og får børn sidst 30 start 40 -Hvad er man så hvis man er 20 på kh og bor i socialt byggeri?

Nu går mine børn i friskole og de yngste forældre i min søns klasse er 35 og har lige fået nummer 3 og den ældste mor er 51 .

Vi ser ingen forældre i 20 erne til gengæld ser vi masser af engagerede energiske og ikke mindst veluddannede modne forældre der har styr på deres liv. 

Hvis man tror at 40 + er lig med snart død og at 20 er lig med masser af engagement og energi med ungerne synes jeg da man skal besøge en inst i de mest socialtudsatte boligområder hvor gennemsnitsalderen er 20 år når de får deres første barn - Der er det alm at børn er i inst fra morgen til aften  Børn bliver afleveret med den ble vuggestuen gav barnet på hjem og mange steder serverer man varm mad kl 16 fordi så er de sikre på at børnene får mad den dag. 

Ifølge en bekendt der arbejder i sådan et område med de familier - så er det ikke vigør og energi der karakteserer de unge familier tværtimod så er de trætte så trætte at de knap kommer ud af sengen før børnene skal hentes igen . 

Og ja nu generaliserer  jeg  unge forældre - Akkurat som du gør mhs til "gamle forældre"

Nu skrev jeg jo så heller ikke noget om at det var bedst at være ung mor på kh og bo i socialt byggeri - jeg nævnte simpelthen blot at det ikke er optimalt for hverken forældre eller babyer at folk bliver forældre i en sen alder - der er vel også en grund til vi kvinder stopper med at kunne lave børn på et tidspunkt i vores liv.

jeg har min mening og du har din det er helt fair - og jeg ved ikke hvor gammel din søn er men det er i hvert fald synd for det barn hvis mor er 51 - om så den mor har masser krudt i røven, ændre ikk det faktum at sen mor ikke får lov at opleve ret meget af barnet som voksen og selv få familie hvis det barn også er 40 inden det får børn - og det er det jeg synes er synd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hold da op. Stakkels unge,  det er alt for sent at f børn. Synes godt nok det er synd da. 

Jeg har personlige erfaringer og jeg ville bestemt heller ikke blive glad for den besked.

Nogle gange må man gerne tænke på barnets ve og vel og ikke være så egoistisk. 

Hvorfor stakkels unge?! 

Anmeld

12. juli 2015

Carina:-)

Nu skrev jeg jo så heller ikke noget om at det var bedst at være ung mor på kh og bo i socialt byggeri - jeg nævnte simpelthen blot at det ikke er optimalt for hverken forældre eller babyer at folk bliver forældre i en sen alder - der er vel også en grund til vi kvinder stopper med at kunne lave børn på et tidspunkt i vores liv.

jeg har min mening og du har din det er helt fair - og jeg ved ikke hvor gammel din søn er men det er i hvert fald synd for det barn hvis mor er 51 - om så den mor har masser krudt i røven, ændre ikk det faktum at sen mor ikke får lov at opleve ret meget af barnet som voksen og selv få familie hvis det barn også er 40 inden det får børn - og det er det jeg synes er synd.

Han er 9 og sønnen til den mor er 8 og er ganske glad og føler sig helt sikkert ikke som en stakkel 

Og hun kan i princippet blive 90 og dermed få  50 år med sit barn - Der er børn der mister deres mor pga sygdom/ uheld når de er helt små også selv om mor var 20 da hun fik dem 

Min pointe er at de færrest kvinder på 20 har styr på økonomi job osv  så i min verden er det absolut mest optimalt at have styr på de ting før man overhovedet overvejer at sætte børn i verden. 

Og mhs til død så har jeg da ondt af de børn der mister deres forældre - Det er super trist men sygdom er man ikke herre over .

Vi har oplevet det et par gange og det er da altid trist nr en kvinde på 34 må sige farvel til sine børn pga brystkræft. Sygdom og uheld vælger ikke udfra alder .

Og msh til at ikke kunne få børn så kan kvinder i 40 erne rent faktisk godt få børn -og skulel man tage efter fertilitet så er det vel lige så forkert så at kvinder få hjælp når de ikke selv kan få børn  selv om de f.eks er 25 når de gør det -Naturen har vel valgt på deres vegne så ??

Nej vel :) Verden er nemlig ikke kun sort/ hvid 

Nogen burde ikke få børn ligegyldig hvilken alder de har ,og andre er fantastiske forældre selv om de er 40 + når de får et barn . 

Anmeld

12. juli 2015

lineog4

Tøs85 skriver:

Wow! Sikke en besked at få!

jeg synes det er for sent at få børn når man er i fyrrene!!

man har altså bare ikke den samme energi og børnene har ikke friske forældre i særlig mange år! Jeg har ser mødre i 40 erne i forbindelse med mit arbejde og de er HELT udkørt!

forstår faktisk ikke hvorfor man gerne vil have børn når man er nået den alder..

Hold da op en genralisering 

Jeg er 41 og hopper rundt med mine børn, jeg har brug for mindre søvn en dag jeg var 22 fx. Og ret sikker på mine børn ikke føler de går glip af noget tværtimod.

Jeg møder forældre i alle qua arbejde, frivilligt arbejde og ja bare legepladser osv. Og kan slet ikke kende beskrivelsen. Jeg kan derimod se der er forskelle på alle forældre og det på ingen måde handler om alder men om værdier, interesser, prioriteringer.

Hilsen de gamle forældre der er på vej ned gennem Italien og springer i alle bølgerne selv om kroppen er lidt rynket, klarer 40 grader og pompei selvom både numse og bryster har mødt tyngdekræften og hopper i den største rutchebane selvom den ene af os har læsebriller 

Anmeld

12. juli 2015

lineog4 skriver:

Hold da op en genralisering 

Jeg er 41 og hopper rundt med mine børn, jeg har brug for mindre søvn en dag jeg var 22 fx. Og ret sikker på mine børn ikke føler de går glip af noget tværtimod.

Jeg møder forældre i alle qua arbejde, frivilligt arbejde og ja bare legepladser osv. Og kan slet ikke kende beskrivelsen. Jeg kan derimod se der er forskelle på alle forældre og det på ingen måde handler om alder men om værdier, interesser, prioriteringer.

Hilsen de gamle forældre der er på vej ned gennem Italien og springer i alle bølgerne selv om kroppen er lidt rynket, klarer 40 grader og pompei selvom både numse og bryster har mødt tyngdekræften og hopper i den største rutchebane selvom den ene af os har læsebriller 

Og rollator 

God tur :) 

Anmeld

12. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg kan godt forstå, at du måske synes, det er lidt underligt. Især med din alder... 

Jeg ville også synes, at det ville være underligt, hvis jeg skulle være storesøster nu (er 24). 

Men jeg ville prøve at glæde mig til det og være positive overfor min mor og hvem hun end var gravid med (jun er single lol) 

mht. At man ikke får det samme bånd, som sine øvrige Søskende, så vil du jo bare få et andet bånd, som sikkert er lige så godt! 

Anmeld

12. juli 2015

lineog4

Og rollator 

God tur :) 

Det første år uden klapvogn så ja der var plads ti rollatoren i år den er nemlig rigtig anvendelig når jeg skal klare at komme i vandet med ungerne uden at miste alt min energi..... 

Anmeld

12. juli 2015

2721

Jeg kan godt forstå du blev letter overrasket over den besked og lige skulle bruge et øjeblik på at sunde dig, det tror jeg de fleste ville skulle

Knus til dig

Anmeld

12. juli 2015

Mami

Hvis man er egoistisk hvis man vælger karriere først og får børn sidst 30 start 40 -Hvad er man så hvis man er 20 på kh og bor i socialt byggeri?

Nu går mine børn i friskole og de yngste forældre i min søns klasse er 35 og har lige fået nummer 3 og den ældste mor er 51 .

Vi ser ingen forældre i 20 erne til gengæld ser vi masser af engagerede energiske og ikke mindst veluddannede modne forældre der har styr på deres liv. 

Hvis man tror at 40 + er lig med snart død og at 20 er lig med masser af engagement og energi med ungerne synes jeg da man skal besøge en inst i de mest socialtudsatte boligområder hvor gennemsnitsalderen er 20 år når de får deres første barn - Der er det alm at børn er i inst fra morgen til aften  Børn bliver afleveret med den ble vuggestuen gav barnet på hjem og mange steder serverer man varm mad kl 16 fordi så er de sikre på at børnene får mad den dag. 

Ifølge en bekendt der arbejder i sådan et område med de familier - så er det ikke vigør og energi der karakteserer de unge familier tværtimod så er de trætte så trætte at de knap kommer ud af sengen før børnene skal hentes igen . 

Og ja nu generaliserer  jeg  unge forældre - Akkurat som du gør mhs til "gamle forældre"

Du generalisere væsentlig mere end hun gør. Og hvis du har kendskab til et helt område med børn der ikke får mad og har beskidte bleer på i mange timer er du forpligtet til at gøre noget! 

De børn lider jo og skal væk derfra, så gang i indberetningerne og medierne nu! 

Jeg er i total chok over man bare kan smide alle yngre forældre over en kam, rose sig selv og så lukke øjnene overfor børn der mishandles! 

Hilsen en mor der fik den første som 21 årig hvis barn er skrevet op til privat skole når ham er gammel nok (siden det er vigtigt hvilken skole ungerne går i )

Anmeld

12. juli 2015

Du generalisere væsentlig mere end hun gør. Og hvis du har kendskab til et helt område med børn der ikke får mad og har beskidte bleer på i mange timer er du forpligtet til at gøre noget! 

De børn lider jo og skal væk derfra, så gang i indberetningerne og medierne nu! 

Jeg er i total chok over man bare kan smide alle yngre forældre over en kam, rose sig selv og så lukke øjnene overfor børn der mishandles! 

Hilsen en mor der fik den første som 21 årig hvis barn er skrevet op til privat skole når ham er gammel nok (siden det er vigtigt hvilken skole ungerne går i )

Du læser vist mere end der står 

Hvor læser du at jeg roser mig selv? Hvor læser du at jeg lukker øjene for børnemishandlig? Du er da et klassik eksempel på en der ikke læser hvad der står men tolker frit. 

Jeg skrev om en bekendt som arbejder i et socialt belastet område med dysfunktionelle familier.

Og ja de ting foregår og meget mere end vi velbjergede forældre regner med .

Hvis man skulle fjerne alle børn der ikke får skiftet deres ble regelmæssigt og er i inst fra morgen til aften fordi forældrene spiller com hele dagen og regelmæssig mad er en mangelvare ville vores kommuner får sindssygt travlt.

Det var et eksempel for at vise at det absoliút ikke er lig med lykke at kvinder på 20 får børn før de har styr på deres liv og at 20 jo tydeligt ikke er ensbetydende med masser af energi og vigør når man ikke engang kan klare at passe sit barn ordentligt og komme igang. Igen var det et eksempel for at vise hvor groteks det er at skære alle over med en kam for slef er ikke alle unge forældre sløve og dysfunktionelle akkurat som alle ældre ikke går med rollator - Forstår du hvor jeg vil hen?

Jeg blev selv mor som 17 årig og igen som knap 22 osv - Så jeg har skam selv været i katagorien ung mor og det ændre ikke min mening om at det ikke er alder der gør en god forældre . Men det gælder også forældre i 40érne. 

Men prøv lige at læse mit indlæg igen så kan du måske se min pointe i hvorfor jeg skrev som jeg gjorde. 

Som jeg skrev  i sidste linie så genrealiserede jeg lige nu unge forældre akkurat som tråden her generaliserer ældre forældre Det ´var et eksemple for at pointere min mening ....

Og ja self har skole da noget at sige mhs til vores barns fremtid.. Det er da vigtigt at vælge et godt sted om det er privat eller offentligt. Vi valgte privatskole pga vi havde prøvet folkeskolen og var ikke imponeret .Og det var igen et eksempel for at pointere min mening. ....

Og ja jeg genreraliserer netop for at vise hvor træls det er at alle bliver skåret over med en kam Akkurat når folk her i tråden skriver at "gamle" forældre er halvt døde og deres børn er stakler- Og det virker jo tydeligt siden du blev så provokeret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.