Jeg skal være storesøster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2015

SaraSH

Min mand og jeg har lille Noah på otte uger. Jeg er 25, han er 44 og har to store sønner på 19 og 22 år 

så jeg synes selvfølgelig at det ikke er for sent og at du (tror jeg) kommer til at nyde en lillebror eller lillesøster, trods den store alders forskel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2015

klmf

Ærligt, så ville jeg blive stram i betrækket hvis det var min far, der kom med den nyhed�� Ikke at man kan eller skal stille noget op, men ville helt klart tænke hver ting til sin tid. 

Anmeld

11. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg er på ingen måde sur, synes børn er en gave   

Men vil ikke lægge skjul på jeg synes det var mærkeligt.. 

Det var en kamel der skulle sluges, min søn vil Være 4 år ældre end hans kommende morbror eller moster. Min 2 yngre søskende var også rimelig chokket men nok mest den yngste på 15 for så er hun ikke den mindste mere..

Hvad de Gør er deres sag, har ønsket dem begge Tillykke 

Anmeld

12. juli 2015

Anonym

Hold da op. Stakkels unge,  det er alt for sent at f børn. Synes godt nok det er synd da. 

Jeg har personlige erfaringer og jeg ville bestemt heller ikke blive glad for den besked.

Nogle gange må man gerne tænke på barnets ve og vel og ikke være så egoistisk. 

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hold da op. Stakkels unge,  det er alt for sent at f børn. Synes godt nok det er synd da. 

Jeg har personlige erfaringer og jeg ville bestemt heller ikke blive glad for den besked.

Nogle gange må man gerne tænke på barnets ve og vel og ikke være så egoistisk. 

Hvad er det der er egoistisk? At de er i 40erne eller at der er voksne børn? 

Anmeld

12. juli 2015

Tøs85

Anonym skriver:

Hold nu op den kom bag på mig!!! 

Jeg skal være storesøster i en alder af 27 år 

Min stedmor er i midt 40'erne, jeg har aldrig mødt hende også ringer min far og siger at jeg skal være storesøster.. 

Ved slet ikke hvor jeg skal gøre af mig selv, det er selvfølgelig deres valg.. Men synes måske det er lidt sent for dem begge.. 

Hvad mener i? 

Wow! Sikke en besked at få!

jeg synes det er for sent at få børn når man er i fyrrene!!

man har altså bare ikke den samme energi og børnene har ikke friske forældre i særlig mange år! Jeg har ser mødre i 40 erne i forbindelse med mit arbejde og de er HELT udkørt!

forstår faktisk ikke hvorfor man gerne vil have børn når man er nået den alder..

Anmeld

12. juli 2015

Anonym

Hvis mine forældre kom og fortalte de skulle have en baby - så ville jeg blive super ked af det på alles vegne vel - barnets fordi det er begrænset hvor meget glæde han når at få af sine forældre (her udelukkes for tidlig død, ulykker og div.) men også forældrene når jo ikke at opleve de samme ting med den baby som de har oplevet med os voksne søskende og sidst os som nok ikke er vigtigt - vi får ikke noget søskende bånd til den her baby - som andre skriver mener jeg også at ABSOLUT sidste udkald for at få børn er 35 - og nej det er ikke fordi jeg ikke synes om dem der er 40 som vælger at få børn eller har kæmpet og først fået succes i den alder eller whatever.

men vælger man karriere over alt abdet og først får familie når man er 40 - så skulle man nok have Prioteret anderledes til at starte med - man kan jo sagtens få børn først og derefter bygge en karriere op - jeg ville absolut ikke bryde mig om at mine forældre ikke kom til at opleve mine børn vokse op hvis de havde fået mig da de var 40 :/

Anmeld

12. juli 2015

TNBC

Tøs85 skriver:

Wow! Sikke en besked at få!

jeg synes det er for sent at få børn når man er i fyrrene!!

man har altså bare ikke den samme energi og børnene har ikke friske forældre i særlig mange år! Jeg har ser mødre i 40 erne i forbindelse med mit arbejde og de er HELT udkørt!

forstår faktisk ikke hvorfor man gerne vil have børn når man er nået den alder..

Det er altså ikke alle der er udkørte bare fordi de er i 40erne.

Jeg kender flere der har masser energi selvom at de er over 40. og jeg kender en der er 44 og han har mere energi end moren der er i 30erne. 

Så det har ikke noget med alderen at gøre, det har noget med personerne.. 

Og hvis man først finder drømmemanden når man er 39, skal man så bare droppe at få børn, forbi man er tæt på 40, hvis man har energien til det? 

Anmeld

12. juli 2015

Louise H.

Hvorfor ikk bare være glad på din fars vegne? Det er måske ikke noget du selv havde gjort, men nu har din far altså og det lyder til han er glad

Selv ville jeg ikke få børn så sent, men hvad andre gør er op til dem.

Anmeld

12. juli 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Hvis mine forældre kom og fortalte de skulle have en baby - så ville jeg blive super ked af det på alles vegne vel - barnets fordi det er begrænset hvor meget glæde han når at få af sine forældre (her udelukkes for tidlig død, ulykker og div.) men også forældrene når jo ikke at opleve de samme ting med den baby som de har oplevet med os voksne søskende og sidst os som nok ikke er vigtigt - vi får ikke noget søskende bånd til den her baby - som andre skriver mener jeg også at ABSOLUT sidste udkald for at få børn er 35 - og nej det er ikke fordi jeg ikke synes om dem der er 40 som vælger at få børn eller har kæmpet og først fået succes i den alder eller whatever.

men vælger man karriere over alt abdet og først får familie når man er 40 - så skulle man nok have Prioteret anderledes til at starte med - man kan jo sagtens få børn først og derefter bygge en karriere op - jeg ville absolut ikke bryde mig om at mine forældre ikke kom til at opleve mine børn vokse op hvis de havde fået mig da de var 40 :/

Hvis man er egoistisk hvis man vælger karriere først og får børn sidst 30 start 40 -Hvad er man så hvis man er 20 på kh og bor i socialt byggeri?

Nu går mine børn i friskole og de yngste forældre i min søns klasse er 35 og har lige fået nummer 3 og den ældste mor er 51 .

Vi ser ingen forældre i 20 erne til gengæld ser vi masser af engagerede energiske og ikke mindst veluddannede modne forældre der har styr på deres liv. 

Hvis man tror at 40 + er lig med snart død og at 20 er lig med masser af engagement og energi med ungerne synes jeg da man skal besøge en inst i de mest socialtudsatte boligområder hvor gennemsnitsalderen er 20 år når de får deres første barn - Der er det alm at børn er i inst fra morgen til aften  Børn bliver afleveret med den ble vuggestuen gav barnet på hjem og mange steder serverer man varm mad kl 16 fordi så er de sikre på at børnene får mad den dag. 

Ifølge en bekendt der arbejder i sådan et område med de familier - så er det ikke vigør og energi der karakteserer de unge familier tværtimod så er de trætte så trætte at de knap kommer ud af sengen før børnene skal hentes igen . 

Og ja nu generaliserer  jeg  unge forældre - Akkurat som du gør mhs til "gamle forældre"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.