Anonym skriver:
Hvis mine forældre kom og fortalte de skulle have en baby - så ville jeg blive super ked af det på alles vegne vel - barnets fordi det er begrænset hvor meget glæde han når at få af sine forældre (her udelukkes for tidlig død, ulykker og div.) men også forældrene når jo ikke at opleve de samme ting med den baby som de har oplevet med os voksne søskende og sidst os som nok ikke er vigtigt - vi får ikke noget søskende bånd til den her baby - som andre skriver mener jeg også at ABSOLUT sidste udkald for at få børn er 35 - og nej det er ikke fordi jeg ikke synes om dem der er 40 som vælger at få børn eller har kæmpet og først fået succes i den alder eller whatever.
men vælger man karriere over alt abdet og først får familie når man er 40 - så skulle man nok have Prioteret anderledes til at starte med - man kan jo sagtens få børn først og derefter bygge en karriere op - jeg ville absolut ikke bryde mig om at mine forældre ikke kom til at opleve mine børn vokse op hvis de havde fået mig da de var 40 :/
Hvis man er egoistisk hvis man vælger karriere først og får børn sidst 30 start 40 -Hvad er man så hvis man er 20 på kh og bor i socialt byggeri?
Nu går mine børn i friskole og de yngste forældre i min søns klasse er 35 og har lige fået nummer 3 og den ældste mor er 51 .
Vi ser ingen forældre i 20 erne til gengæld ser vi masser af engagerede energiske og ikke mindst veluddannede modne forældre der har styr på deres liv.
Hvis man tror at 40 + er lig med snart død og at 20 er lig med masser af engagement og energi med ungerne synes jeg da man skal besøge en inst i de mest socialtudsatte boligområder hvor gennemsnitsalderen er 20 år når de får deres første barn - Der er det alm at børn er i inst fra morgen til aften Børn bliver afleveret med den ble vuggestuen gav barnet på hjem og mange steder serverer man varm mad kl 16 fordi så er de sikre på at børnene får mad den dag.
Ifølge en bekendt der arbejder i sådan et område med de familier - så er det ikke vigør og energi der karakteserer de unge familier tværtimod så er de trætte så trætte at de knap kommer ud af sengen før børnene skal hentes igen .
Og ja nu generaliserer jeg unge forældre - Akkurat som du gør mhs til "gamle forældre"
Anmeld