Jeg skal være storesøster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg selv er født hvor min mor var 40 og min far 49 og hvor ville jeg ønske at de havde fået mig da de var yngre!! Min far mistede jeg da jeg var 13 år og mange troede og tror stadig at min mor er min bedstemor! Ikke så fedt når man er barn!! Så jeg er også modstander af at man får barn i 40'erne. Det allerseneste synes jeg er 35!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg selv er født hvor min mor var 40 og min far 49 og hvor ville jeg ønske at de havde fået mig da de var yngre!! Min far mistede jeg da jeg var 13 år og mange troede og tror stadig at min mor er min bedstemor! Ikke så fedt når man er barn!! Så jeg er også modstander af at man får barn i 40'erne. Det allerseneste synes jeg er 35!

Anmeld

11. juli 2015

Bella&Lina

Anonym skriver:

Hold nu op den kom bag på mig!!! 

Jeg skal være storesøster i en alder af 27 år 

Min stedmor er i midt 40'erne, jeg har aldrig mødt hende også ringer min far og siger at jeg skal være storesøster.. 

Ved slet ikke hvor jeg skal gøre af mig selv, det er selvfølgelig deres valg.. Men synes måske det er lidt sent for dem begge.. 

Hvad mener i? 

Vi fik vores første da jeg var 17 år. Et år efter fik mine forældre en efternøler (vi var i forvejen 3 søskende på 17, 12 og 10 år) . Når okay... Jaja... Vi venter så nr 2, og sørme så..... Mine forældre venter sig også!! Såå, vi har idag en snart 4 årig og en snart 1 årig, og mine forældre har en snart 3 årig og en snart 1 årig .... Haha  og må indrømme det var , især sidste gang, virkelig en kamel der skulle sluges... Men altså, så har de glæde af hinanden  synes dog det er ærgerligt jeg aldrig kommer til og få samme bånd som jeg har med mine ældre søskende.. Vi er jo vokset op sammen osv, det er noget helt andet nu jeg selv har familie og børn.. Ikke samme "storesøster" følelse, men elsker dem da!! 

Anmeld

11. juli 2015

Carina:-)

Bella&Lina skriver:

Vi fik vores første da jeg var 17 år. Et år efter fik mine forældre en efternøler (vi var i forvejen 3 søskende på 17, 12 og 10 år) . Når okay... Jaja... Vi venter så nr 2, og sørme så..... Mine forældre venter sig også!! Såå, vi har idag en snart 4 årig og en snart 1 årig, og mine forældre har en snart 3 årig og en snart 1 årig .... Haha  og må indrømme det var , især sidste gang, virkelig en kamel der skulle sluges... Men altså, så har de glæde af hinanden  synes dog det er ærgerligt jeg aldrig kommer til og få samme bånd som jeg har med mine ældre søskende.. Vi er jo vokset op sammen osv, det er noget helt andet nu jeg selv har familie og børn.. Ikke samme "storesøster" følelse, men elsker dem da!! 

Vi fik Villads 10 uger før vores den ældste blev far første gang og det har været sjovt at følge de 2 drenge sammen.

Nu bor vores barnebarn hos os fordi forældrene blandt andet alligevel var for unge-Men det er stadig skægt så stærkt et bånd de 2 har .

Min den ældste har så sagt at han er glad for Villads men at han samtidig er ked af at han ikke har det tætte tætte bånd som har har med de andre-Så kan godt nikke genkendede til det du siger :)

Anmeld

11. juli 2015

Anonym

Jeg er af den opfattelse at man ikke skal blande sig i hvornår folk får børn. Men synes da samtidig man har lov at have en holdning til det. Personligt vil jeg ikke selv have børn efter jeg er fyldt 35. 

Men havde min far ringet og sagt jeg skulle være storesøster nu. Så havde jeg ønsket tillykke og været glad på deres vegne. 

Anmeld

11. juli 2015

Bella&Lina

Vi fik Villads 10 uger før vores den ældste blev far første gang og det har været sjovt at følge de 2 drenge sammen.

Nu bor vores barnebarn hos os fordi forældrene blandt andet alligevel var for unge-Men det er stadig skægt så stærkt et bånd de 2 har .

Min den ældste har så sagt at han er glad for Villads men at han samtidig er ked af at han ikke har det tætte tætte bånd som har har med de andre-Så kan godt nikke genkendede til det du siger

Jamen det er sq svært må jeg indrømme. Jeg er jo vokset op med mine to ældre brødre. Vi har været børn sammen, skændtes og grint og lavet ballade og været på ferie og fulgtes afsted. Men nu har jeg selv familie og endda børn på samme alder som mine yngste brødre, og det forhold jeg har til dem er jo bare slet ikke det samme.. Jeg er den voksne, og nærmere en slags omsorgsperson og rollemodel når vi er sammen, end en "storesøster" . 

Anmeld

11. juli 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Min stedmor er i midt 40'erne, jeg har aldrig mødt hende også ringer min far og siger at jeg skal være storesøster.. 

Ved slet ikke hvor jeg skal gøre af mig selv, det er selvfølgelig deres valg.. Men synes måske det er lidt sent for dem begge.. 

Hvad mener i? 

Jeg har personligt svært ved at forstå hvorfor voksne børn bliver sure eller skuffede over forældrene vælger at få flere børn. De har da ret til at jagte egen lykke.

Hvis man så synes det er for sent at få børn, ja... så ønsker man dem alligevel tillykke og holder det for sig selv...  

Anmeld

11. juli 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Tja. Min lillesøster er lige blevet 4 år. Jeg er 22 og min datter er 3 år 

Ville være ligeglad. Op til dem. 

Anmeld

11. juli 2015

TNBC

Astoria skriver:

Jeg har personligt svært ved at forstå hvorfor voksne børn bliver sure eller skuffede over forældrene vælger at få flere børn. De har da ret til at jagte egen lykke.

Hvis man så synes det er for sent at få børn, ja... så ønsker man dem alligevel tillykke og holder det for sig selv...  

Helt enig.

Jeg forstår heller ikke hvorfor de bliver sure.

Og så forældre der er i 40´erne..

Faren har fundet sammen med en ny, og hvis hun nu ikke har nogen, og ønsker et, skal manden så bare sige nej, bare fordi han har voksne børn. `??

Jeg kan godt forstå det er mærkeligt, men jeg ville aldrig blive sur eller gal, jeg ville ønske tillykke og elske den lille nye..

Anmeld

11. juli 2015

God-mor

Anonym skriver:

Hvad mener i? 

Mener det er helt deres egen sag, og du bør være glad på deres vegne. Børn er en gave, og jeg ville personligt slet ikke have noget imod at blive storesøster nu (24 år). Men du kan jo ikke styrer hvad du føler, men du kan skjule det for dem og begynde at acceptere det og tænke positivt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.