Jeg skal være storesøster!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2015

Malou74

Jeg fik min søn da jeg var 34 og venter nu en lille pige og jeg når at blive 41 inden at hun melder sin ankomst. Jeg kan ikke se noget problem i, at jeg har fået mine børn i en sen alder, tværtimod! Jeg har masser af kærlighed at give dem, uagtet om jeg er 25 eller 40 år! Folk har altid så travlt med alle andre end dem selv. Hvor står der henne at man er en bedre mor når man er en ung kvinde fremfor at være en moden voksen kvinde? 

Lykkelig kommende mor til 2 ❤️

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2015

Nr. 4 på vej

Hej kære kommende storesøster.

jeg kan da godt forstå at det er lidt af en overraskelse, og lidt mærkeligt at blive storesøster i en alder af 27 år.

jeg kan fortælle at jeg selv har 4 børn, hvor den ældste bliver 20 lige om lidt og den yngste snart 1 år. Der er tre fædre og da vi fortalte nyheden om at de skulle have en søskende blev de meget overraskede, nok mest den store, men meget hurtigt vænnede de sig til tanken og faktisk glædede sig rigtig meget.

Idag er den mindste så snart 1 år og de er alle sammen så glade og omsorgsfulde for deres lillebror. Og de vil på ingen måde være foruden ham, og det gælder dem alle tre.

Trods den store aldersforskel har de udviklet et meget nært og kærligt bånd til deres lillebror. Det skal selvfølgelig også siges at de alle bor hjemme, dog er de to mellemste halvdelen af deres tid hos deres far, men de savner lillebror meget når de ikke er sammen med ham og han er det første de skal hilse på når de kommer her hjem igen og sådan fortsætter det hele ugen de er her, det første de tænker på når de vågner om morgenen er også deres lillebror. 

Det jeg ville sige med dette, er bare at der sagtens kan komme noget godt ud af det, trods den store aldersforskel. Du skal måske bare have lidt tid til at sunde dig❤️

Varme tanker til dig

Anmeld

21. juli 2015

Hoda

Anonym skriver:

Hold nu op den kom bag på mig!!! 

Jeg skal være storesøster i en alder af 27 år 

Min stedmor er i midt 40'erne, jeg har aldrig mødt hende også ringer min far og siger at jeg skal være storesøster.. 

Ved slet ikke hvor jeg skal gøre af mig selv, det er selvfølgelig deres valg.. Men synes måske det er lidt sent for dem begge.. 

Hvad mener i? 

Det samme er sket for mig, er dog 25, men min bror er 27. Fik det dog ikke fortalt af ham personligt da jeg ikke har snakket med ham siden han forlod sin familie for at være sammen med en der er lidt ældre end sin søn. 

Synes det forkert, at få børn i den alder. 

Anmeld

21. juli 2015

sandramor

åårrrh gud altså

nu har jeg siddet og læst hele den her tråd igennem og uden at være uhøflig tænker jeg virkelig WTF!!!!! tænker du på!! til nogle af de kommentarer herinde!!...

skal starte med at sige at min mor blev mor til min bror som 23 årig og mig som 32 årig og jeg har ikke min mor idag og jeg er 35!! hun døde for 2 år siden og hun har da fået os i en "tidlig" alder.....

Det er åbenbart sådan at der er mange herinde der "ved" at det vil være synd for barnet hvis de får nogle "GAMLE" forældre på 40 år 

nogle gamle forældre på 40 år der har et sund og stabilt ægteskab, god økonomi, et dejligt hjem og masser af kærlighed og overskud til deres barn!! ja for pokker hvor er det da skide synd for det barn!!!! hvad tænker i dog på!! skam jer!!! der er åbenbart ting der er vigtigere når det drejer sig om det at ville sætte et barn i verden! det er åbenbart jeres alder!!! aiiiii helt seriøst spænd dog hjelmen for pokker 

Jer der har så travlt med at "dømme" de gamle forældre?? hvad i alverden bygger i det på??? jeres erfaring?? det har i set hos naboen eller hvad???? hvordan kan i vide at forældre over 40 ingen overskud ar til deres børn og at de kommer til at synes det er mere hårdt med de søvnløse nætter?? hvor ved i det fra??? tænker man kan jo ikke bare slynge sådan noget ud hvis man ikke har noget at bygge det på?? 

Det vigtigste når man vælger at sætte et barn i verden må da for pokker altid være kærlighed og en stabil og tryg base barnet kan vokse op i og forældre der har tid og overskud til barnet????  glem dog for H....... alder i det her og fokuser på hvad forældrene kan tilbyde barnet!!.... og når alt kommer til alt så er det jeres forforståelse der spiller ind når i "dømmer" "gamle" forældre for i ved jo faktisk overhovedet ingenting om det.... i ved hverken om det er synd for barnet, om forældrene har manglende overskud eller om det er en beslutning fordi de liiiiiige pludselig har fundet ud af at de har prioriteret forkert i den tid de har fokuseret på deres karriere vel?? 

OG til dig der skriver at fertilitetsbehandling også er forkert og at nogen bare skal accepterer at det at blive forældre ikke er noget der er for alle.............. Jeg er pt nede med stress og min tålmodighed kan ligge på et meget lille sted og dyrker meget mentaltræning og mindfullness............. det er jeg glad for lige nu for måtte lige sidde mig i et hjørne og meditere og sige feng zueeeeiiiii og yin og yang og alt muligt for ikke at gå helt op i det røde felt!!!!!! nu smiler jeg bare og tænker....... " sørgeligt" at nogen har den tankegang men heldigvis er tingene da ikke som du siger og halleluja for det 

personligt fik jeg min sidste datter da jeg var 32 og har to børn med to forskellige mænd og egentlig mest derfor har jeg sagt jeg ikke skal have flere børn..... men møder jeg drømmemanden og det for os føles rigtigt at få en mere så er jeg da ligeglad med om jeg er 38 eller 42... hvis vi har overskuddet og lysten til det så gør vi da det...

ha en super tirsdag allesammen 

Anmeld

21. juli 2015

MrsB

Min mor var 45 da hun fik mig, og min far 1-2 år ældre. Jeg har haft en dejlig opvækst og kærlige forældre. Min ældste søster er 25 år ældre end mig - vi har et rigtig godt forhold. 

Så dem om det, men derfor forstår jeg godt at det kan komme lidt som en overraskelse  

Anmeld

21. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
sandramor skriver:

åårrrh gud altså

nu har jeg siddet og læst hele den her tråd igennem og uden at være uhøflig tænker jeg virkelig WTF!!!!! tænker du på!! til nogle af de kommentarer herinde!!...

skal starte med at sige at min mor blev mor til min bror som 23 årig og mig som 32 årig og jeg har ikke min mor idag og jeg er 35!! hun døde for 2 år siden og hun har da fået os i en "tidlig" alder.....

Det er åbenbart sådan at der er mange herinde der "ved" at det vil være synd for barnet hvis de får nogle "GAMLE" forældre på 40 år 

nogle gamle forældre på 40 år der har et sund og stabilt ægteskab, god økonomi, et dejligt hjem og masser af kærlighed og overskud til deres barn!! ja for pokker hvor er det da skide synd for det barn!!!! hvad tænker i dog på!! skam jer!!! der er åbenbart ting der er vigtigere når det drejer sig om det at ville sætte et barn i verden! det er åbenbart jeres alder!!! aiiiii helt seriøst spænd dog hjelmen for pokker 

Jer der har så travlt med at "dømme" de gamle forældre?? hvad i alverden bygger i det på??? jeres erfaring?? det har i set hos naboen eller hvad???? hvordan kan i vide at forældre over 40 ingen overskud ar til deres børn og at de kommer til at synes det er mere hårdt med de søvnløse nætter?? hvor ved i det fra??? tænker man kan jo ikke bare slynge sådan noget ud hvis man ikke har noget at bygge det på?? 

Det vigtigste når man vælger at sætte et barn i verden må da for pokker altid være kærlighed og en stabil og tryg base barnet kan vokse op i og forældre der har tid og overskud til barnet????  glem dog for H....... alder i det her og fokuser på hvad forældrene kan tilbyde barnet!!.... og når alt kommer til alt så er det jeres forforståelse der spiller ind når i "dømmer" "gamle" forældre for i ved jo faktisk overhovedet ingenting om det.... i ved hverken om det er synd for barnet, om forældrene har manglende overskud eller om det er en beslutning fordi de liiiiiige pludselig har fundet ud af at de har prioriteret forkert i den tid de har fokuseret på deres karriere vel?? 

OG til dig der skriver at fertilitetsbehandling også er forkert og at nogen bare skal accepterer at det at blive forældre ikke er noget der er for alle.............. Jeg er pt nede med stress og min tålmodighed kan ligge på et meget lille sted og dyrker meget mentaltræning og mindfullness............. det er jeg glad for lige nu for måtte lige sidde mig i et hjørne og meditere og sige feng zueeeeiiiii og yin og yang og alt muligt for ikke at gå helt op i det røde felt!!!!!! nu smiler jeg bare og tænker....... " sørgeligt" at nogen har den tankegang men heldigvis er tingene da ikke som du siger og halleluja for det 

personligt fik jeg min sidste datter da jeg var 32 og har to børn med to forskellige mænd og egentlig mest derfor har jeg sagt jeg ikke skal have flere børn..... men møder jeg drømmemanden og det for os føles rigtigt at få en mere så er jeg da ligeglad med om jeg er 38 eller 42... hvis vi har overskuddet og lysten til det så gør vi da det...

Ud over at jeg faktisk er enig med dine synspunkter, så syntes jeg du har en ualmindelig dårlig og argressiv debat stil . Måske du ville få dine synspunkter frem bedre, ved at formulere dig bare en anelse pænt!

Anmeld

21. juli 2015

TNBC

sandramor skriver:

åårrrh gud altså

Sådan!!! Jeg har været oppe i det røde felt i den her debat, da jeg er barn af en der var over 40 og over 50 med min søster. Så jeg bliver sku ked af det når folk sig er man er egoistisk hvis man før børn efter 40. 

Så skønt at læse din besked 

Anmeld

21. juli 2015

sandramor

Mom skriver:

Ud over at jeg faktisk er enig med dine synspunkter, så syntes jeg du har en ualmindelig dårlig og argressiv debat stil . Måske du ville få dine synspunkter frem bedre, ved at formulere dig bare en anelse pænt!

Jamen jeg var også helt oppe i det røde felt 

Jeg er dog ikke agressiv for tro mig så ville jeg formulere mig helt anderledes.... jeg beder bare folk om at bygge deres konklusioner op på noget istedet for at bare at konstatere noget..... 

Jeg personligt har det fint med mit indlæg og skriver nøjagtig som jeg ville sige det i en face to face diskussion ellers ville jeg ikke ha postet det men tak for din kommentar alligevel 

Anmeld

21. juli 2015

sandramor

Yurie skriver:

Sådan!!! Jeg har været oppe i det røde felt i den her debat, da jeg er barn af en der var over 40 og over 50 med min søster. Så jeg bliver sku ked af det når folk sig er man er egoistisk hvis man før børn efter 40. 

Så skønt at læse din besked 

Det kan jeg virkelig godt forstå du gør  

Synes virkelig også det er en langt ude konklusion at komme med...

At kærlighed, overskud til et nyfødt barn og en tryg basehjem skal droppes fordi man har ramt 40 gør mig godt nok også en smule harm! 

Har en kammerat hvis forældre  var 47 og 53 da de fik ham og de lever  to i dag og er friske begge to 

Anmeld

21. juli 2015

TNBC

sandramor skriver:

Det kan jeg virkelig godt forstå du gør  

Synes virkelig også det er en langt ude konklusion at komme med...

At kærlighed, overskud til et nyfødt barn og en tryg basehjem skal droppes fordi man har ramt 40 gør mig godt nok også en smule harm! 

Har en kammerat hvis forældre  var 47 og 53 da de fik ham og de lever  to i dag og er friske begge to 

Ja min far er lige fyldt 73 for 20dage siden og er lige nu igen med at samle hylder sammen med to andre..  

De har bare holdning; over 40 ingen børn, for står du med det ene ben i graven.

Hvad ville de mon gøre hvis de blev gravide ved et uheld efter de er fyldt 39?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.