hæklegruppe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2015

Anpau

lineog4 skriver:

Det kommer jo meget an på hvad du skal lave og hvad det skal bruges til. Et tæppe fx til vinteren der ville jeg uden tvivl bruge uld og så dyrt behøver det ikke være - sidder lige nu og strikker med drops alpaca til 18 kr nøglen og lang løbelængde (man skal bare kigge sig lidt omkring). 

Tøj til baby der ville jeg også vælge uld eller en blanding med uld/bomuld eller bomuld/silke/hør. Fordi det bliver lækre. Til tøj bruger man så lidt til de helt små, jeg strikkede en del i alpaca og brugte ofte ikke meget mere end en nøgle fordi det havde en lang løbelængde, og max 2 så alt kostede max 70 kr og for en lækker uldsweater er det jo billigt. 

Lavede også noget i bomuld og havde noget liggende, det var hårdere og så tog det en krig at tørre 

ja jeg er uldmenneske og kan sagtens med lidt omtanke finde det rimelig billigt.

Det tror jeg at jeg vil ikke nærmere på, det alpaca Har mærket nogle puder der var lavet i det garn, og de var bare vildt bløde og lækre. Må bare have øjnene op for de gode priser 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2015

Risse

Jossphine skriver:

Har du lavet dem siden igår ? 

Hahaha nej har lavet dem i weekenden. Har bare ikke været hjemme så jeg kunne lægge billederne op 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Spirrevip

Jeg kunne sååå godt tænke mig at lære at hækle! Er der nogle hjemmesider med nemme formuleringer osv.? Og hvor ville i købe materialer henne første gang?

Anmeld Citér

23. juni 2015

Anpau

Spirrevip skriver:

Jeg kunne sååå godt tænke mig at lære at hækle! Er der nogle hjemmesider med nemme formuleringer osv.? Og hvor ville i købe materialer henne første gang?

Hej Spirrevip 

Hvor er det fedt, du godt kunne tænke dig at hækle. Det er bare så hyggeligt og afstressende.

Jeg køber rigtig meget garn i Søstrene Grene. De har det fineste bomuldsgarn til 13-14 kr. mener jeg. 

www.garnstudio.com er rigtig god til at lære de forskellige masker at kende. De har også flere videoer så man kan se hvordan man gør.

Jeg finder rigtig meget inspiration på Instagram, søger bare på #hækle, #hæklet, #crochet (engelsk version). Så kommer der rigtig mange fine ting op Opskrifterne har folk tit skrevet hvor de har fra, og så er det bare i gang

Anmeld Citér

23. juni 2015

Spirrevip

Hej Spirrevip 

Hvor er det fedt, du godt kunne tænke dig at hækle. Det er bare så hyggeligt og afstressende.

Jeg køber rigtig meget garn i Søstrene Grene. De har det fineste bomuldsgarn til 13-14 kr. mener jeg. 

www.garnstudio.com er rigtig god til at lære de forskellige masker at kende. De har også flere videoer så man kan se hvordan man gør.

Jeg finder rigtig meget inspiration på Instagram, søger bare på #hækle, #hæklet, #crochet (engelsk version). Så kommer der rigtig mange fine ting op Opskrifterne har folk tit skrevet hvor de har fra, og så er det bare i gang

Tak for svar

Jeg synes bare at det er så flot og fint, men er lidt spændt på om tålmodigheden er til det 

Vi har desværre ikke en søstrene grene i 40 km radius, så ved du om man kan få noget billigt (til at starte med), på nettet?

eller andre fysiske butikker hvor det er overkommeligt?

Anmeld Citér

23. juni 2015

Anpau

Spirrevip skriver:

Tak for svar

Jeg synes bare at det er så flot og fint, men er lidt spændt på om tålmodigheden er til det 

Vi har desværre ikke en søstrene grene i 40 km radius, så ved du om man kan få noget billigt (til at starte med), på nettet?

eller andre fysiske butikker hvor det er overkommeligt?

På Stof og Stils hjemmeside mener jeg man kan købe garn til meget fornuftige priser. Ellers er der ofte garn i diverse supermarkeder, brugser og BILKA, Føtex. Dog synes jeg ofte det er noget værre acrylnoget eller strømpegarn som jeg slet ikke bryder mig om. 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Risse

Spirrevip skriver:

Jeg tror ikke det kræver meget mere end en hurtigt søgning på hækleskole, hækle guide, crochet beginner osv, før du finder hundredevis af guides, både som billeder eller som video. Det var i hvert fald det jeg gjorde. 

Jeg er også lige startet på en masse små bamse projekter, og det er som regel super nemt, da det kun er basis sting du skal hækle  

Dem kan du også snildt finde tusindvis af opskrifter og tutorials og crochet alongs på youtube, så du kan se præcis hvad de gør  

Man kalder dem ofte for Amigurumi, og de kræver som regel hverken den store øvelse eller mængde garn. 

Held og lykke med det!

Anmeld Citér

23. juni 2015

Spirrevip

Tak for svar. 

Jeg sidder her og småjubler over at jeg har fattet luftmasken og til dels kædemaske - og føler mig lidt småtosset da det er det nemmeste. Jeg er bare ikke særlig god til at lære mig selv nye ting, så det er ret fedt det her

Anmeld Citér

23. juni 2015

Risse

Spirrevip skriver:

Tak for svar. 

Jeg sidder her og småjubler over at jeg har fattet luftmasken og til dels kædemaske - og føler mig lidt småtosset da det er det nemmeste. Jeg er bare ikke særlig god til at lære mig selv nye ting, så det er ret fedt det her

Fedt! Personligt så glemmer jeg hele tiden de danske termer, da jeg efterhånden kun ser engelske guides. Men Luftmasker synes jeg nu også er ret svære - forstået på den måde, at jeg synes at de er svære at hækle i. Så for mig er starten altid den sværeste

Og var serøst ved at DØ da jeg skulle lave alle Blops de der lange tråde, som også er lavet i luftmasker 

Anmeld Citér

23. juni 2015

JJP

Spirrevip skriver:

Tak for svar. 

Heeej :-)  jeg har lige været i super brugsen og Føtex og der købte jeg 150 m bomulds garn for 20 og 25 kr :-)  jeg er selv lige startet igen så købte bare noget billigt. et god råd fra en utålmodig til en anden utålmodig -  start med et lille projekt. Sidste gang jeg skulle lære at hækle fandt jeg en opskrift på en mega fed taske. En kæmpe skulder taske Og gik igang. Og stoppede igen efter kun 1 uge eller sådan  noget.  Føj noget møg. Her 5 år efter prøver jeg lykken igen og har besluttet mig for et lidt mindre projekt. Så den første aften gik jeg igang med bare at hækle derud af. Ingen opskrift bare ren hånd øvelse,  så man lige får det i hænderne igen  og det hverken bliver for stramt eller løst. Anden dagen lavede jeg en suttekæde og Nu her på 3 dagen har jeg fundet en overskuelig opskrift på baby sokker fra happy berries youtube kanal og er næsten  halvvejs. Det er endnu federe denne gang at lære at hækle når man har et reelt formål. 

Held og lykke. Bliver spændende at følges i vores hækle udvikling :p 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.