hæklegruppe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2015

Anpau

KristineM skriver:

Tak :-) Det var nu ikke meningen det skulle være reklame opslag. Skal lige have styr på den signatur nede i bunden ;-)

Og held og lykke med at blive gravid - håber det lykkes snart 

Haha nej, det tænker jeg . Havde selv er link til min blog som signatur i starten, men synes den er så voldsom  her på baby.dk. Kan bedre lide den på min mave 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2015

fo82

Så blev muslingetæppet fra garngrammatik færdigt

ksnten trak sig desværre noget sammen, men jeg håber det går når den tid kommer :-P

jeg ændrede kantdesignet fra originalopskriften :-) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

22. juni 2015

Anpau

fo82 skriver:

Så blev muslingetæppet fra garngrammatik færdigt

ksnten trak sig desværre noget sammen, men jeg håber det går når den tid kommer :-P

jeg ændrede kantdesignet fra originalopskriften :-) 

Hvor er det fint. Hvem der bare skulle putte med det

Jeg har slet ikke fået hæklet noget på det sidste, MEN... til gengæld har jeg testet positiv i morges, så hvis alt er som det skal være, skal jeg godt nok i gang. 

Anmeld Citér

22. juni 2015

Risse

Jossphine skriver:

Ej h or er du vild !  Hvis jeg kunne hækle sådan. 

Jeg må vidst til at tage mig samme  og prøve ad igen. Jeg mister bare hurtigt tålmodigheden :/ 

Jeg må kigge nærmere på drops efter gratis opskrifter   

Du er da velkommen til at kigge forbi og lærer en hækle begynder et par fif :-) 

Undskyld jeg ikke har fået svaret før, jeg har været lidt travl  

men tak! Det er nu super simpelt, du skal kun kunne hækle de almindelige sting næsten. Jeg fulgte en video på Youtube, som jeg lige kan linke til, og jeg synes at hun er virkelig god til at forklare PRÆCIS hvad hun gør. Her kan alle følge med. Til gengæld tog det stadig ret lang tid, ikke fordi det var svært, bare fordi der var meget 

Men det kunne da være hyggeligt at ses og hækle lidt når jeg alligevel er hjemme på besøg! Jeg sender dig lige en PB senere

https://www.youtube.com/watch?v=3WZw15ihw9U

Anmeld Citér

22. juni 2015

Risse

Anpau skriver:

Hvor er det fint. Hvem der bare skulle putte med det

Jeg har slet ikke fået hæklet noget på det sidste, MEN... til gengæld har jeg testet positiv i morges, så hvis alt er som det skal være, skal jeg godt nok i gang. 

Tillykke med det 

Anmeld Citér

22. juni 2015

Anpau

Risse skriver:

Tillykke med det 

Mange tak

Anmeld Citér

23. juni 2015

lineog4

Anpau skriver:

Okay, jeg kan se at det bare er bomuld. Jeg skriver "bare" fordi der er så mange der prædiker for uld eller andre dyere typer af garn, nær det er til babyer. Men jeg har også tænkt mig at bruge bomuld. Er der nogen forskel? Sådan helt sundhedsmæssigt? Udover det selvfølgelig er dejlig blødt med uld 

Det kommer jo meget an på hvad du skal lave og hvad det skal bruges til. Et tæppe fx til vinteren der ville jeg uden tvivl bruge uld og så dyrt behøver det ikke være - sidder lige nu og strikker med drops alpaca til 18 kr nøglen og lang løbelængde (man skal bare kigge sig lidt omkring). 

Tøj til baby der ville jeg også vælge uld eller en blanding med uld/bomuld eller bomuld/silke/hør. Fordi det bliver lækre. Til tøj bruger man så lidt til de helt små, jeg strikkede en del i alpaca og brugte ofte ikke meget mere end en nøgle fordi det havde en lang løbelængde, og max 2 så alt kostede max 70 kr og for en lækker uldsweater er det jo billigt. 

Lavede også noget i bomuld og havde noget liggende, det var hårdere og så tog det en krig at tørre 

ja jeg er uldmenneske og kan sagtens med lidt omtanke finde det rimelig billigt.

Anmeld Citér

23. juni 2015

Risse

Så kom der også en lidt genert lillesøster og min fantastisk skønne Blop, som jeg bare er helt forelsket i 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. juni 2015

Risse

lineog4 skriver:

Det kommer jo meget an på hvad du skal lave og hvad det skal bruges til. Et tæppe fx til vinteren der ville jeg uden tvivl bruge uld og så dyrt behøver det ikke være - sidder lige nu og strikker med drops alpaca til 18 kr nøglen og lang løbelængde (man skal bare kigge sig lidt omkring). 

Tøj til baby der ville jeg også vælge uld eller en blanding med uld/bomuld eller bomuld/silke/hør. Fordi det bliver lækre. Til tøj bruger man så lidt til de helt små, jeg strikkede en del i alpaca og brugte ofte ikke meget mere end en nøgle fordi det havde en lang løbelængde, og max 2 så alt kostede max 70 kr og for en lækker uldsweater er det jo billigt. 

Lavede også noget i bomuld og havde noget liggende, det var hårdere og så tog det en krig at tørre 

ja jeg er uldmenneske og kan sagtens med lidt omtanke finde det rimelig billigt.

Jeg bruger nu også bomuld, fordi det er billigt, og fordi jeg endnu ikke er gravid og derfor ikke føler for at hækle/strikke tøj endnu. Synes at til de små bamser jeg laver, at bomuld er helt perfekt 

Men tak for inspiration til valg af garntyper til når tiden en gang forhåbentligt kommer 

Anmeld Citér

23. juni 2015

JJP

Risse skriver:

Så kom der også en lidt genert lillesøster og min fantastisk skønne Blop, som jeg bare er helt forelsket i 

Har du lavet dem siden igår ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.